ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΕ0157 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Η’ |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕΝΤΟΡΑ |
||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
2 |
||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
2 |
||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
- |
||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
|||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΚΟΛΟΒΕΛΩΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΚΡΟΜΜΥΔΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ |
||
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
ΓΟΥΔΑΣ ΜΑΡΙΟΣ |
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
||
1. Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά βασικές ψυχολογικές δεξιότητες που σχετίζονται με τη μάθηση για να μεγιστοποιήσει το αποτέλεσμα της μελέτης του |
2.9, 5.1 |
|
2. Μπορεί να διδάξει αποτελεσματικά βασικές ψυχολογικές δεξιότητες που σχετίζονται με τη μάθηση |
2.9, 5.1 |
|
3. Χρησιμοποιούν αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων 4. Επικοινωνούν με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία |
4.2. 4.1. |
|
5. Συμμετέχουν σε δραστηριότητες οι οποίες προάγουν τη συνεργασία και οδηγούν σε επαγγελματική πρόοδο και προσωπική ανάπτυξη |
5.1. |
|
6. Επιδεικνύουν συμπεριφορές οι οποίες συνάδουν με την επαγγελματική ηθική δεοντολογία υψηλά εξειδικευμένων επαγγελματιών σε όποιο εργασιακό χώρο κι αν δοκιμαστούν |
5.2. |
|
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής · Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων · Ηγετικής ικανότητας · Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο) · Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης · Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη · Επίλυση προβλημάτων · Λήψη αποφάσεων · Ομαδική δουλειά - ικανότητα συνεργασίας |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης · Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη · Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων · Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες · Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
· Εισαγωγή σε θέματα μέντορα · Σχολικό περιβάλλον και σχολική διαρροή · Θετική ανάπτυξη νέων · Ο ρόλος του μέντορα: τι είναι και τι δεν είναι ο μέντορας · Βασικά καθήκοντα του μέντορα · Βασικά χαρακτηριστικά του μέντορα · Ζητήματα εμπιστευτικότητας και ασφάλειας · Καθορισμός ορίων στις σχέσεις μέντορα μαθητή · Χτίσιμο και διατήρηση σχέσεων μέντορα μαθητή · Καθορισμός στόχων και αποτελεσμάτων · Πρακτική εξάσκηση δεξιοτήτων μέντορα Ι · Πρακτική εξάσκηση δεξιοτήτων μέντορα ΙΙ |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην τάξη |
||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Εξέταση με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (10%) ΙΙ. Σύντομες προσωπικές εργασίες (40%) ΙΙΙ Project Διδασκαλίας (50%) |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Εγχειρίδιο Δεξιοτήτων Μέντορα (2018). ΤΕΦΑΑ ΠΘ. |
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΕ1147 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Η’ |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΑΣΚΗΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΠΙΛΑΤΕΣ ΣΕ ΕΙΔΙΚΑ ΚΡΕΒΑΤΙΑ |
||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
4 |
||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
4 |
||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
|||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
|||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΦΑΤΟΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ & ΤΣΙΟΚΑΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ |
||
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
|||
Σημείωση: |
