Accessibility Tools

Articles

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ Ι

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΕ0501

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ Ι

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Αγγλική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΦΑΜΙΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047069/  kfamisis@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΜΠΑΤΣΙΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·       Διδάσκει ομαδική επιθετική και αμυντική τακτική,

2.9

·       Αναλύει έναν αγώνα ποδοσφαίρου (scouting) γράφοντας την ανάλογη αναφορά (report),

3.2

·       Εφαρμόζει τις γνώσεις τους στην πράξη,

1.6, 2.1

·       Σχεδιάζει και να υλοποιεί ένα αθλητικό γεγονός,

5.1

·       Σχεδιάζει ένα ετήσιο πλάνο προπόνησης και να εφαρμόζει, αξιολογεί και καθοδηγεί προγράμματα ανάπτυξης της δύναμης, της κινητικότητας, της ταχύτητας και της αντοχής.

2.1, 3.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·       Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·       Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·       Ικανότητας συνεργασίας

·       Ηγετικής ικανότητας

·       Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·       Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·       Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·       Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·       Παιδικό ποδόσφαιρο ανά ηλικίες (6-8, 8-10, 10-12, 12-14, 14-16 ετών).

·        Ύλη και αντικείμενα εκμάθησης ανά ηλικία: α) Στάδια εξέλιξης. β) Πρόγραμμα διδασκαλίας. γ) Προπονητικά προγράμματα.

·        Πρώτες βοήθειες.

·       Διατροφή.

·        Γενικές αρχές προπόνησης: α) Μέθοδοι προπόνησης και διδασκαλίας.

·        Προγράμματα Προπόνησης.

·        Προετοιμασία και καθοδήγηση ομάδας.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο γήπεδο, στο γυμναστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

104

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

50

Πρακτική άσκηση

50

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

96

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι.Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (35%)

ΙΙ.Απλές εργασίες (άρθρα κτλ) (10%)

ΙΙΙ.Παρατήρηση (10%)

ΙV. Πρακτική εξέταση στο γήπεδο (35%)

V. Συμμετοχή (διάθεση, προσπάθεια, βελτίωση) (10%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Pallok, R. (1983). Soceer for Junior U.S.A.: Charls Scribne’s Sons.

Wabe, A. (1967). Football Association Guide to training and Coaching.London: Heinemannn.

Watson B. (1973). Football Fitness.London: Stenley Paul.

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Journal of sports science

European journal of sports science

Journal of strength and conditioning research

International journal of sports science and coaching

-Ηλεκτρονικές πηγές:

www.uefa.com

www.fifa.com 

ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ Ι

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚE01001

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ Ι

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

NAI

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047060/spats@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·       Εκτελεί ικανοποιητικά ένα εύρος κινητικών και αθλητικών δεξιοτήτων που απαιτείται στην πετοσφαίριση . Έχει την ικανότητα αυτόνομης εργασίας ώστε να διδάξουν ικανοποιητικά την Πετοσφαίριση κυρίως τα βασικά στοιχεία της τεχνικής και τακτικής, ως προπονητές σε Συλλόγους και ως ΚΦΑ στα σχολεία

3.2

·       Γνωρίζει πολλά για τις βασικές κινητικές δεξιότητες (π.χ. δεξιότητες μετακίνησης, δεξιότητες χειρισμού μπάλας κτλ) της πετοσφαίρισης και μπορούν να τα διδάξουν αποτελεσματικά

2.2

·       Μπορεί να οργανώσει και να διδάξει με ασφάλεια, έτσι ώστε οι ασκούμενοι να μην είναι πιθανό να τραυματιστούν,  να διδάξει τους μαθητές/αθλητές να σέβονται ο ένας τον άλλον και να συνεργάζονται μεταξύ τους

2.1, 3.2

·       Μπορεί να εξηγήσει και να κάνει επίδειξη μιας δεξιότητας/άσκησης, έτσι ώστε όλοι να καταλαβαίνουν τι πρέπει να κάνουν και μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσουν σαφή σημεία-κλειδιά που βοηθούν τους μαθητές ή αθλητές να θυμούνται και να κατανοούν πώς να κάνουν μια δεξιότητα σωστά

 

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·       Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·       Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·       Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

·       Ικανότητα προσαρμογής σε νέες καταστάσεις

·       Ομαδική δουλειά - ικανότητα συνεργασίας

·       Ικανότητα διαπροσωπικών σχέσεων

·       Ικανότητες διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

·       Επιχειρηματικό πνεύμα

·       Επιθυμία για επιτυχία

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·       Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·       Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·       Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•      Tεχνικές και μέθοδοι διδασκαλίας στην Πετοσφαίριση

•      Συχνά λάθη στην τεχνική και διόρθωση των λαθών

•      Ανάπτυξη δεξιοτήτων στην Πετοσφαίριση

•      Στατιστική ανάλυση της απόδοσης των παικτών - Κατασκοπία

•      Δεξιότητες κίνησης κατά την διάρκεια ενός παιχνιδιού

•      Ανάλυση της τεχνικής της πάσας με δάχτυλα

•      Προπόνηση του πασαδόρου - Τακτική του πασαδόρου

•      Ανάλυση της τεχνικής υποδοχής του σερβίς - Τεχνικές υποδοχής της μπάλας

•      Τεχνικές του σερβίς της μπάλας

•      Τεχνικές και είδη του σερβίς

•      Ανάλυση της ατομικής αμυντικής τακτικής - Ανάλυση της ομαδικής αμυντικής τακτικής

•      Αμυντικά συστήματα - Αμυντική κάλυψη

•      Προπόνηση στην άμυνα

•      Τεχνική ανάλυση του μπλοκ - Δεξιότητες του μονού μπλοκ, Δεξιότητες του διπλού και ομαδικού μπλοκ

•      Αμυντική τακτική επιθετικής και αμυντικής ζώνης

•      Πετοσφαίριση στις αναπτυξιακές ηλικίες

•      Το ημερήσιο προπονητικό πρόγραμμα

•      Ανάλυση βίντεο

•      Δυνατότητες – τρόποι αξιολόγησης της τεχνικής

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη και στο γήπεδο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

90

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

184

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Εξετάσεις 70% (πράξη 40% και θεωρία 30%)

ΙΙ. Εργασίες 20% (1 εργασία, Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας στο Τμήμα με τη μορφή προπόνησης)

 ΙΙΙ. Συμμετοχή 10%.

