Accessibility Tools

Articles

ΒΑΣΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΡΓΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ1125

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  3ο & 4ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΒΑΣΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΡΓΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

4

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

6

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΦΛΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047072 / andreasflouris@gmail.com

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Γνωρίζει τους βασικούς μηχανισμούς φυσιολογικής λειτουργίας του ανθρώπινου οργανισμού

1.2

·         Αξιολογήσει τις διάφορες φυσιολογικές λειτουργίες που συντελούν στην ανάπτυξη της σωματικής (φυσικής) κατάστασης

1.2

·         Κατανοεί τους παράγοντες που συντελούν στη σωματική (φυσική) υγεία και την αθλητική απόδοση

1.5

·         Αναγνωρίσει τις μεθόδους προαγωγής της σωματικής (φυσικής) κατάστασης (π.χ. προπόνηση δύναμης, αερόβια προπόνηση κ.τ.λ.) μέσω φυσιολογικών μηχανισμών

2.1

·         Ηγείται μιας μικρής ομάδας συναδέλφων του με στόχο να αξιολογήσουν φυσιολογικές λειτουργίες που συντελούν στην ανάπτυξη της σωματικής (φυσικής) κατάστασης

3.3

·         Παρουσιάζει γραπτά και προφορικά τα αποτελέσματά μιας ολοκληρωμένης αξιολόγησης ενός ή περισσότερων φυσιολογικών λειτουργιών του ανθρώπινου οργανισμού καθώς και τις επιπτώσεις τους στην υγεία, τη σωματική κατάσταση, και την απόδοση

4.2

·         Χρησιμοποιεί έγκυρες πηγές πληροφόρησης (π.χ., βάσεις δεδομένων, επιστημονικά άρθρα) για τους μηχανισμούς φυσιολογικής λειτουργίας του ανθρώπινου οργανισμού

5.1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση αξιολόγησης

·         Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Διαλέξεις

·         Λειτουργία του ανθρώπινου σώματος – Χημική σύσταση του σώματος – Κυτταρική δομή και γενετικός έλεγχος

·         Παράγοντες που συντελούν στη σωματική και αθλητικοί απόδοση

·         Ένζυμα και ενέργεια – Κυτταρική αναπνοή και κυτταρικός μεταβολισμός Ι

·         Κυτταρική αναπνοή και κυτταρικός μεταβολισμός ΙΙ

·         Αερόβια ικανότητα

·         Αναερόβια ικανότητα

·         Αερόβιο/Αναερόβιο κατώφλι

·         Αλληλεπίδραση μεταξύ των κυττάρων και του εξωκυτταρικού περιβάλλοντος

·         Το κεντρικό νευρικό σύστημα και το αυτόνομο νευρικό σύστημα

·         Το μυϊκό σύστημα

·         Μυϊκή δύναμη

·         Αισθητήρια όργανα

·         Ευλυγισία – ευκαμψία

·         Ρύθμιση του μεταβολισμού

·         Σύσταση σώματος

·         Ισοζύγιο ενέργειας και θερμορύθμιση

·         Η εργοφυσιολογία της προθέρμανσης

·         Η εργοφυσιολογία κατά την παιδική και εφηβική ηλικία

·         Η εργοφυσιολογία κατά την τρίτη ηλικία

·         Αναπνευστικό σύστημα

·         Άσκηση και αναπνευστικοί μύες

·         Καρδιά και κυκλοφορικό σύστημα

·         Ενδοκρινείς αδένες: έκκριση και δράση των ορμονών

·         Άσκηση και διαφορές φύλου

·         Καρδιακή παροχή, αιματική ροή και αρτηριακή πίεση

·         Ανοσοποιητικό σύστημα

·         Το σύνδρομο της ανεξήγητα μειωμένης σωματικής απόδοσης (υπερ-προπόνηση)

Εργαστήρια – Πρακτική

·         Εύρεση έγκυρων πληροφοριών για την ανθρώπινη φυσιολογία

·         Εξοικείωση με επιστημονικές βάσεις δεδομένων, άρθρα, γραφήματα, και πίνακες

·         Κώδικας Δεοντολογίας στην επιστήμη

·         Κυτταρική δομή και γενετικός έλεγχος

·         Κεντρικό νευρικό σύστημα. Αξιολόγηση της νευρικής λειτουργίας μέσω διακύμανσης καρδιακού παλμού (Heart Rate Variability)

·         Ισοζύγιο υγρών του σώματος – εκτίμηση ποσοστού αφυδάτωσης

·         Σύσταση σώματος & εκτίμηση ποσοστού σωματικού λίπους

·         Αξιολόγηση πεδίου αερόβιας ικανότητας (Cooper τεστ, παλίνδρομο τεστ, κλπ)

·         Δομή και χαρακτηριστικά μυϊκής ίνας – επιπτώσεις στην παραγωγή δύναμης

·         Αξιολόγηση βασικού μεταβολικού ρυθμού

·         Θερμορύθμιση και θερμοκρασία του σώματος

·         Αξιολόγηση πνευμονικών όγκων μέσω σπιρομέτρησης

·         Μέτρηση και αξιολόγηση ηλεκτρικής λειτουργίας της καρδιάς με ηλεκτροκαρδιογράφο

