ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
Accessibility Tools
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
|
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
|
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
KE2021 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
6ο |
|
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ – ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΆΣΚΗΣΗ I |
||
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
6 |
||
|
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
12 |
||
|
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ανάπτυξης δεξιοτήτων |
||
|
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
|||
|
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
|
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
PE_U_156 |
||
|
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ |
||
|
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
|
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
ΣΑΚΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΓΙΑΚΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ |
||
|
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
|
|
Κατανοεί τις φυσιολογικές και λειτουργικές μεταβολές ως συνέπεια συγκεκριμένων χρόνιων παθήσεων (π.χ. νεφροπαθείς, καρδιαγγειακά νοσήματα, σακχαρώδης διαβήτης, όπως και τις επιδράσεις αυτών των αλλαγών στη λειτουργική ικανότητα, την ψυχική υγεία, και γενικότερα την ποιότητας ζωής. |
1,4 1,5 1,7 1,8 |
|
Κατανοεί τις επιδράσεις των αρνητικών συμπεριφορών υγείας στην λειτουργικότητα των ατόμων με συγκεκριμένες χρόνιες παθήσεις και τις ευεργετικές επιδράσεις της άσκησης σε φυσιολογικές και λειτουργικές προσαρμογές, αλλά και στην ποιότητα ζωής τους. |
5,1 5,2 |
|
Εφαρμόζει στην πράξη τις παραπάνω βασικές θεωρητικές γνώσεις και να σχεδιάζει και να οργανώνει ομαδικά και εξατομικευμένα προγράμματα άσκησης για τη βελτίωση της λειτουργικότητας και της φυσικής κατάστασης των ατόμων με συγκεκριμένες χρόνιες παθήσεις |
6,1 |
|
Εφαρμόζουν στην πράξη τις αρχές της προσαρμοσμένης εργομετρίας σε εργαστηριακές δοκιμασίες |
6,1 |
|
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής · Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) · Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων · Ικανότητας συνεργασίας · Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων · Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο) · Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ) |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης · Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη · Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων · Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες · Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη · Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης · Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας |
|
1- Προχωρημένη Κλινική Εργοφυσιολογία - 2 ώρες/εβδ 1.1 Εισαγωγή– ιδιαιτερότητες ασκουμένων με χρόνιο νόσημα 1.2 Άσκηση και Χρόνια καρδιακή ανεπάρκεια 1.3 Άσκηση και διαταραχές ύπνου 1.4 Άσκηση και χρόνιες πνευμονοπάθειες 1.5 Άσκηση και Σακχαρώδης διαβήτης 1.6 Άσκηση και Καρδιομεταβολικό σύνδρομο 1.7 Άσκηση και Χρόνια Νεφρική Ανεπάρκεια 1.8 Άσκηση και Αρθρίτιδα 1.9 Άσκηση και Επίκτητη Ανοσολογική Ανεπάρκεια 1.10 Άσκηση και Νευροεκφυλιστικά Νοσήματα 1.11 Άσκηση και Εξαρτήσεις 1.12 Άσκηση και Εγκυμοσύνη 1.13 Άσκηση και Εργογόνες ουσίες – εναλλακτικές παρεμβάσεις 2. Eνίσχυση συμπεριφορών υγείας σε άτομα με προβλήματα υγείας - 2 ώρες/εβδ, 2.1 Εισαγωγή στο μάθημα 2.2 Συμπεριφορές Υγείας και Ποιότητα Ζωής 2.3 Μοντέλα συμπεριφοράς σε θέματα υγείας I 2.4 Μοντέλα συμπεριφοράς σε θέματα υγείας II - Διαθεωρητικό Μοντέλο 2.5 Τεχνικές για την συμμόρφωση στην άσκηση: θέματα παρακίνησης 2.6 Τεχνικές για την συμμόρφωση στην άσκηση: μελέτη περίπτωσης-Πάρκινσον 2.7 Παρουσιάσεις ατομικών εργασιών σε θέματα συμπεριφορών υγείας 2.8 Χρήση τεχνικών του θεάτρου σε καινοτόμα προγράμματα άσκησης: θεωρητικό υπόβαθρο 2.9 Χρήση τεχνικών του θεάτρου σε καινοτόμα προγράμματα άσκησης: μελέτη περίπτωσης-το πρόγραμμα OBLOMOV 2.10 Προετοιμασία ομαδικής εργασίας – πρόγραμμα παρέμβασης με τεχνικές θεάτρου Ι 2.11 Προετοιμασία ομαδικής εργασίας – πρόγραμμα παρέμβασης με τεχνικές θεάτρου ΙΙ 2.12 Παρουσίαση ομαδικής εργασίας – πρακτική εφαρμογή Ι 2.13 Παρουσίαση ομαδικής εργασίας – πρακτική εφαρμογή ΙΙ 3- Σωματική Αξιολόγηση Ειδικών Πληθυσμών Ι - 2 ώρες/εβδ 3.1 Εισαγωγή – Σωματομετρία, δερματοπτυχές 3.2 Αερόβιες δοκιμασίες σε δαπεδοεργόμετρο 3.3 Αερόβιες δοκιμασίες σε κυκλοεργόμετρο 3.4 Αξιολόγηση μυϊκής δύναμης –δυναμόμετρα 3.5 Αξιολόγηση μυϊκής ισχύος 3.6 Ευκινησία – ισορροπία 3.7 Δείκτες μεταφοράς οξυγόνου 3.8 Δείκτες Σακχαρώδους διαβήτη 3.9 Ηλεκτροκαρδιογράφημα – μεταβολές νατρίου καλίου 3.10 Δείκτες νεφρών και ήπατος 3.11 Δείκτες υπερλιπιδαιμίας και άσκηση 3.12 Δείκτες Υπέρτασης και οστεοπόρωσης 1.13λυκαιμικός Δείκτης – Διατροφικές προσεγγίσεις |