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Kenny, B., and Gregory, C. (2006). Volleyball: Steps to Success. Human Kinetics Publishers.

Ζέτου, E. & Κασαμπαλής, Θ. (2006). Πετοσφαίριση. Αθήνα: Τελέθριον .

Μπεργελές Ν. (1993). Προπονητική Πετοσφαίρισης. Αθήνα.

Πατσιαούρας, Α., 2015. Η προπονητική της πετοσφαίρισης. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/3231

-Ηλεκτρονικές πηγές:

www.fivb.com

www.cev.lu

www.volleyball.gr

ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ Ι

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΕ0401

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ Ι

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ΑΝΤΜΑ230

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047009/ahatzi@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΜΠΛΑΝΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·       Εκτελεί ικανοποιητικά ένα εύρος κινητικών και αθλητικών δεξιοτήτων κολύμβησης

1.1

·       Επιλέγει και να δημιουργεί τις κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης οι οποίες θα μετρούν αποτελεσματικά την επίτευξη των στόχων που θέτονται κάθε φορά

3.1

·       Αναλύει και να διορθώνει σημαντικά στοιχεία που άπτονται των κινητικών δεξιοτήτων και της απόδοσης στην κολύμβηση

3.2.

·       Σχεδιάζει και να εφαρμόζουν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σχέδια άσκησης σε μια ποικιλία πεδίων εφαρμογής, ευθυγραμμισμένοι με τους σκοπούς που θέτουν

2.1

·       Παρέχει επαρκή ανατροφοδότηση σε ένα ευρύ φάσμα ηλικιών (μαθητές, αθλητές, αθλούμενους κτλ) ώστε να προάγουν την εκμάθηση δεξιοτήτων και την μάθηση εννοιών της Φυσικής Αγωγής και των αθλητικών επιστημών

4.4

   

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·       Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη

·       Ικανότητα για μάθηση

·       Ικανότητα προσαρμογής σε νέες καταστάσεις

·       Ομαδική δουλειά - ικανότητα συνεργασίας

·       Ηγεσία

·       Ικανότητα αυτόνομης εργασίας

·       Ικανότητες διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·       Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·       Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·       Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

·       Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·       Βασική τεχνική της κολύμβησης

·       Ανάπτυξη και βιολογική ωριμότητα.

·       Ηλικιακά χαρακτηριστικά.

·       Στόχοι προπόνησης.

·       Δύναμη και ισχύς.

·       Ευλυγισία.

·       Έναρξη βασικής προπόνησης.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Τάξη, Κολυμβητήριο – Πρόσωπο με πρόσωπο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

28

Άσκηση Πεδίου

28

Πρακτική Άσκηση

56

Συγγραφή εργασιών

76

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

112

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (30%)

ΙΙ Πρακτική εξέταση (30)

ΙΙ. Ατομική Εργασία (20%)

III. Διδακτική (20%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Costill, D., Maglischo, E., &Richardson, A. (2007). Κολύμβηση (Σειρά Αθλητιατρική και Αθλητική Επιστήμη). Πασχαλίδης.

Νικολόπουλος Γ. (2008). Κολύμβηση: Τεχνική, Διδακτική, Προπονητική. Artwork.

Maglischo E.W. (2009). Αγωνιστική Κολύμβηση. Επιμέλεια – Διάθεση: Σουλτανάκη Ε.

Μπλαντή, Α.

ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Ι

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

KE0301

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Ι

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

 

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

PE_U_147

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΒΟΥΤΣΕΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

24310 47065 / vvouts@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να: γνωρίζει για τους δρόμους, τα άλματα και τις ρίψεις:

 

1.       την αναλυτική τεχνική

1.1.

2.       τις προπονητικές μεθόδους βελτίωσης των φυσικών ικανοτήτων

1.6.

3.       τις μεθόδους αξιολόγησης των φυσικών ικανοτήτων

3.1.

4.       την μεθοδολογία διδασκαλίας

2.9.

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·        Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς στο αντικείμενο

·        Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·        Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·        Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·        Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·        Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης της φυσικής απόδοσης

·        Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•      ΔΡΟΜΟΙ: Σχεδιασμός, εφαρμογή και καθοδήγηση προγραμμάτων προπόνησης των δρόμων ταχύτητας και των δρόμων ημιαντοχής.

•      ΑΛΜΑΤΑ: Σχεδιασμός, εφαρμογή και καθοδήγηση προγραμμάτων προπόνησης του άλματος σε ύψος και του άλματος επί κοντώ με έμφαση στην τεχνική.

•      ΡΙΨΕΙΣ: Σχεδιασμός, εφαρμογή και καθοδήγηση προγραμμάτων προπόνησης της προπόνησης  του ακοντισμού και της σφυροβολίας με έμφαση στην τεχνική.