·         Λειτουργία και αξιολόγηση αισθητήριων οργάνων

·         Αξιολόγηση επιπέδων γλυκόζης στο αίμα και επιπτώσεις στη σωματική δραστηριότητα

·         Μέτρηση και αξιολόγηση της αρτηριακής πίεσης

·         Μετακίνηση μορίων μέσω της κυτταρικής μεμβράνης

·         Διάχυση και τονικότητα ενός διαλύματος

·         Επίδραση υπερτονικού υποτονικού διαλύματος στις μεταβολές του κυτταρικού όγκου

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθουσα και στο εργαστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

54

Εργαστήρια και ασκήσεις πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

34

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης

20

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

4

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

18

Εκπόνηση μελέτης

20

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

150

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Προφορική τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις:

-     σύντομης ανάπτυξης

-     ανάλυσης περιπτωσιολογικής μελέτης

-     συγκριτικής αξιολόγησης στοιχείων θεωρίας.

ΙΙ. Ατομική Εργαστηριακή Εργασία (10%)

ΙΙΙ. Δημόσια Παρουσίαση Ομαδικής Πειραματικής Εργασίας (10%)

ΙΙΙ. Δημόσια Παρουσίαση Ομαδικής Περιπτωσιολογικής Μελέτης (case study) (20%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Εισαγωγή στη Φυσιολογία του Ανθρώπου. Συγγραφέας: Lauralee Sherwood. 8η έκδοση. επιμέλεια ελληνικής έκδοσης: Αθανασάκη Ειρήνη και συν. Ακαδημαϊκές Εκδόσεις Μπάσδρα και ΣΙΑ Ο.Ε.

Φυσιολογια του Ανθρώπου. Συγγραφέας: Stuart Ira Fox. 9η έκδοση. Επιμέλεια ελληνικής έκδοσης: Μανδρούκας Κ. Επιστημονικές Εκδόσεις Παρισιάνου.

Εργοφυσιολογία. 2η έκδοση/2011. Συγγραφέας: Β. Κλεισούρας. ISBN: 9789604892266. Εκδόσεις: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD (Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 13256322).

Εργομετρία. 3η έκδοση/2015. Συγγραφέας: Β. Κλεισούρας. ISBN: 9789963258031. Εκδόσεις: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD (Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 41963767).

Φυσιολογία της Άσκησης και του Αθλητισμού. Συγγραφείς: Wilmore J., Costill D. ISBN: 9789604892914. Εκδόσεις: BROKEN HILL PUBLISHERS (Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 13256334).

Φυσιολογία. 4η έκδοση/2012. Συγγραφέας: Linda S. Costanzo. ISBN: 978-960-7875-75-4. Εκδόσεις: ΛΑΓΟΣ (Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 22698807).

 

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Journal of Applied Physiology

European Journal of Applied Physiology

Journal of Physiology

Medicine and Science in Sports and Exercise

Temperature

Journal of Science and Medicine in Sport

Applied Physiology, Nutrition and Metabolism

Physiological Measurement

American Journal of Physiology – Regulatory, Integrative and Comparative Physiology

Physiological Reviews

 

-Ηλεκτρονικές πηγές:

www.famelab.gr/

https://www.physiology.org/

http://www.acsm.org

http://www.bases.org.uk/

http://www.sciencemag.org/

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ0407

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  3ο & 4ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Αγγλική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

PE_U_195

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΚΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047010/ggiakas@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Εκτελεί ικανοποιητικά ένα εύρος κινητικών και αθλητικών δεξιοτήτων.

1.1

·         Σχεδιάζει και να εφαρμόζουν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σχέδια άσκησης σε μια ποικιλία πεδίων εφαρμογής, ευθυγραμμισμένοι με τους σκοπούς που θέτουν.

2.1

·         Εφαρμόζει με τρόπο αποτελεσματικό επιδείξεις και είδη ανατροφοδότησης, επιχειρώντας να συνδέσουν έννοιες της επιστήμης με τις κατάλληλες μαθησιακές εμπειρίες.

2.9

·         Παρέχουν επαρκή ανατροφοδότηση σε ένα ευρύ φάσμα ηλικιών (μαθητές, αθλητές, αθλούμενους κτλ) ώστε να προάγουν την εκμάθηση δεξιοτήτων και την μάθηση εννοιών της Φυσικής Αγωγής και των αθλητικών επιστημών

4.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ηγετικής ικανότητας

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

 

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Πιάσιμο μπάλας.

·         Πάσα - είδη πάσας. Πάσα σε κίνηση.

·         Μπρος-πίσω κίνηση.

·         Βασικό σουτ.

·         Σουτ με άλμα.

·         Σουτ από διάφορες θέσεις.

·         Κινήσεις χωρίς μπάλα.

·         Ντρίπλα.

·         Προσποιήσεις.

·         Αμυντική τεχνική.