|
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην τάξη, στο εργαστήριο, στο γυμναστήριο |
||||||||||||||||||||
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||||||||||||
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής - Ερωτήσεις ανάπτυξης θεωρητικού περιεχομένου - Σύντομη μελέτη περίπτωσης ΙΙ. Ατομικές και Ομαδικές Εργασίες (40%) ΙΙΙ. Συμμετοχή στο μάθημα 10% |
|
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: · Σημειώσεις μαθήματος. · ACSM's Άσκηση Χρόνιες παθήσεις και αναπηρίες, Dustine J.,Moore G. · Διατροφή, υγεία, ευρωστία και αθλητική απόδοση, Williams M. · Brannon, L., & Feist, J. (2000). Health psychology: An introduction to behavior and health. · Murray, M., & Chamberlain, K. (1999). Qualitative health psychology. London: Sage Publications. · Ogden, J. (2000). |
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
|
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
|
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΚΕ0221 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
6ο |
|
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ANTIΣΦΑΙΡΙΣΗ Ι |
||
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
6 |
||
|
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
12 |
||
|
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
||
|
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
- |
||
|
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
|
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
ANTMA235 |
||
|
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΚΟΜΟΥΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ |
||
|
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
24310-47027 |
||
|
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ |
||
|
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
||
|
· Εκτελεί και να διδάσκει όλα τα αμυντικά και επιθετικά χτυπήματα της Αντισφαίρισης |
1.1, 2.9 |
|
|
· Διδάσκει μερική επιθετική και αμυντική τακτική της Αντισφαίρισης |
2.9 |
|
|
· Οργανώνει και να λειτουργεί μια ακαδημία Αντισφαίρισης |
5.1 |
|
|
· Σχεδιάζει, εφαρμόζει, αξιολογεί και καθοδηγεί προγράμματα ανάπτυξης της δύναμης, της κινητικότητας, του συντονισμού, της ταχύτητας και της αντοχής στις αναπτυξιακές ηλικίες. |
2.1, 3.3 |
|
|
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) · Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων · Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο) |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης · Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη · Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη |
|
|
· Διδασκαλία δεξιοτήτων · Βασική τεχνική χτυπημάτων (φόρχαντ, μπάκχαντ, σερβίς, επιστροφή, βολέ, σμας, σλάις) · Βασική τακτική · Οι ικανότητες του προπονητή (Αρχές μάθησης, απαραίτητες προπονητικές ικανότητες, διάφορα στυλ επικοινωνίας, οργάνωση γκρουπ παικτών, τροφοδοσία σε γκρουπ καινούργιων παικτών) · Δημιουργία θετικού περιβάλλοντος μάθησης (Δημιουργία περιβάλλοντος κινήτρων, κλειδιά για επιτυχία με καινούργιους παίκτες, προσαρμογή εξοπλισμού και μαθήματος στον παίκτη, διαφοροποίηση) · Αθλητικές Εγκαταστάσεις · Αναπτυξιακά προγράμματα · Διοργάνωση πρωταθλημάτων: κόκκινο-πορτοκαλί- πράσινο επίπεδο · Μακροχρόνιος προγραμματισμός: σχεδιασμός, εφαρμογή και καθοδήγηση προγραμμάτων ανάπτυξης της δύναμης, της κινητικότητας, της ταχύτητας και της αντοχής στις αναπτυξιακές ηλικίες. · Αποτελεσματικός προπονητής · Αποτελεσματικός αθλητής · Δημιουργία ταμπλό – μικρού εσωτερικού τουρνουά |
|
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην τάξη, στο γήπεδο και στο γυμναστήριο. |
||||||||||||||
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class. |
||||||||||||||