•      ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ: Θεωρία προπόνησης κλασικού αθλητισμού των αναπτυξιακών ηλικιών.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθουσα, στο εργαστήριο, στο στάδιο, στο γυμναστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Ναι

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Πρακτική άσκηση

98

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

176

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (40%)

ΙΙ. Πρακτική εξέταση (50%)

         I.            Εξαμηνιαία εργασία (10%)

        II.             

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

ΔΡΟΜΟΙ. Ταχύτητες Eμπόδια Μεσαίες μεγάλες αποστάσεις Βάδην.

Gundlach H., Hess W. ΣΑΛΤΟ, 1993

Θεωρία και Μεθοδολογία Προπονητικής Αλμάτων Κλασικού Αθλητισμού, 2η έκδοση.

Βεληγκέκας Παναγιώτης, Μπογδάνης Γρηγόριος, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD, 2017

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΑ, ΑΝΑΡΡΙΧΗΣΗ, ΓΙΟΓΚΑ, ΠΙΛΑΤΕΣ Ι

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ & ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΕ2061

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΑ, ΑΝΑΡΡΙΧΗΣΗ, ΓΙΟΓΚΑ, ΠΙΛΑΤΕΣ Ι

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονική Περιοχή: Επιστήμες Ελεύθερου Χρόνου & Αναψυχής (Leisure Sciences)

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

ΜΕ1132 Εισαγωγή σε Γιόγκα, Πιλάτες, Χορός

ME1148 Δραστηριότητες σε Φυσικό Περιβάλλον-Αειφορία

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΖΑΦΕΙΡΟΥΔΗ ΑΓΛΑΪΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

azafeiroudi@uth.gr, aglaiazaf@hotmail.com

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΚΟΥΘΟΥΡΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΣ

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια

θα είναι σε θέση να:

 

Εκτελεί ικανοποιητικά ένα εύρος βασικών κινητικών δεξιοτήτων στα παρακάτω αντικείμενα Καλλιτεχνικών, Πολιτιστικών & Υπαίθριων Δραστηριοτήτων Αναψυχής:

1.       Δραστηριότητες/Παιχνίδια σωματικής έκφρασης

2.       Ασκησιολόγιο Πιλάτες στο βασικό-μεσαίο-προχωρημένο επίπεδο

3.       Πεζοπορία/Περπάτημα στη φύση, Υπαίθρια Ζωή

1,1

Χρησιμοποιεί τους ειδικούς κανόνες, συμβουλές για συμμετέχοντες/μαθητές/δασκάλους/ /πελάτες και βασικό εξοπλισμό ώστε να δημιουργεί και να διατηρεί ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον στη φύση και σε κλειστό χώρο. Είναι ικανός για το σχεδιασμό, οργάνωση, υλοποίηση, προώθηση εκδηλώσεων/γεγονότων (events) στο χώρο της αναψυχής και του τουρισμού.

2,7

Αντιλαμβάνεται, αναλύει και μεταδίδει τις βασικές αρχές/φιλοσοφία του Ελεύθερου Χρόνου, της Αναψυχής, των Υπαίθριων Δραστηριοτήτων Αναψυχής, των Καλλιτεχνικών & Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων Αναψυχής και τα συνδέει με τις έννοιες της ευεξίας (wellness) και της ευημερίας (wellbeing).

3,2

Είναι ενημερωμένος για τις απαιτήσεις, προσόντα, προοπτικές των στελεχών της κινητικής αναψυχής σε κλειστούς χώρους και σε φυσικό περιβάλλον. Γνωρίζει καλές πρακτικές στον επαγγελματικό χώρο του ελεύθερου χρόνου, της αναψυχής, σε πολιτιστικά-καλλιτεχνικά-αθλητικά κέντρα, στούντιο χορού-γιόγκα-πιλάτες, ξενοδοχεία, κέντρα ευεξίας, κρουαζιερόπλοια κτλ. Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες ανάλογα με τον περιβάλλοντα χώρο.

4,2

Συμμετέχει σε κινητικά, δημιουργικά, αθλητικά, πολιτιστικά & καλλιτεχνικά προγράμματα τα οποία προάγουν την επικοινωνία, τη συνεργατικότητα, την ευχαρίστηση, την αυτοανακάλυψη, τον αυτοσχεδιασμό, την ανάληψη πρωτοβουλιών, την ικανοποίηση, την ψυχαγωγία, την ευεξία, τη θετική εικόνα του εαυτού, τη σωματική και ψυχική υγεία, την επαγγελματική πρόοδο κι ευημερία.

5,1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Θετικής εικόνας του εαυτού

·         Αυτό-έκφρασης

·         Αυτοπεποίθησης

·         Αυτοεκτίμησης

·         Κινητικής δραστηριοποίησης

·         Έκφρασης μέσω της γλώσσας του σώματος

·         Ρυθμός

·         Παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Συνεργασίας, Επικοινωνίας

·         Προαγωγή της σωματικής και της ψυχικής υγείας.

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη για το φοιτητή των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

Να γνωρίζει τη φιλοσοφία, τις βασικές αρχές σχεδιασμού, οργάνωσης, εκτέλεσης, καθοδήγησης κι αξιολόγησης υπαίθριων, καλλιτεχνικών & πολιτιστικών δραστηριοτήτων αναψυχής: πεζοπορία, πιλάτες, σωματική έκφραση.

Να οργανώνει και να εκτελεί ένα πρόγραμμα με ή χωρίς εξοπλισμό διάρκειας τουλάχιστον 50 λεπτών.