·         Τερματοφύλακας - θέσεις και κινήσεις.

·         Διαιτησία - κανονισμοί παιχνιδιού.

·         Ατομική αμυντική και επιθετική τακτική.

·         Επιθετική ομαδική τακτική.

·         Αμυντική ομαδική τακτική.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στο γήπεδο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

42

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

20

Αυτοτελής Μελέτη

38

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (28%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

ΙΙ. Πρακτική Εξέταση (42%) που περιλαμβάνει:

-    Εκτέλεση Δεξιοτήτων χειροσφαίρισης

ΙΙΙ. Τεστ προόδου (30%) που περιλαμβάνει:

-               Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Κοτζαμανίδης Χ. (2019). Θεωρία και μεθοδική του Χαντμπολ. Εκδόσεις Κυριακίδη.

Νάτσης Π., Παππάς Α. και Γιάκας Γ. (2007). Χειροσφαίρηση: Βήματα για την επιτυχία. Εκδόσεις

Χριστοδουλίδη.

Μπάγιος Ι. (2002). Η τεχνική της χειροσφαίρησης.

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MΚ0408

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  3ο  & 4ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

4

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047009, 2431047060/ahatzi@pe.uth.grablanti@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΜΠΛΑΝΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΣΑΚΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Εκτελεί ικανοποιητικά ένα εύρος κινητικών δεξιοτήτων που απαιτείται στην κολύμβηση

1.1

·         Σχεδιάζει και να εφαρμόζει βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σχέδια άσκησης για τη διδασκαλία της κολύμβησης

2.3

·         Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες για τη διδασκαλία της κολύμβησης

4.2

·         Μπορεί να οργανώσει το μάθημα και να διδάξουν με ασφάλεια

2.7

·         Επικοινωνεί με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία

4.1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

·         Ικανότητα προσαρμογής σε νέες καταστάσεις

·         Ομαδική δουλειά - ικανότητα συνεργασίας

·         Ικανότητα διαπροσωπικών σχέσεων

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Εξοικείωση με το νερό

·         Χρήση βοηθητικών οργάνων

·         Επίπλευση και υδροδυναμική

·         Διδασκαλία του ελεύθερου στιλ

·         Διδασκαλία του ύπτιου στιλ

·         Διδασκαλία του πρόσθιου στιλ

·         Διδασκαλία της πεταλούδας

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Κολυμβητήριο – Πρόσωπο με πρόσωπο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διδασκαλία - Άσκηση Πεδίου

56

Ατομικές εργασίες

εξάσκησης

14

Αυτοτελής

Μελέτη/Εξάσκηση

30

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

 

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή εξέταση (40%)

ΙΙ. Πρακτική Εξέταση (40%)

ΙΙΙ. Δημόσια Παρουσίαση (20%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Μπλαντή , Α. (2017) Το κολύμπι στην παιδική ηλικία . Θεσ/νίκη : UNIVERSITY STUDIO PRESS 

Νικολόπουλος , Γ. (2008) Κολύμβηση : Τεχνική , Διδακτική , Προπονητική . Artwork.

Costill, D. , Maglischo, E., & Richardson, A. (2007) Κολύμβηση ( Σειρά Αθλητιατρική και Αθλητική Επιστήμη ) . Πασχαλίδης 

-Ηλεκτρονικές πηγές:

swimming.com

Swimming.org

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ0309

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  3ο  & 4Ο  

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ 

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

4

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Αγγλική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΠΑΤΣΙΛΑΣ Δ.

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047039/batsilas@uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΦΑΜΙΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Διδάξει τεχνικές δεξιότητες του αθλήματος του ποδοσφαίρου

1.1

·         Διδάξει τακτικές δεξιότητες του αθλήματος του ποδοσφαίρου

1.1

   

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ηγετικής ικανότητας

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·   Ποδοσφαιρικές επιδεξιότητες (Ανάλυση κινήσεων, πρακτική). Ασκήσεις εξοικείωσης με τη μπάλα: α) στοπάρισμα της μπάλας, β) έλεγχος (κοντρόλ) της μπάλας, προώθηση της μπάλας (εσωτερικό, εξωτερικό, κουντεπιέ), γ) ντρίμπλα. Είδη χτυπήματος της μπάλας: α) είδη πάσας, μεταβιβάσεις (εσωτερικό, εξωτερικό μέρος ποδιού, σκαφτή, κουντεπιέ), εκπαίδευση στη διπλή πάσα (1-2), β) τεχνική του σουτ (όλα τα είδη), γ) διδασκαλία κεφαλιάς, δ) τάκλιν, ε) πλάγιο άουτ. Εξάσκηση στην παρατήρηση και με συνασκούμενους. Εξάσκηση με συνδυασμούς όλων των ειδών τεχνικής: α) ταχύτητες με κοντρόλ της μπάλας σταμάτημα της μπάλας και επιστροφή, β) γρήγορο κοντρόλ με την μπάλα και αλλαγή κατεύθυνσης με το εσωτερικό, εξωτερικό, τακούνι, πάτημα, γ) συνδυασμός πάσας – κοντρόλ με το εσωτερικό, εξωτερικό, δ) άλλων ειδών πάσες και κοντρόλ από κοντινή και μέση απόσταση, ε) σκαφτή πάσα με το εσωτερικό και κοντρόλ με το στήθος, ζ) πάσες από μεγάλη απόσταση με το εσωτερικό, εξωτερικό κουντεπιέ μεταξύ δύο παικτών και διάφορα κοντρόλ.