Το μάθημα βασίζεται στην γνώση από την παρακολούθηση των μαθημάτων κορμού: - Ανατομία (ΜΚ0102) - Κινητική Μάθηση (ΜΚ0907) - Εμβιομηχανική Ι (ΜΚ0901) - Διδακτική και Μεθοδολογία της Φυσικής Αγωγής (ΜΚ1100) - Κινησιολογία (ΜΚ0903) - Παιδαγωγική Γυμναστική (ΜΚ1116) - Βιοχημεία της Άσκησης (ΜΚ0400) - Η διδασκαλία της Ενόργανης Γυμναστικής (ΜΕ1121) - Εισαγωγή σε Γιόγκα – Πιλάτες – Χορό (ΜΕ1132) - Προπονητική (ΜΚ0501) - Βασική Φυσιολογία και Εργοφυσιολογία (ΜΚ1125) |
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζει: |
||
· Προχωρημένη ανατομία για ασκήσεις τύπου πιλάτες με ειδικά κρεβάτια. |
||
· Λειτουργική κινησιολογία για ασκήσεις τύπου πιλάτες με ειδικά κρεβάτια. |
||
· Εμβιομηχανική για ασκήσεις τύπου πιλάτες με ειδικά κρεβάτια. |
||
· Βασικούς τραυματισμούς και δυσλειτουργίες για κάθε άρθρωση. |
||
· τα βασικά είδη εξοπλισμού της μεθόδου Πιλάτες σε ειδικά κρεβάτια και θέματα ασφάλειας |
||
· Ανάπτυξη τεχνικών διδασκαλίας και επικοινωνίας και ανάλυσης αναγκών των ασκούμενων. |
||
· Σχεδιασμό και υλοποίηση ασκησιολόγιου βελτίωσης της κινητικότητας και κινητικών προτύπων. |
||
· Σχεδιασμός και υλοποίηση προπονητικού προγράμματος μυϊκής ενδυνάμωσης |
||
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
||
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης · Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη · Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών · Δεξιότητες διαχείρισης πληροφορίας (ικανότητα ανάκτησης και ανάλυσης πληροφορίας από διαφορετικές πηγές) · Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) · Ικανότητα επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο) · Ικανότητα αυτόνομης εργασίας · Ενδιαφέρον για ποιότητα |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης · Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη · Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων · Έχω καλή κατανόηση των εννοιών των επιστημών της άσκησης (φυσιολογία της άσκησης, βιομηχανική, κινητική μάθηση και αθλητική ψυχολογία), και μπορώ να τα εφαρμόσω στην πράξη |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. Aνατομία και κινησιολογία για ασκήσεις με ειδικά κρεβάτια τύπου πιλάτες Ι. 2. Aνατομία και κινησιολογία για ασκήσεις με ειδικά κρεβάτια τύπου πιλάτες ΙΙ. 3. Παθοκινησιολογία και διορθωτικά προγράμματα με κρεβάτια πιλάτες Ι. 4. Παθοκινησιολογία και διορθωτικά προγράμματα με κρεβάτια πιλάτες ΙΙ. 5. Αξιολόγηση κινητικών δυσλειτουργιών για την καλύτερη συνταγογράφηση άσκησης τύπου πιλάτες. 6. Progressions ανά κινητικό πρότυπο σε ειδικά κρεβάτια πιλάτες. 7. Ανάπτυξη τεχνικών διδασκαλίας και επικοινωνίας και ανάλυσης αναγκών των ασκούμενων. 8. Ανάλυση των δομικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών των ειδικών κρεβατιών πιλάτες. 9. Εξοπλισμός και ασφάλεια κατά την άσκηση με τη μέθοδο πιλάτες σε ειδικά κρεβάτια. 10. Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε κρεβάτια τύπου reformer I 11. Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε κρεβάτια τύπου reformer II 12. Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε κρεβάτια τύπου reformer III 13. Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε κρεβάτια τύπου Cadillac I 14. Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε κρεβάτια τύπου Cadillac IΙ 15. Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε κρεβάτια τύπου Cadillac IΙΙ 16. Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε εξοπλισμό πλάτες τύπου wunda chair I. 17. Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε εξοπλισμό πλάτες τύπου wunda chair Ii. 18. Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε εξοπλισμό πλάτες τύπου spine corrector I. 19. Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε εξοπλισμό πλάτες τύπου spine corrector II. 20. Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε εξοπλισμό πλάτες τύπου ladder barrel I. 21. Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε εξοπλισμό πλάτες τύπου ladder barrel II. 22. Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε εξοπλισμό πλάτες τύπου spring board I. 23. Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε εξοπλισμό πλάτες τύπου spring board II. 24. Σχεδιασμός και υλοποίηση προπονητικού προγράμματος με ειδικά κρεβάτια τύπου πιλάτες Ι. 25. Σχεδιασμός και υλοποίηση προπονητικού προγράμματος με ειδικά κρεβάτια τύπου πιλάτες ΙΙ. 26. Σχεδιασμός και υλοποίηση προπονητικού προγράμματος με ειδικά κρεβάτια τύπου πιλάτες ΙΙΙ. |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στο γυμναστήριο |