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.     Φιλοσοφία του Ελεύθερου Χρόνου. Ιστορία, αρχές και έννοιες της Αναψυχής

2.     Υπαίθριες δραστηριότητες αναψυχής, σχέση ανθρώπου-φύσης, άσκηση σε φυσικό περιβάλλον, υπαίθρια ζωή, πεζοπορία (φιλοσοφία, έννοιες, ορισμοί, τεχνικές, εξοπλισμός, ασφάλεια)

3.     Καλλιτεχνικές & Πολιτιστικές δραστηριότητες αναψυχής, ασκησιολόγιο Πιλάτες βασικό-μεσαίο-προχωρημένο επίπεδο (φιλοσοφία, αρχές, μέθοδοι διδασκαλίας), Ασκήσεις σωματικής έκφρασης

4.     Ευεξία, ευημερία και Τουρισμός ευεξίας

5.     Ο εμψυχωτής δραστηριοτήτων αναψυχής ως επάγγελμα.

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθιυσα, σε φυσικό περιβάλλον και σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

100

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών

100

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

 

Εκπαιδευτική εκδρομή

 

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

40

Εκπόνηση σχεδίων διαχείρισης έργου

35

Πρακτική άσκηση

25

 

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

 

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

1.       Παρακολούθηση μαθημάτων 20%

2.       Πρακτική εξέταση 40%

3.       Γραπτές Εξετάσεις:30%

4.       Πρακτική άσκηση 10%

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

·         Πανεπιστημιακές Σημειώσεις ‘Πιλάτες’. Ζαφειρούδη Αγλαΐα.

·         Corey-Zopich, C., Howard, B., & Ickes, D. M. (2021). Πιλάτες για παιδιά κι εφήβους, Επιστημονικές Εκδόσεις ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε., Μεταμόρφωση Αττικής. Μετάφραση-Επιμέλεια Αγλαΐα Ζαφειρούδη. ISBN 978-960-583-562-0

·         Tyler Tapps, Mary Sara Wells (υπό έκδοση). Εισαγωγή στην Αναψυχή & στον Ελεύθερο Χρόνο, Εκδόσεις ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε. Μετάφραση Ζαφειρούδη Αγλαΐα, Επιμέλεια Κουθούρης Χαρίλαος, Ζαφειρούδη Αγλαΐα

·         Κουθούρης Χαρίλαος (2009). Υπαίθριες Δραστηριότητες Αναψυχής – Ακραία Αθλήματα, Μάνατζμεντ Υπηρεσιών / Εκπαίδευση Στελεχών. Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη.

·         Κινητική Αναψυχή: Φύση, Σπορ, Τέχνες (2021). Ηλεκτρονικό σύγγραμμα ΚΑΛΛΙΠΟΣ.

·         Zafeiroudi, A. (2021). Exploring outdoor play in kindergartens: A literature review of practice in modern Greece. Journal of Studies in Education, 11(3), 84-100. DOI: 10.5296/jse.v11i3.18724

·         Zafeiroudi, A. & Kouthouris, C. (2021). Teaching outdoor adventure activities in preschools: A review of creativity and learning development. International Journal of Learning and Development, 11(2), 141-156. DOI: 10.5296/ijld.v11i2.18722

·         Zafeiroudi, A., & Kouthouris, C. (2020). Segmenting visitors of a Greek recreational theme park using factors that motivate attendance. Journal Managing Sport and Leisure, DOI: 10.1080/23750472.2020.1860802

·         Zafeiroudi, A. (2020). Enhancing Adolescents’ Environmental Responsibility Through Outdoor Recreation Activities. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 9(6), 43-55. DOI: 10.36941/ajis-2020-0110

·         Kontogianni, E., Zafeiroudi, A., & Kouthouris, C. (2020). Integrating Green Marketing Issues in Water Sport Recreation Activities. Journal of physical education and sport management, 7(1), 44-54. DOI: 10.15640/jpesm.v7n1a6

ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ Ι

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΕ0201

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ Ι

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Αγγλική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA153

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΓΕΡΟΔΗΜΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047005/bgerom@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΤΣΙΜΕΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•      Εκτελεί και να διδάσκει ατομικές επιθετικές και αμυντικές δεξιότητες της Καλαθοσφαίρισης,

1.1, 2.9

•      Διδάσκει μερική επιθετική και αμυντική τακτική της καλαθοσφαίρισης, 

2.9

•      Οργανώνει και να λειτουργεί μια ακαδημία Καλαθοσφαίρισης,

5.1

•      Σχεδιάζει, εφαρμόζει, αξιολογεί και καθοδηγεί προγράμματα ανάπτυξης της δύναμης, της κινητικότητας, του συντονισμού, της ταχύτητας και της αντοχής στις αναπτυξιακές ηλικίες.

2.1, 3.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

•      Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

•      Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

•      Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

•      Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

•      Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

•      Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·        Διδασκαλία δεξιοτήτων. Κινήσεις χωρίς μπάλα: Στάσεις-θέσεις, Τεχνική τρεξίματος, Αλλαγή κατεύθυνσης, Σταμάτημα, Στροφές, Γλιστρήματα. Κινήσεις με μπάλα: Πιάσιμο μπάλας, Υποδοχή μπάλας, Δίχρονος ρυθμός, Πάσα (στήθους-σκαστή- πάνω από το κεφάλι), Τρίπλα (κατοχής-προωθητική-σταυρωτή), Σουτ (Jump shot,-layup,-ελεύθερη βολή), ξεμαρκαρίσματα (εξωτερικών-κεντρικών παικτών), κινήσεις-προσποιήσεις (εξωτερικών-κεντρικών παικτών).

·        Ρημπάουντ (αμυντικό-επιθετικό).

·        Block-out στην άμυνα.