·   Τακτική προσέγγιση του αθλήματος του ποδοσφαίρου (βασικοί τακτικοί σχηματισμοί : 4-4-2, 3-5-2, 4-3-3)

·   Κανονισμοί του αθλήματος του ποδοσφαίρου.

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο γήπεδο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

52

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

48

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

- Ερωτήσεις ανάπτυξης

-ΙΙ. Πρακτική εξέταση σε βασικές ποδοσφαιρικές δεξιότητες (40%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Yeagly, J. (1992). Soccer Skills.U.S.A.

Rosental,G. (1973). Soccer: The Game And How To Play It.Ca: Wishire Company. Myse, B. & White, D. (1976): We Can Teach Play Soccer. N.Y.: Hawthorm Books.

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Journal of sports science

European journal of sports science

Journal of strength and conditioning research

International journal of sports science and coaching

 

-Ηλεκτρονικές πηγές:

 www.uefa.com

 www.fifa.com

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MΚ0305

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  3ο & 4ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

4

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

NAI

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047060/spats@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Εκτελεί ικανοποιητικά ένα εύρος κινητικών και αθλητικών δεξιοτήτων που απαιτείται στην πετοσφαίριση. Έχει την ικανότητα αυτόνομης εργασίας σε συλλόγους που ασχολούνται με την πετοσφαίριση σε ακαδημίες.

3.2

·         Γνωρίζει πολλά για τις βασικές κινητικές δεξιότητες (π.χ. δεξιότητες μετακίνησης, δεξιότητες χειρισμού μπάλας κτλ) της πετοσφαίρισης και μπορούν να τα διδάξουν αποτελεσματικά

2.2

·         Μπορεί να οργανώσει και να διδάξει με ασφάλεια, έτσι ώστε οι ασκούμενοι να μην είναι πιθανό να τραυματιστούν,  να διδάξει τους μαθητές/ασκούμενους να σέβονται ο ένας τον άλλον και να συνεργάζονται μεταξύ τους

2.1, 3.2

·         Μπορεί να εξηγήσει και να κάνει επίδειξη μιας δεξιότητας/άσκησης, έτσι ώστε όλοι να καταλαβαίνουν τι πρέπει να κάνουν και μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσουν σαφή σημεία-κλειδιά που βοηθούν τους μαθητές ή αθλητές να θυμούνται και να κατανοούν πώς να κάνουν μια δεξιότητα σωστά

 

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·            Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·            Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·            Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

·            Ικανότητα προσαρμογής σε νέες καταστάσεις

·            Ομαδική δουλειά - ικανότητα συνεργασίας

·            Ικανότητα διαπροσωπικών σχέσεων

·            Ικανότητες διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

·            Επιχειρηματικό πνεύμα

·            Επιθυμία για επιτυχία

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Ιστορία της Πετοσαφίρισης.

·         Στάσεις και Μετακινήσεις στην Πετοσφαίριση.

·         Κινήσεις χωρίς μπάλα, Κινήσεις με μπάλα

·         Στάσεις-θέσεις του σώματος, Τεχνική τρεξίματος, Αλλαγή κατεύθυνσης, μετακινήσεις.

·         Σερβίς,

·         Πάσα με δάχτυλα από πάνω,

·          μανσέτα υποδοχής, μανσέτα άμυνας,

·          καρφί,

·         μπλοκ,

·         σύστημα υποδοχής W και U,

·          συστήματα σύνθεσης και παιχνιδιού, 6:0,

·          συστήματα σύνθεσης και παιχνιδιού 4:2,

·         συστήματα σύνθεσης και παιχνιδιού 2:2:2,

·         συστήματα σύνθεσης και παιχνιδιού 5:1.

·         Επιθετική κάλυψη

·         Πτώσεις

·         Αμυντικά συστήματα με τον παίκτη της θέσης Νο. 6

·         Κανονισμοί του αθλήματος.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη και στο γήπεδο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

45

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

29

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Εξετάσεις 70% (πράξη 40% και θεωρία 30%)

ΙΙ. Εργασίες 20% (1 εργασία, Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας στο Τμήμα με τη μορφή προπόνησης)

ΙΙΙ. Συμμετοχή 10%.

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Kenny, B., and Gregory, C. (2006). Volleyball: Steps to Success. Human Kinetics Publishers.

Hömberg, S., Papageorgiou, A. (1994). Handbuch für Beach Volleyball

 

-Ηλεκτρονικές πηγές:

www.fivb.com

www.cev.lu

www.volleyball.gr

Φυσική Αγωγή στην προσχολική εκπαίδευση

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1144

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  4ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Φυσική Αγωγή στην προσχολική εκπαίδευση

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

 

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Αγγλική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΕΛΗ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

athxatzipan@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Κατανοεί τους σκοπούς και τους στόχους της Φυσικής Αγωγής στην προσχολική εκπαίδευση.