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
· Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class · Χρήση πηγών multimedia για τη διδασκαλία βασικών αρχών κινησιολογίας. |
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
52 |
|
Ατομικές εργασίες εξάσκησης |
14 |
|
Πρακτική εξάσκηση |
34 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
1. Τελική γραπτή εξέταση: 30% 2. Εργασία σχεδιασμού προγράμματος πιλάτες με ειδικά κρεβάτια: 30% 3. Τελική πρακτική εξέταση υλοποίησης προγράμματος πιλάτες με ειδικά κρεβάτια: 40% |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: 1. Isacowitz R. & Clippinger K. (2019). Pilates Anatomy, 2nd Edition. Human Kinetics, Champaign, IL, USA. 2. Herman E. (2007). Ellie Herman's Pilates Reformer, 2nd Edition. Ellie Herman Books. 3. Wilks C. (2011). p-i-l-a-t-e-s Instructor Manual Reformer Level 1. lulu.com 4. Stott Pilates. (2006). Essential Reformer Manual, 2nd Edition. Merrithew International Inc., Toronto, Canada. 5. Stott Pilates. (2006). Intermediate Reformer Manual, 2nd Edition. Merrithew International Inc., Toronto, Canada. 6. Stott Pilates. (2006). Advanced Reformer Manual, 2nd Edition. Merrithew International Inc., Toronto, Canada. - Συναφή επιστημονικά περιοδικά: 1. Journal of Bodywork and Movement Therapies 2. Journal of Sports Medicine and Physical Fitness 3. Journal of Exercise Rehabilitation. 4. Journal of Physical Activity and Health 5. Journal of Strength and Conditioning Research |
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜE1131 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
8ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ |
||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
2 |
||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
4 |
||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Επιστημονικής Περιοχής |
||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
|||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΝΑΙ (στην Αγγλική) |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
PE_U_134 |
||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΚΛΗΣ |
||
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
- |
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
||
Να γνωρίζει τη μηχανική του ανθρώπινου σώματος υπό την επίδραση ενδογενών και εξωγενών δυνάμεων, σε συνθήκες εργασίας |
1.5,1.6, 2.7 |
|
Να γνωρίζει τις μεθόδους της ανάλυσης ασφάλειας εργασίας και τη μεθοδολογία του σχεδιασμού πρόληψης των καταπονήσεων και ανάλογων Εργονομικών παρεμβάσεων. |
1.5,1.6,2.7 3.2 5.1,5.2 |
|
Να γνωρίζει τις τεχνικές μεθόδους και τον εξοπλισμό της εμβιομηχανικής ανάλυσης και των λοιπών εργαλείων και κλιμάκων εργονομικής ανάλυσης, σε προσομοίωση επαγγελματικών δραστηριοτήτων και στάσεων |
1.5,1.6, 2.5,2.6,2.7 3.2 |
|
Να κάνει διαχωρισμό των δεδομένων μεταξύ εργονομικών και μη εργονομικών καταστάσεων και να μπορεί να κάνει επιτόπια Εργονομική Ανάλυση και Ανάλυση επαγγελματικού κινδύνου, σε χώρους εργασίας |
1.5,1.6, 2.5,2.6,2.7 3.2 5.1,5.2 |
|
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής · Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων · Ικανότητας συνεργασίας · Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων · Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο) |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης · Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων · Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για εργαζόμενους σε διαφόρους εργασιακούς χώρους · Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης και του σχεδιασμού εργονομικών παρεμβάσεων · Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. Εισαγωγή