·        Επιθετική τακτική: Επιθετικές συνεργασίες 2 παικτών (χωρίς screen), Το Pick n Roll, Επιθετικές συνεργασίες 3 παικτών (με screen), Επιθετικό transition, Επιθέσεις 4 x 4, Διδασκαλία Επιθετικής Τακτικής-Θεωρία, Αιφνιδιασμός.

·        Αμυντική τακτική: Άμυνα στο Pick n Roll, Άμυνα στα screens (δίχως μπάλα), Αμυντικό transition, Άμυνα 4 on 4.

·        Mini-basket.

·        Οργανόγραμμα ακαδημίας Καλαθοσφαίρισης.

·        Αθλητικές Εγκαταστάσεις.

·        Αναπτυξιακά προγράμματα.

·        Διοργάνωση Αθλητικών Γεγονότων.

·        Μακροχρόνιος προγραμματισμός: σχεδιασμός, εφαρμογή και καθοδήγηση προγραμμάτων ανάπτυξης της δύναμης, της κινητικότητας, της ταχύτητας και της αντοχής στις αναπτυξιακές ηλικίες.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο γήπεδο και στο γυμναστήριο.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

78

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

42

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

60

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

50

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

70

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης

-    Ερωτήσεις συμπλήρωσης – αντιστοίχισης

ΙΙ. Εργασίες (30%)

ΙΙΙ. Παρουσίαση Εργασιών (20%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Σημειώσεις μαθήματος.

Κέλλης Σ. (1999). Φυσική Κατάσταση Νεαρών Καλαθοσφαιριστών. Εκδόσεις Σάλτο.   

Βαμβακούδης, Ε., Μεντηλίδης, Ν., Τσίτσκαρης, Γ., Χατζηαθανασίου, Π. (1996). BASKETBALL. Ομαδική Τακτική. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σάλτο.

Γεροδήμος Β., & Πέρκος Σ. (2006). Καλαθοσφαίριση. Θεωρία, τεχνική, τακτική, μεθοδολογία, ειδική διδακτική & κανονισμοί. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σάλτο.

Κιουμουρτζόγλου, Ε. & Γούδας, Μ. (2003). Το Μπάσκετ. Πέρα από τα Βασικά και τα Συστήματα, Θεσσαλονίκη, Χριστοδουλίδη.

Τσίτσκαρης, Γ. & Χατζηαθανασίου, Π. (2002). Θεμελιώδεις Αρχές Ατομικής Τεχνικής, Θεσσαλονίκη, Σάλτο.

Hal Wissel (2007). Καλαθοσφαίριση: Βήματα για την Επιτυχία. Μετάφραση-επιμέλεια: Σ. Πέρκος, Β. Γεροδήμος, Μ. Γούδας., Θεσσαλονίκη, Χριστοδουλίδη.

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

European Journal of Sports Sciences.

International Journal of Sports Medicine.

Journal of Science and Medicine in Sport.

Journal of Sports Science and Medicine.

Journal of Sports Sciences.

Journal of Strength and Conditioning Research.

Strength and Conditioning Journal.

Medicine and Science in Sports and Exercise.

Pediatric and Exercise Science.

ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ι

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚE1901

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Ι

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική (Διδασκαλία, Εξέταση)

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

NAI

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

PE_U_155

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕΛΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

24310 47000 / billmellos@pe.uth.gr  vmellos@gmail.com

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

 2.      ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·       Περιγράφει και να εφαρμόζει έννοιες της φυσιολογίας και της εμβιομηχανικής οι οποίες σχετίζονται με την εκτέλεση επιδέξιων κινήσεων.

1.2

·       Σχεδιάζει και να εφαρμόζει βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα προπονητικά προγράμματα.

2.1

·       Γνωρίζει πολλά για τις βασικές κινητικές δεξιότητες (π.χ. δεξιότητες περιστροφών, δεξιότητες στηρίξεων, ισορροπίας κτλ) της Ενόργανης Γυμναστικής και να μπορεί να τις διδάξει αποτελεσματικά.

2.2

·       Εκτελεί ικανοποιητικά ένα εύρος κινητικών και αθλητικών δεξιοτήτων που απαιτείται για την Ενόργανη Γυμναστική. Έχει την ικανότητα αυτόνομης εργασίας ώστε να διδάξει ικανοποιητικά την Ενόργανη Γυμναστική κυρίως τα βασικά στοιχεία της τεχνικής και τακτικής, ως προπονητής σε Συλλόγους και ως ΚΦΑ στα σχολεία.

3.2

·       Μπορεί να οργανώσει και να διδάξει με ασφάλεια, έτσι ώστε οι ασκούμενοι να μην είναι πιθανό να τραυματιστούν.

2.1, 3.2

·       Αξιολογεί το επίπεδο φυσικής κατάστασης και των παραμέτρων αυτής σε ένα φάσμα ηλικιών για να παρεμβαίνει στοχευμένα  σε κάθε ασκούμενο.

3.3

·       Επικοινωνεί με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία.

4.1

·       Οργανώνει και να λειτουργεί μια αθλητική διοργάνωση ή Αθλητικό Σύλλογο.

5.1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·       Κριτικής και αυτοκριτικής ικανότητας

·       Ηγετικής ικανότητας

·       Αυτόνομη εργασία

·       Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·       Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων.

·       Ικανότητας συνεργασίας.

·       Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων-ικανότητα προσαρμογής σε νέες καταστάσεις

·       Ικανότητα διαπροσωπικών σχέσεων

·       Επιχειρηματικό πνεύμα.

·       Επιθυμία για επιτυχία.

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·           Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·           Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·           Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·           Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·           Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

 

3.      ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ι. ΘΕΩΡΙΑ

·         Τεχνικές και μέθοδοι διδασκαλίας στην Ενόργανη Γυμναστική

·         Συχνά λάθη στην τεχνική και διόρθωση των λαθών.