 

·         Οργανώνει  ένα αποτελεσματικό μάθημα διδασκαλίας με τις κατάλληλες  δραστηριότητες, τις κατάλληλες μεθόδους και μέσα 

 

·         Σχεδιάζει  ημερήσια πλάνα διδασκαλίας σε διάφορες συνθήκες  και περιβάλλοντα

 
   

Γενικές ικανότητες  για:                                                                                  Ειδικές Ικανότητες για:

 

·         Aναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών

·         Λήψη αποφάσεων

·         Αυτόνομη εργασία

·         Ομαδική εργασία

·         Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

·         Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

·         Εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στην πράξη

·         Σχεδιασμό και ανάπτυξη κατάλληλων δραστηριοτήτων για παιδιά προσχολικής ηλικίας

·         Σχεδιασμό  ημερήσιων πλάνων

·         Χρήση μορφών αξιολόγησης

 

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Στάδια ανάπτυξης και εξέλιξης των παιδιών της προσχολικής ηλικίας

·         Η σημασία του παιχνιδιού στην προσχολική ηλικία

·         Σκοπός και στόχοι της ΦΑ στην προσχολική εκπαίδευση

·         Ψυχοκινητική αγωγή

·         Μουσικοκινητική αγωγή

·         Φυσική δραστηριότητα και δια βίου άσκηση στην προσχολική ηλικία

·         Αποτελεσματική διδασκαλία. Προσανατολισμός στο έργο. Ο ρόλος του διδάσκοντα στην προσχολική φυσική αγωγή.

·         Μέθοδοι διδασκαλίας Στρατηγικές ανάπτυξης μεταγνώσης

·         Σχεδιασμός προγραμμάτων/ημερήσιων πλάνων στην προσχολική ΦΑ

·         Διαθεματικότητα

·         Διαπολιτισμικότητα και προσχολική ΦΑ

·         Ενσωμάτωση παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες

·         Αξιολόγηση

·          

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

 

Μελέτη άρθρων και βιβλίων

 

Ομαδική εργασία

 

Ατομική εργασία

 

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (40%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις ανάπτυξης

-    Θέματα κρίσης

ΙΙ. Ατομική εργασία 30%

     Ομαδική εργασία 30%  

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

–-- Ζαχοπούλου, Ε. & Κούλη Ο. (2017). Η Φυσική Αγωγή στην αρχή του 21ου Αιώνα. Σκοποί – Στόχοι – Επιδιώξεις στην Προσχολική Ηλικία. Εκδόσεις: Αφοί Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη.

---Παυλίδου, Ε. (2012). Κινητική και ρυθμική αγωγή στην προσχολική εκπαίδευση. Θεσ/νικη.

---Τραυλός, Α. (1998). Ψυχοκινητική ανάπτυξη παιδιών ηλικίας 2-7 χρόνων. Αθήνα: Εκδόσεις Σαββάλας

 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

---Chatzipanteli A. (2015). Metacognition and Student-centered teaching styles in early childhood physical education. In K. Vann (Ed.), Early Childhood Education: Teachers' Perspectives, Effective Programs and Impacts on Cognitive Development (pp. 93-109). New York: Nova  Science Publishers, Inc. ISBN: 978-1-63463-996-5 (eBook).

---Chatzipanteli, A., Grammatikopoulos, V., & Gregoriadis, A. (2013). Development and evaluation of metacognition in early childhood education. Early Child Development and Care. Retrieved from: http://dx.doi.org/10.1080/03004430.2013.861456

---Χατζηπαντελή Α., Πολλάτου Ε., Διγγελίδης Ν. & Κουρτέσης Θ. (2007).Η αποτελεσματικότητα ενός μουσικοκινητικού προγράμματος εκπαίδευσης στις δεξιότητες χειρισμού εξάχρονων μαθητών και μαθητριών. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, 5(1),19-26.

---Χατζηπαντελή Α.,  Γεωργιάδου Ο., & Πολλάτου  Ε. (2007). Διαθεματικότητα: Από τη θεωρία στην Πράξη. Περιγραφή δραστηριότητας: Ο κύκλος του νερού στη φύση. Μουσική Εκπαίδευση,17,74-78.

–– Sanders, S. (2002). Active for life – Developmentally appropriate movement programs for young children. Champaign, IL: National Association for the Education of Young Children.

–   Weikart, P.S. (2000). Round the circle: Key experiences in movement for children ages 3- 5. 2η έκδοση,Ypsilanti, MI:High/Scope Press. 