στην Επιστήμη της Εργονομίας · Ορισμός, γενικές αρχές, πεδία και εφαρμογές 2. Παράγοντες Επαγγελματικού κινδύνου · Φυσικοί παράγοντες επαγγελματικού κινδύνου · Περιβαλλοντικοί παράγοντες επαγγελματικού κινδύνου 3. Γενικές αρχές Ανθρωπομετρίας · Μέθοδοι καταγραφής ανθρωπομετρικών χαρακτηριστικών · Σχεδιασμός και ανάλυση ανθρωπομετρικών Χαρτών 4. Εργονομική Ανάλυση · Στρατηγική Εργονομικής ανάλυσης και έρευνας · Μεθοδολογία Εργονομικής ανάλυσης 5. Εργονομία & Ασφάλεια Εργασίας στους χώρους εργασίας Ι · Χειρονακτική διακίνηση φορτίων 6. Εργονομία & Ασφάλεια Εργασίας στους χώρους εργασίας ΙΙ · Καθιστή στάση εργασίας και σωματικές καταπονήσεις · Εργασία σε σταθμό εργασίας Η/Υ (workstation) 7. Φωτισμός - Οθόνες Οπτικής Απεικόνισης και προβλήματα όρασης · Οριοθέτηση του φωτισμού στο χώρο εργασίας · Οθόνες Οπτικής απεικόνισης, προδιαγραφές και ρύθμιση του χώρου εργασίας 8. Εργονομία & Ασφάλεια Εργασίας στους χώρους εργασίας ΙΙΙ 7. 8. · Εργασία και επαγγελματικοί κίνδυνοι στα επαγγέλματα και τους χώρους νοσηλείας 9. Σύνδρομο Καρπιαίου Σωλήνα · Εμφάνιση του ΣΚΣ σε διάφορα επαγγέλματα, πρόληψη και εργονομικές προτάσεις 10. Βιολογικοί Παράγοντες κινδύνου & Ασφάλεια εργασίας · Κατάταξη βιολογικών κινδύνων · Τρόποι προστασίας από τους Βιολογικούς κινδύνους · Βιολογικοί κίνδυνοι στους χώρους εργασίας, πρόληψη και εργονομικές προτάσεις 11. Μέσα Ατομικής Προστασίας & οργάνωση ασφάλειας του χώρου εργασίας · Κατάταξη – περιγραφή και τρόπος χρήσης ΜΑΠ · Ορισμός και ρόλος του Τεχνικού Ασφάλειας και του Ιατρού Εργασίας · Παρουσίαση της Νομοθεσίας για την Υγεία και Ασφάλεια Εργασίας (OSH) 12. Ψυχοκοινωνικοί Παράγοντες · Ψυχοκοινωνικοί παράγοντες στους χώρους εργασίας και τρόποι αντιμετώπισης 9. · Εργασιακό Στρες και σχέσεις στο χώρο εργασίας · Σύνδρομο Mobbing · Σύνδρομο Burnout · Σύνδρομο βραχείας και χρόνιας κόπωσης 13. Εργονομικό Ηλεκτρομυογράφημα · Χρησιμότητα του ΗΜΓ στην εργονομική ανάλυση · Τρόποι εφαρμογής ΗΜΓ στους χώρους εργασίας. |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην τάξη |
||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (30%) |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: 1. Τσακλής Π, «Γενικές Αρχές Εργονομίας και Προληπτική Φυσικοθεραπεία», University Studio Press, Θεσ/νίκη 2005 2. Μαρμαράς, Ν. (2010). Εισαγωγή στην Εργονομία. Αθήνα: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις ΕΜΠ 3. Λάιος, Λ. και Γιαννακούρου, Μ. (2003). Σύγχρονη Εργονομία. Εκδόσεις Παπασωτηρίου. 4. Μαρμαράς, Ν. και Παπαδόπουλος, Σ. (1997). Δουλεύοντας με Ηλεκτρονικό Υπολογιστή: Βοήθημα για Εργονομική Αξιολόγηση Θέσεων Εργασίας με Η/Υ. Εκδόσεις Παπασωτηρίου. 5. Αβούρης, Ν. (2000). Εισαγωγή στην Επικοινωνία Ανθρώπου - Υπολογιστή. Εκδόσεις Δίαυλος. 6. Συρμακέσης, Σ. Αλληλεπίδραση Ανθρώπου - Υπολογιστή. Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα. Προτεινόμενη Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία: · S. Kumar & A. Mital, « Electromyography in Ergonomics», Taylor & Francis Publishers, USA 1996 · A.R.Tilley, «The measure of Man and Woman- Human factors in design», John Wiley& Sons, Inc. 2002 · Ch. Vaughan, B. Davis, J C. O’Connor, «Dynamics of Human Gait», Human Kinetics Publishers, Illinois 1992 · S. Kumar & A. Mital, « Electromyography in Ergonomics», Taylor & Francis Publishers, USA 1996 · F. Kendal, K. Mcreary, (1993), Muscles testing and function, 4th edition, New YorkWilliamw & Wilkins. · Donald A. Neumann,PT, Phd, (2010), Kinesiology of the Musculoskeletal System, Foundations for Physical Rehabilitation, Mosby. -Συναφή επιστημονικά περιοδικά: · Ergonomics · IIETI TES |
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΕ1130 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
8ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ |
||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
2 |
||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
4 |
||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Επιστημονικής Περιοχής |