·         Βασικές αρχές της μηχανικής και η εφαρμογή της στην Ενόργανη Γυμναστική.

·         Άξονες και τεχνικές περιστροφών

·         Ανάπτυξη δεξιοτήτων στην Ενόργανη Γυμναστική

·         Η Ενόργανη Γυμναστική στις αναπτυξιακές ηλικίες

·         Το ημερήσιο προπονητικό πρόγραμμα

·         Ανάλυση βίντεο

·         Στοιχεία κανονισμών (από τον κώδικα βαθμολογίας), Σύνθεση προγραμμάτων

ΙΙ. ΠΡΑΞΗ

Οι ασκήσεις στο έδαφος, τον ίππο με λαβές, τους κρίκους, το άλμα ίππου, το δίζυγο, τους ασύμμετρους ζυγούς , τη δοκό ισορροπίας και το μονόζυγο διδάσκονται κατά ομάδες.

·         Μη ακροβατικά στοιχεία

·         Ακροβατικά στοιχεία προς τα εμπρός

·         Ακροβατικά στοιχεία προς τα Απλές αιωρήσεις ποδιών και ψαλίδια

·         Κύκλοι σκελών και κύκλοι με ανοικτά πόδια με και/ή χωρίς στροφές (spindles) και κατακόρυφους, επιστροφές και επιστροφές με αιώρηση, flops και συνδυασμό στοιχείων.

·         Μετατοπίσεις στη κατά μήκος και στην εγκάρσια στήριξη

·         Ανατροπές

·         Ασκήσεις αιώρησης, ασκήσεις αιώρησης διαμέσου η στην κατακόρυφο (με στάση 2 δευτερολέπτων)

·         Ασκήσεις με πτήση.

·         Ασκήσεις δύναμης και στατικά στοιχεία

·         Άλματα με Χειροκυβίστηση

·         Άλματα με Τροχοστροφή

·         Είσοδοι - Έξοδοι

·         Βοήθεια – Προστασία του αθλητή

·         Τραμπολίνο και βοηθητικά όργανα, ασκήσεις εξοικείωσης

·         Ειδική Χορογραφία, εκτέλεση προγραμμάτων

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθουσα Ενόργανης Γυμναστικής και στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

·        Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

·        Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία,  στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

30

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

90

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

180

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Εξετάσεις 70% (πράξη 40% και θεωρία 30%)

ΙΙ. Εργασίες 20% (1 εργασία, Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας στο Τμήμα)

 ΙΙΙ. Συμμετοχή 10%.

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ντάλλας Γεώργιος, (2011)

Ενόργανη Γυμναστική Ανδρών – Γυναικών, Εκδόσεις: ΜΑΡΙΑ ΠΑΡΙΚΟΥ & ΣΙΑ ΕΠΕ

Πρώϊος Μιλτιάδης, (2011)

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ, Εκδόσεις: ΤΣΙΑΡΤΣΙΑΝΗΣ ΑΘ. & ΣΙΑ ΟΕ

Πασχάλης Κυριαλάνης, Ιωάννης Σατρατζέμης (2010).

Ενόργανη Γυμναστική, Εκδότης ΣΑΛΤΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ.

Βασίλειος Καϊμακάμης (2017)

ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Η', Εκδόσεις: COPY CITY Ι.Κ.Ε.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

•    Science of Gymnastics Journal

•    Journal of Science and Medicine in Sport

•    Science of Gymnastics

ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Ι

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΕ1201

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Ι

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA194

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΟΚΑΡΙΔΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047008/dkokar@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΜΑΓΓΟΥΡΙΤΣΑ ΓΕΩΡΓΙΑ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·           Επιδεικνύει δεξιότητες που σχετίζονται με την κατάρτιση προγραμμάτων θεραπευτικής άσκησης, άσκησης για ειδικούς πληθυσμούς, άσκηση σε ένα εύρος ηλικιών, καθώς και πεδίων εφαρμογής

2.6.

·           Σχεδιάζει και να εφαρμόζει βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σχέδια άσκησης σε μια ποικιλία πεδίων εφαρμογής, ευθυγραμμισμένος/η με τους σκοπούς που θέτει.

2.1.

·           Σχεδιάζει και να προσαρμόζει τις οδηγίες με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στις διαφορετικές ανάγκες, προσθέτοντας ειδικές εγκαταστάσεις ή/και τροποποιήσεις, ώστε να ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες των μαθητών/αθλούμενων/αθλητών.

2.4.

·           Χρησιμοποιεί κανόνες και πρωτόκολλα διαχείρισης, ώστε να δημιουργεί και να διατηρεί ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον.

2.7.

·           Εφαρμόζει στρατηγικές οι οποίες βοηθούν τα άτομα να επιδεικνύουν συμπεριφορές προσωπικής και κοινωνικής υπευθυνότητας

2.8.

·           Εφαρμόζει με τρόπο αποτελεσματικό επιδείξεις και είδη ανατροφοδότησης, επιχειρώντας να συνδέσει έννοιες της επιστήμης με τις κατάλληλες μαθησιακές εμπειρίες.

2.9.

·           Επιλέγει και να δημιουργεί τις κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης οι οποίες θα μετρούν αποτελεσματικά την επίτευξη των στόχων που θέτονται κάθε φορά

3.1.

·           Αναλύει και να διορθώνει σημαντικά στοιχεία που άπτονται των κινητικών δεξιοτήτων και της απόδοσης

3.2.