ΑΕΡΟΒΙΟΣ ΧΟΡΟΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MΕ0950

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

4ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΕΡΟΒΙΟΣ ΧΟΡΟΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΟΛΛΑΤΟΥ ΕΛΙΖΑΝΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047068/epolatou@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Οργανώσει και να  διδάξει κινητικούς συνδυασμούς βημάτων (ρουτίνες) μετά μουσικής, έτσι ώστε το  αποτέλεσμα της διδασκαλίας να αποτελεί αερόβιο ερέθισμα για τους ασκούμενους (επίπεδο αρχάριο – μέσο)

1.5

·         Σχεδιάσει προπονητικά προγράμματα  αερόβιου χορού ανάλογα με το επίπεδο των ασκουμένων,  με στόχο την ανάπτυξη της αερόβιας ικανότητας

2.1

·         Χειρίζεται ψηφιακές εφαρμογές επεξεργασίας μουσικής έτσι ώστε να προσαρμόζει τη μουσική λίστα αναπαραγωγής στο επιθυμητό tempo (αργό-γρήγορο)  καθώς και στις προτιμήσεις των συμμετεχόντων  

2.5

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη

·         Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών

·         Ομαδική δουλειά - ικανότητα συνεργασίας

·         Ικανότητα διαπροσωπικών σχέσεων

·         Εκτίμηση της διαφορετικότητας και της πολυπολιτισμικότητας

·         Ικανότητα εργασίας σε διεθνές περιβάλλον

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Ορολογία και τεχνική  βασικών βημάτων αερόβιου χορού και step

·         Δημιουργία λιστών αναπαραγωγής προσαρμοσμένης μουσικής με χρήση ψηφιακών εφαρμογών

·         Διδακτικές τεχνικές για την διατήρηση της έντασης του προγράμματος στο επιθυμητό επίπεδο καρδιακών σφυγμών

·         Δομή της χορογραφίας μιας προπονητικής μονάδας αερόβιου χορού

·         Δομή του χρόνου σε μια προπονητική μονάδα αερόβιου χορού

·         Σχεδιασμός προπονητικών προγραμμάτων αερόβιας αντοχής μέσω του αερόβιου χορού

·         Είδη προπόνησης στον αερόβιο χορό

·         Υποδείγματα χορογραφιών αερόβιου χορού χωρίς τη χρήση καθρέφτη

·         Αερόβιος χορός με step

·         Παρουσιάσεις εργασιών - διδακτικών πρακτικών

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη και στο γυμναστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

45

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

29

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (40%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και ανοικτού τύπου

ΙΙ. Πρακτική εξέταση 60%

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Jan Galen Bishop.(2007) Fitness through Aerobics(Φυσική Κατάσταση μέσω του Αερόμπικ).  Τελέθριον , Αθήνα

C.B. Corbin, R. Lindsey, G. Welk, Concepts of physical fitness: Active lifestyles for wellness (10th ed.), McGraw-Hill Companies, Inc, United States, 2000.

Garber, C. E., Blissmer, B., Deschenes, M. R., Franklin, B. A., Lamonte, M. J., Lee, I. M., . . . Swain, D. P. (2011). American College of Sports Medicine position stand. Quantity and quality of exercise for developing and maintaining cardiorespiratory, musculoskeletal, and neuromotor fitness in apparently healthy adults: guidance for prescribing exercise. Med Sci Sports Exerc, 43(7), 1334-1359.

O'Donovan, G., Blazevich, A. J., Boreham, C., Cooper, A. R., Crank, H., Ekelund, U., Stamatakis, E. (2010). The ABC of Physical Activity for Health: a consensus statement from the British Association of Sport and Exercise Sciences. J Sports Sci, 28(6), 573-591. 

Rowland, T. (1996). Developmental Exercise Physiology. Champaign, IL: Human Kinetics.

Γεροδήμος, Β., Καρατράντου, Κ., Μάνου, Β., Πασχάλης, Β., & Κέλλης, Σ. (2013). Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης με στόχο την προαγωγή της υγείας. (Υπ. έκδοσης: Β. Γεροδήμος), Η άσκηση ως μέσο πρόληψης και αποκατάστασης χρόνιων παθήσεων (σελίδες. 4-111). www.exerciseforhealth.gr/uploads/Book.pdf

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΤΡΑΜΠΟΛΙΝΟ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ME1121

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

4ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΤΡΑΜΠΟΛΙΝΟ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική (Διδασκαλία, Εξέταση)

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

Ναι

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Μέλλος Βασίλειος

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

24310 47062 / billmellos@uth.gr vmellos@gmail.com

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

-

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•      Κατανοήσει και να εξοικειωθεί με το άθλημα του Τραμπολίνο

1.1

•      Περιγράψει και να εφαρμόσει αρχές της κινητικής μάθησης, τη θεωρία της κινητικής ανάπτυξης και αρχές της αθλητικής ψυχολογίας οι οποίες σχετίζονται με την εκτέλεση επιδέξιων κινήσεων.

1.3

•      Σχεδιάσει και να εφαρμόσει βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σχέδια άσκησης σε μια ποικιλία πεδίων εφαρμογής, ευθυγραμμισμένα με τους σκοπούς που θέτει.

2.1

•      Σχεδιάσει και να προσαρμόσει τις οδηγίες του με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στις διαφορετικές τους ανάγκες, προσθέτοντας ειδικές εγκαταστάσεις ή/και τροποποιήσεις, ώστε να ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες των μαθητών/αθλούμενων/αθλητών.