||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
ΟΧΙ |
||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
PE_U_257 |
||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΣΥΡΟΥ ΝΙΚΗ |
||
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
ΦΑΤΟΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΤΖΙΑΜΟΥΡΤΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ |
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση: |
|
- Να θυμάται και να περιγράφει βασικές έννοιες, που σχετίζονται με τη δημόσια υγεία |
1.2 |
- Να αναγνωρίζει και να κατανοεί τις μείζονες προκλήσεις της δημόσιας υγείας και τη σχέση τους με τον χώρο της άσκησης |
- |
- Να διακρίνει και να εξηγεί με παραδείγματα τους δείκτες έκφρασης της υγείας και τους τρόπους επίδρασης της άσκησης στους δείκτες αυτούς |
- |
- Να επιτύχει και να διατηρεί τη βελτίωση της υγείας, δια μέσου της πρόληψης και της άσκησης |
1.5 |
- Να χρησιμοποιεί κανόνες και πρωτόκολλα διαχείρισης, ώστε να δημιουργεί και να διατηρεί ένα ασφαλές και υγιεινό περιβάλλον άσκησης |
2.7 |
- Να αξιοποιεί τις γνώσεις του, ώστε να εφαρμόζει στρατηγικές διασφάλισης της δημόσιας υγείας κατά την εργασία του με ασκούμενους/μαθητές/αθλητές |
2.8 |
- Να διακρίνει, να αναγνωρίζει και να ιεραρχεί τους κινδύνους στο εργασιακό του περιβάλλον με ασκούμενους/μαθητές/αθλητές, ώστε να προβαίνει στη λήψη αντίστοιχων μέτρων |
3.4 3.7 |
- Να σχεδιάζει και να αξιολογεί εκπαιδευτικά προγράμματα για τη διαμόρφωση ασφαλών και υγιεινών χώρων άσκησης, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι παράγοντες κινδύνου |
3.7 |
- Να επικοινωνούν με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία |
4.1 |
- Να συμμετέχει σε δραστηριότητες οι οποίες προάγουν τη συνεργασία και οδηγούν σε επαγγελματική πρόοδο και προσωπική ανάπτυξη |
5.1 |
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής · Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) · Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων · Ικανότητας συνεργασίας · Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων · Ικανότητας να δημιουργούν και να διατηρούν ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον άσκησης |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης και της επιστήμης · Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη · Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
· Η έννοια και οι δράσεις της δημόσιας υγείας · Οι κοινωνικοί καθοριστές της υγείας · Οι πληροφορίες και οι δείκτες έκφρασης της υγείας · Διεθνείς Οργανισμοί Υγείας και Άσκηση · Εμβολιασμοί-Ανοσοποίηση · Πρόληψη και αντιμετώπιση λοιμωδών νοσημάτων (Ι) · Πρόληψη και αντιμετώπιση λοιμωδών νοσημάτων (ΙΙ) · Έκτακτα συμβάντα και διαχείρισή τους (Ι) · Έκτακτα συμβάντα και διαχείρισή τους (ΙΙ) · Ασφάλεια και υγιεινή στους σχολικούς και αθλητικούς χώρους · Εκτίμηση, ταξινόμηση και πρόληψη των επαγγελματικών κινδύνων (Ι) · Εκτίμηση, ταξινόμηση και πρόληψη των επαγγελματικών κινδύνων (ΙΙ) · Μη μεταδοτικά νοσήματα και Άσκηση · Περιβάλλον και Δημόσια Υγεία |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην τάξη δια ζώσης |
||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ΙΙ. Ατομικός χαρτοφύλακας με το σύνολο των ατομικών εργασιών (30%) |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
MΚ0917 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
8ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ |
||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
2 |
||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
4 |
||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
- |
||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
ANTMA213 |
||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΦΑΤΟΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ |
||
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζει: |
||
• τις βασικές αρχές εμβιομηχανικής (μοχλοί κ.λπ.), είδη αντίστασης και παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη μυϊκής δύναμης. |