·           Αιτιολογεί τον τρόπο διδασκαλίας και να κινηθεί κριτικά προκειμένου να εφαρμόσει αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας, στη μαθησιακή διαδικασία ή/και στους σχετικούς στόχους και αποφάσεις

3.5.

·           Χρησιμοποιεί την κατάλληλη μέθοδο αξιολόγησης ώστε να αξιολογεί τη μάθηση πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από τη διδασκαλία

3.6.

·           Επικοινωνεί με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία

4.1.

·           Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων

4.2.

·           Συμμετέχει σε δραστηριότητες οι οποίες προάγουν τη συνεργασία και οδηγούν σε επαγγελματική πρόοδο και προσωπική ανάπτυξη

5.1.

·           Επιδεικνύει συμπεριφορές οι οποίες συνάδουν με την επαγγελματική ηθική δεοντολογία υψηλά εξειδικευμένων επαγγελματιών σε όποιο εργασιακό χώρο κι αν δοκιμαστεί.

5.2.

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·           Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·           Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·           Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·           Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·           Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·       Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·       Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·       Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·       Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·       Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·       Εισαγωγή, έννοιες, ορισμοί

·       Ψυχοκινητική Ανάπτυξη

·       Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

·       Αναπτυξιακές διαταραχές σχολικών επιδόσεων Ι

·       Αναπτυξιακές διαταραχές σχολικών επιδόσεων ΙΙ

·       Η έννοια της νοημοσύνης

·       Νοητική υστέρηση

·       Νοητική υστέρηση και προσαρμογές άσκησης

·       Διαταραχές συμπεριφοράς

·       Αυτισμός

·       Αυτισμός και προσαρμογές άσκησης

·       Άσθμα

·       Διαβήτης

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, σε ειδικό σχολείο και ΕΕΕΕΚ, σε ψυχιατρική κλινική, σε κέντρα αποκατάστασης, σε συλλόγους και αθλητικές ομάδες ΑμεΑ.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

26

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

10

Εκπαιδευτική εκδρομή

 

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

26

Εκπόνηση σχεδίων διαχείρισης έργου

20

Πρακτική άσκηση

140

Αυτοτελής Μελέτη

52

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης και πολλαπλής επιλογής για τη συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Αξιολόγηση συμμετοχής και απόδοσης στην πρακτική άσκηση της ειδικότητας (40%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Αγγελοπούλου – Σακαντάμη, Ν. (2004). Ειδική Αγωγή: αναπτυξιακές διαταραχές και χρόνιες μειονεξίες. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Κοκαρίδας, Δ. (2010). Άσκηση και αναπηρία: εξατομίκευση, προσαρμογές και προοπτικές ένταξης. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Κυριακίδη.

Κοκαρίδας, Δ., & Περκος, Σ. (2005). Η καλαθοσφαίριση με αμαξίδιο. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Κυριακίδη.

Gallahue, L.D. (2002). Αναπτυξιακή Φυσική Αγωγή για τα Σημερινά Παιδιά. Μετ. Ευαγγελινού Χρ. & Παππά Α. University Studio Press. Θεσσαλονίκη.

Rouse, P. (2015). H ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή: φυσική κατάσταση, κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες για όλους τους μαθητές. Μετ. Σκορδίλης Εμ. Αθήνα: Πεδίο.

Sherrill, C. (2004).  Adapted physical activity, recreation and sport: Crossdisciplinary and lifespan (6th Ed).  Dubuque, IA: Brown & Benchmark.

Winnick, J. (Ed.) (2000). Adapted physical education and sport. Champaign, IL: Human Kinetics.

 

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Adapted Physical Activity Quarterly (APAQ)

Palaestra

-Ηλεκτρονικές πηγές:

www.pe.uth.gr/efa

www.ncpad.org

ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ Ι

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚE0901

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  6ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ Ι

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

Όχι

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΔΗΜΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047060/jdimas@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·           Κατανοεί και να εκτελεί όλο το εύρος των βασικών ρυθμοκινητικών δεξιοτήτων των Ελληνικών Παραδοσιακών ΧορώνΙ

    1.1     

·           Κατανοεί και να αποτυπώνει ολοκληρωμένη άποψη για την αξία του ρυθμού στη φύση στη ζωή, στον άνθρωπο, στη φυσική Αγωγή,  στο χορό. Επίσης να γνωρίζει τα βασικά ιστορικά και πολιτισμικά στοιχεία του κάθε χορού με βάση το γεωγραφικό διαμέρισμα και την πολιτισμική κοινότητα απ' όπου προέρχεται ο συγκεκριμένος χορός.

1.4

·           Διδάξει χορούς από όλες τις πολιτισμικές κοινότητες του ελληνισμού, σε εκπαιδευτικό επίπεδο: Σχολείου Δημοτικό - Γυμνάσιο - Λύκειο - Γυμναστήρια - Σχολές χορών - Πολιτιστικά κέντρα - Πολιτιστικούς Συλλόγους - Ελληνικές κοινότητες του εξωτερικού. Επίσης να διδάξει τους χορούς με βάση τις ρυθμοκινητικές δομές, σε ειδικούς πληθυσμούς προσφέροντας χαρά, άσκηση και κυρίως επικοινωνία, με στόχο την σύνδεση αυτών των ατόμων με τη κοινωνία.

2.6

4.1

4.2

5.1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·           Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης των ρυθμικών και κινητικών δεξιοτήτων του χορού

·           Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη

·           Ομαδική δουλειά - Ικανότητα συνεργασίας

·           Ικανότητα διαπροσωπικών σχέσεων.

·           Εκτίμηση της διαφορετικότητας και της πολυπολιτισμικότητας.