2.4

•      Επιδεικνύει τη γνώση τους στη σύγχρονη τεχνολογία σχεδιάζοντας και εφαρμόζοντας μαθησιακές εμπειρίες οι οποίες απαιτούν τη χρήση της τεχνολογίας προκειμένου να πετύχουν τους στόχους του.

2.5

•      Χρησιμοποιεί κανόνες και πρωτόκολλα διαχείρισης, ώστε να δημιουργεί και να διατηρεί ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον.

2.7

•      Εφαρμόζει με τρόπο αποτελεσματικό επιδείξεις και είδη ανατροφοδότησης, επιχειρώντας να συνδέσει έννοιες της επιστήμης με τις κατάλληλες μαθησιακές εμπειρίες.

2.9

•      Επιλέγει και να δημιουργεί τις κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης οι οποίες θα μετρούν αποτελεσματικά την επίτευξη των στόχων που θέτονται κάθε φορά.

3.1

•      Αναλύει και να διορθώνει σημαντικά στοιχεία που άπτονται των κινητικών δεξιοτήτων και της απόδοσης.

3.2

•      Αξιολογεί το επίπεδο φυσικής κατάστασης και των παραμέτρων αυτής σε ένα φάσμα ηλικιών.

3.3

•      Αναγνωρίζει τις αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον και να προσαρμόζει τις οδηγίες του.

3.4

•      Αιτιολογήσει τον τρόπο διδασκαλίας και να κινηθεί κριτικά προκειμένου να εφαρμόσει αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας, στη μαθησιακή διαδικασία ή/και στους σχετικούς στόχους και αποφάσεις.

3.5

•      Χρησιμοποιεί την κατάλληλη μέθοδο αξιολόγησης ώστε να αξιολογεί τη μάθηση πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από τη διδασκαλία.

3.6

•      Επικοινωνεί με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία.

4.1

•      Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων.

4.2

•      Παρέχει επαρκή ανατροφοδότηση σε ένα ευρύ φάσμα ηλικιών (μαθητές, αθλητές, αθλούμενους κτλ.) ώστε να προάγει την εκμάθηση δεξιοτήτων και την μάθηση εννοιών της Φυσικής Αγωγής και των αθλητικών επιστημών.

4.3

•      Συμμετέχει σε δραστηριότητες οι οποίες προάγουν τη συνεργασία και οδηγούν σε επαγγελματική πρόοδο και προσωπική ανάπτυξη.

5.1

•      Επιδεικνύει συμπεριφορές οι οποίες συνάδουν με την επαγγελματική ηθική δεοντολογία υψηλά εξειδικευμένων επαγγελματιών σε όποιο εργασιακό χώρο κι αν δοκιμαστεί.

5.2

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

•     Κριτικής και αυτοκριτικής ικανότητας

•     Ηγετικής ικανότητας

•     Αυτόνομη εργασία

•     Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

•     Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

•     Ικανότητας συνεργασίας

•     Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

•     Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

•     Ομαδική δουλειά – ικανότητα συνεργασίας

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

•     Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

•     Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

•     Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

•     Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

•     Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.       Γενικά για το Τραμπολίνο (Όργανο, Ιδιαιτερότητες οργάνων, ασφάλεια, προστασία)

2.       Θέσεις προσγείωσης στο όργανο.

•    Μεθοδική διδασκαλία της όρθιας θέσης, πέσιμο στην πλάτη, πέσιμο στην κοιλιά, (προασκήσεις, βοήθεια, ασφάλεια).

3.       Βασικές αναπηδήσεις.

•    Μεθοδική διδασκαλία αναπήδησης. Τεχνική και μεθοδική των χεριών κατά την αναπήδηση.

4.       Μεθοδική, τεχνική και διδασκαλία εκμάθησης βασικών αλμάτων  (άλμα με διάσταση & συσπείρωση.

5.       Τεχνικές περιστροφών.

•    Τεχνική και μεθοδική εκμάθησης περιστροφών στον κατακόρυφο άξονα του σώματος (πιρουέτες)

6.       Ασκήσεις με εμπρός στροφές του σώματος στον εγκάρσιο άξονα του σώματος (σάλτα εμπρός).

•    Διδασκαλία των ασκήσεων: Απλών και πολλαπλών σάλτο εμπρός, ¾ & ¼  (Τεντωμένο, δίπλωση, συσπειρωτικό)

§  Μεθοδολογία, προασκήσεις, βοήθεια.

7.       Ασκήσεις με πίσω στροφές του σώματος στον εγκάρσιο άξονα του σώματος (σάλτα πίσω)

•    Διδασκαλία των ασκήσεων: Απλών και πολλαπλών σάλτο πίσω, ¼, ¾, (Τεντωμένο, δίπλωση, συσπειρωτικό)

§  Μεθοδολογία, προασκήσεις, βοήθεια.