1.2 |
|
• τα βασικά είδη διδασκαλίας των ασκήσεων μυϊκής ενδυνάμωσης |
2.4, 2.9 |
|
• τα βασικά είδη εξοπλισμού μυϊκής ενδυνάμωσης. |
2.5 |
|
• τους βασικούς κανόνες ασφαλείας κατά την εκτέλεση των ασκήσεων μυϊκής ενδυνάμωσης. |
2.7 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων για τους μύες του θώρακα |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων για τους μύες της πλάτης |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων για τους μύες των ώμων |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων για τους μύες των άνω άκρων |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων για τους μύες των κοιλιακών μυών |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων για τους μύες των μυών της ράχης |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων για τους μύες των ισχίων |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων για τους μύες των γονάτων |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων για τους μύες της ποδοκνημικής |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων Άρσης Βαρών |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις βασικές αρχές της λειτουργικής προπόνησης |
2.4 |
|
• τον τρόπο οργάνωσης του χώρου μυϊκής ενδυνάμωσης. |
2.7 |
|
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: • Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης • Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη • Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών • Δεξιότητες διαχείρισης πληροφορίας (ικανότητα ανάκτησης και ανάλυσης πληροφορίας από διαφορετικές πηγές) • Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) • Ικανότητα επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο) • Ικανότητα αυτόνομης εργασίας • Ενδιαφέρον για ποιότητα |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: • Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης • Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη • Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
• Αρχές εμβιομηχανικής, τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλίας της άσκησης αντιστάσεων. • Εξοπλισμός & ασφάλεια κατά την άσκηση. • Ανάλυση της τεχνικής των ασκήσεων του θώρακα. • Ανάλυση της τεχνικής των ασκήσεων της πλάτης. • Ανάλυση της τεχνικής των ασκήσεων των ώμων. • Ανάλυση της τεχνικής των ασκήσεων των άνω άκρων. • Ανάλυση της τεχνικής των ασκήσεων κοιλιακών. • Ανάλυση της τεχνικής των ασκήσεων ραχιαίων • Ανάλυση της τεχνικής των ασκήσεων των ισχίων. • Ανάλυση της τεχνικής των ασκήσεων των γονάτων και ποδοκνημικής. • Ανάλυση της τεχνικής των πολυαρθρικών ασκήσεων. • Αρχές λειτουργικής προπόνησης. • Οργάνωση του χώρου μυϊκής ενδυνάμωσης. |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στο γυμναστήριο |
||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class Χρήση ηλεκτρονικής εφαρμογής για την αξιολόγηση της τεχνικής |
||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (40%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και σύντομης απάντησης ΙΙ. Γραπτή πρακτική εξέταση (40%) που περιλαμβάνει επίδειξη τεχνικής εκτέλεσης ασκήσεων ΙΙΙ. Ατομικές εργασίες (20%) |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Φατούρος Ι. & Χατζηνικολάου Α. (2011). Προπόνηση με Βάρη: Εκτέλεση, Διδασκαλία, Ασφάλεια και Οργάνωση των Ασκήσεων. Εκδόσεις Τελέθριον, Αθήνα. Σημειώσεις του διδάσκοντα. Delavier F. (2009). Προπόνηση για αύξηση της μυϊκής δύναμης. Ιατρικές εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα. Βασικές Αρχές της Προπόνησης με Αντίσταση, National Strength and Conditioning Association. (2009). Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα. Σχεδιασμός Προγραμμάτων Άσκησης με Αντίσταση των Fleck St. και Kraemer W., Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα, 2006. -Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Journal of Strength and Conditioning Research Strength and Conditioning International Journal of Sport Physiology and Performance. Journal of Sports Sciences |