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·           Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·           Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·           Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·           Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

•           Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

•           Κατανόηση κουλτούρας και συνηθειών των άλλων

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•               Προσέγγιση του χορού ερευνητικά-επιστημονικά, ξεκινώντας από την παραδοχή ότι δεν πρόκειται για μια μνημονική στείρα διαδικασία βημάτων και κινήσεων.

•               Ο χορός στη παράδοση του ελληνισμού διαχρονικά.

•               Εισαγωγή στην έρευνα - Ποιοτική μέθοδος.

•               Ρυθμολογία: Ο ρυθμός στη φύση, στην ζωή, στον άνθρωπο, στην φυσική αγωγή, στο χορό.

•               Μορφολογία χορού: Κινητικό μοτίβο - Χορευτική φόρμα - Χορευτικοί δρόμοι.

•               Ρυθμολογική ανάλυση μουσικών μέτρων Ι.

•               Ανάλυση του χορού συνολικά με βάση το μουσικό μέτρο σε σχέση με το κινητικό μοτίβο και τη χορευτική φόρμα. Εξειδικευμένη αριθμητική και λεκτική μετρική Ι.

•               Ιστορική-κοινωνική προσέγγιση μέσα από το στίχο του κάθε δημοτικού τραγουδιού. Ι

•               Διδασκαλία 60 - 80 χορών από συγκεκριμένες πολιτισμικές κοινότητες του ελληνισμού Ι.

•               Σεμιναριακά μαθήματα χορών από επισκέπτες εισηγητές I.

•               Πλήρη ιστορικά και πολιτισμικά στοιχεία των διδαχθέντων χορών.

•               Σημειογραφία καταγραφής χορών.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, αίθουσα χορών και στην αίθουσα θεωρητικών διαλέξεων

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Θεωρία

70

Ασκήσεις Πράξης και θεωρίας που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών, σε φροντιστηριακό επίπεδο

40

Πρακτική άσκηση

100

Εκπαιδευτικές εκδρομές για επιτόπια μελέτη και καταγραφή

50

Σεμινάρια από διαφορετικούς εισηγητές

40

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Τελική εξέταση δια ζώσης.

1.  Προφορική

2.  Πρακτική

3.  Εργασία γραπτή με πρακτική παρουσίαση.

Συνδυασμός πράξης και θεωρίας, με βάση την διδαχθείσα ύλη, σε μικρές ομάδες μέχρι έξι φοιτητές.

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Δήμας, Ι., (2016). Πίνακας συντομευμένων-κωδικοποιημένων στοιχείων διδακτικής των Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών, σήμερα. Σημειώσεις για τους φοιτητές.

Δήμας, Ι., Ιακωβάκη, Δ. (2003). ‘'Εν αρχή είν ο ρυθμός’ Ρυθμική και χορευτική αγωγή του παραδοσιακού χορού στην νηπιακή και παιδική ηλικία.

Δήμας, Ι. (1987). Ο χορός ως κοινωνιολογικό φαινόμενο και ως μέσο εκπαίδευσης στη Α/θμια  εκπ/ση. Πρακτικά 1ου Παγκόσμιου συνέδριου για το χορό.

Πραντζίδης, Γ., (2004).  Ο χορός στην ελληνική παράδοση και η διδασκαλία του, Έκδοση: Δήμος Πραντζίδης.

Βασίλης Καρφής, Μαρία Ζιάκα (2009). Ο Ελληνικός Παραδοσιακός Χορός στην Εκπαίδευση. Έκδοση: Βιβλιοδιάπλους.

Νικόλαος Γ. Βαβρίτσας (2008). Παραδοσιακοί χοροί και η διδασκαλία τους. Έκδοση:  Γεώργιος Βαβρίτσας.

Ελευθερία Γκαρτζονίκα (2012). Ο παραδοσιακός χορός στην Εκπαίδευση. Ιστορική αναδρομή και σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις.  Έκδοση: Πεδίο Α.Ε.

Cowan, J. (1998). Η πολιτική του σώματος. Χορός και κοινωνικότητα στη Βόρειο Ελλάδα.

Δήμας, Η., (1988). Η χορευτική παράδοση της ηπείρου. Αθήνα. Έκδοση ιδίου.

Νιτσιάκος, Β. (1994). ‘Εισαγωγή’ στο Χορός και Κοινωνία. Κόνιτσα: Πνευματικό κέντρο Δήμου Κόνιτσας: 9-14.

Βασιλική Τυροβολά (1996). Ελληνικοί παραδοσιακοί χορευτικοί ρυθμοί.  Έκδοση:  Gutenberg

Λουτζάκη, Ρ., (1992). Για μια ανθρωπολογία του χορού. Εθνογραφικά  (8): 11-16.

Κυριακίδου-Νέστορος, (1978). Η θεωρία της ελληνικής Λαογραφίας. Αθήνα, Εταιρεία Νεοελληνικών  Σπουδών.

Κaeppler, A., (1992). Σκέψεις για τη θεωρία και τη μεθοδολογία της ανθρωπολογικής μελέτης του χορού και των συστημάτων της ανθρώπινης κίνησης. Εθνογραφικά (8): 17-25. Ναύπλιο: Πελοποννησιακό Λαογραφικό ίδρυμα.

Πληροφορίες

Ωράριο Λειτουργίας

Η Γραμματεία Λειτουργεί

Δευτέρα - Παρασκευή

8πμ έως 3μμ

Ώρες εξυπηρέτησης κοινού (θυρίδα)

11πμ έως 1μμ

Επικοινωνία

Βιβλιοθήκη

24310-47051
libphys@uth.gr


Γραμματεία
Μεταπτυχιακών

24310-47019
msc@pe.uth.gr