8.       Ασκήσεις με κινήσεις εμπρός στον εγκάρσιο και κατακόρυφο άξονα

•    Διδασκαλία των ασκήσεων:  Barani, Rudi, Randy

•    Μεθοδολογία, προασκήσεις, βοήθεια

9.       Ασκήσεις με κινήσεις πίσω στον εγκάρσιο και κατακόρυφο άξονα

•    Μεθοδική, τεχνική και διδασκαλία εκμάθησης Full, Double Full

10.    Βασικά στοιχεία κανονισμών (από τον κώδικα βαθμολογίας), ορολογία ασκήσεων.

11.    Σύνθεση προγραμμάτων.

12.    Βασικά στοιχεία μηχανικής των απλών ασκήσεων.

13.   Βοηθητικά όργανα και η σημασία τους, Μίνι Τραμπολίνο – ασκήσεις εξοικείωσης.

14.   Σύνδεση με τα υπόλοιπα αθλήματα.

•    Καταδύσεις, Ενόργανη Γυμναστική, Ακροβατικός διάδρομος.

•    Το Τραμπολίνο ως θεραπευτική μέθοδος.

 

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθουσα Ενόργανης Γυμναστικής & Τραμπολίνου και στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

·        Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ασύγχρονης ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

·        Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία,  στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Θεωρία

30

Ασκήσεις Πράξης και θεωρίας που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών, σε φροντιστηριακό επίπεδο

20

Πρακτική άσκηση

50

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

      I.     Πρακτική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

·         Πρακτική εφαρμογή της τεχνικής ασκήσεων

·         Προφορική εξέταση (Διαμορφωτική)

·         Άλλη / Άλλες (Συμπερασματική)

     II.     Γραπτή τελική εξέταση (40%) που περιλαμβάνει:

·         Ερωτήσεις  σύντομης απάντησης (Συμπερασματική)

·         Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)

·         Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας (Συμπερασματική).

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Η Διδασκαλία του Τραμπολίνο, σημειώσεις, Βασίλειος Μέλλος.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

·         Science of Gymnastics Journal

·         Journal of Science and Medicine in Sport

·         Science of Gymnastics

ΠΑΛΗ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MΕ0104

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

4ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΑΛΗ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Γενικών Γνώσεων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΝΑΤΣΗΣ ΠΕΤΡΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047014/pnatsis@uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΤΣΙΑΚΑΡΑΣ ΝΙΚΟΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Κατέχει βασικά θέματα του αθλήματος της πάλης

·         Γνωρίζει την ιστορία και εξέλιξη του αθλήματος της πάλης

·         Κατέχει βασικές αρχές για την εισαγωγή αρχαρίων στο άθλημα

 

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

  • Γνωστική ικανότητα: Ιστορικά στοιχεία της πάλης- Η πάλη σήμερα.
  • Υγιεινή στην πάλη- Κακώσεις στην πάλη και πρόληψη.
  • Κανονισμοί - Αγωνιστική παρατήρηση με video (αγώνες πάλης-τεχνικές λαβές).
  • Κινητικά παιχνίδια

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

  • Βασικές τεχνικοτακτικές ενέργειες
  • Ειδικές ασκήσεις.
  • Βασικές θέσεις στην πάλη- δεσίματα- μετακινήσεις.

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
  • Μεθοδική εκμάθησης τεχνικών ενεργειών- Παλαιστική Γέφυρα.
  • Εκμάθηση τεχνικής από την όρθια θέση: Ρίψη με στρίψιμο με δέσιμο του χεριού.
  • Εκμάθηση τεχνικής από την όρθια θέση: Κατάρριψη  με περιστροφή  με δέσιμο του κεφαλιού  με το χέρι.
  • Εκμάθηση τεχνικής από την όρθια θέση: Μετάθεση απλή με  δέσιμο του  χεριού  και του κορμού.
  • Εκμάθηση τεχνικής από την κάτω θέση: Ανατροπή με περιστροφή με δέσιμο των χεριών από τα πλαγιά.

·         Εκμάθηση τεχνικής από την κάτω θέση: Ανατροπή με κύλισμα με δέσιμο του κορμού

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στο Γυμναστήριο (Αίθουσα Πάλης)

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

30

Αυτοτελής Μελέτη

44

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση 40%

ΙΙ. Πρακτική εξέταση 40%

ΙΙΙ. Πρακτική διδασκαλία 20%

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Τσιακάρας, Ν.(2009) Η διδακτική της Πάλης. Π.Θ., ΤΕΦΑΑ, Τρίκαλα.

Νικόλαος Τσιακάρας και Σπυρίδων Ντάνης (2019). Η διδασκαλία της ελληνορωμαϊκής πάλης.

Πληροφορίες

Ωράριο Λειτουργίας

Η Γραμματεία Λειτουργεί

Δευτέρα - Παρασκευή

8πμ έως 3μμ

Ώρες εξυπηρέτησης κοινού (θυρίδα)

11πμ έως 1μμ

Επικοινωνία

Βιβλιοθήκη

24310-47051
libphys@uth.gr


Γραμματεία
Μεταπτυχιακών

24310-47019
msc@pe.uth.gr