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής - Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης - Ερωτήσεις συμπλήρωσης – αντιστοίχισης ΙΙ. Εργασίες (30%) ΙΙΙ. Παρουσίαση Εργασιών (20%) |
|
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: European Journal of Sports Sciences. Journal of Sports Science and Medicine. Journal of Sports Sciences. Journal of Strength and Conditioning Research. Strength and Conditioning Journal. Medicine and Science in Sports and Exercise -Προτεινόμενη ιστοσελίδα πληροφόρησης: www,itftennis.com, i-coach |
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
|
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
|
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
. |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Η΄ |
|
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Προγράμματα άσκησης και ευεξίας στον χώρο εργασίας |
||
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
2 |
||
|
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
4 |
||
|
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Επιστημονικής Περιοχής |
||
|
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
- |
||
|
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
|
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
|||
|
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Καρατράντου Κωνσταντίνα |
||
|
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
|
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
Γεροδήμος Β., Κρομμύδας Χ. |
||
|
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
|
|
να αξιολογεί και να καταγράφει μέσω ειδικών ερωτηματολογίων και δοκιμασιών (τεστ) τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των εργαζομένων (κατάσταση υγείας, επίπεδο φυσικής δραστηριότητας, επίπεδο φυσικής κατάστασης, μυοσκελετικοί πόνοι και τραυματισμοί, διατροφικές συνήθειες και ανθυγιεινές συμπεριφορές κ.α.), και στη συνέχεια να καθορίζει τους στόχους των προγραμμάτων ευεξίας σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, |
3.3 |
|
να σχεδιάζει και να εφαρμόζει στην πράξη προγράμματα αλλαγής συμπεριφοράς και προγράμματα άσκησης στον χώρο εργασίας, προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες των εργαζόμενων (π.χ. πιθανοί μυοσκελετικοί πόνοι - ενοχλήσεις κ.α.), χρησιμοποιώντας διάφορα προπονητικά περιεχόμενα (μουσικοκινητικά προγράμματα άσκησης, θεραπευτική άσκηση, ασκήσεις ενδυνάμωσης, ασκήσεις κινητικότητας και ισορροπίας κ.α.) και προπονητικά μέσα (απλό εξοπλισμό χωρίς ιδιαίτερο κόστος), |
2.1 |
|
να αναγνωρίζει τα χρονικά σημεία στα οποία πρέπει να διαφοροποιηθούν τα προπονητικά προγράμματα ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες των ασκούμενων και να προσαρμόζονται σε διάφορες καταστάσεις όπως: διαφορετικοί χώροι εργασίας, διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, αριθμός εργαζομένων, υπάρχων εξοπλισμός, εγκαταστάσεις, διαφορετικούς στόχους. |
2.4 |
|
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) · Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων · Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο) |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης · Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη · Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη |
|
1. Η επίδραση των προγραμμάτων ευεξίας στον χώρο εργασίας στην προαγωγή της υγείας και στη βελτίωση της παραγωγικότητας. 2. Στάδια για τον αποτελεσματικό σχεδιασμό και την εφαρμογή ενός προγράμματος ευεξίας στον χώρο εργασίας. 3. Υποδοχή εργαζομένων σε ένα πρόγραμμα ευεξίας - Εκτίμηση επιπέδου υγείας. 4. Αξιολόγηση επιλεγμένων δεικτών υγείας, λειτουργικής ικανότητας και φυσικής κατάστασης. 5. Εργασιακός χώρος, υγεία και ασφάλεια. 6. Ζητήματα υγιεινής στον χώρο εργασίας. 7. Σχεδιασμός προγραμμάτων αλλαγής συμπεριφορών υγείας. 8. Εργασιακό περιβάλλον και εργονομία. 9. Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης - Βασικές αρχές. 10. Εξειδικευμένα προγράμματα άσκησης στον χώρο εργασίας. Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων για την ανάπτυξη της κινητικότητας. Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων για την ανάπτυξη των συντονιστικών ικανοτήτων. Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων για την ανάπτυξη της δύναμης. Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων για την ανάπτυξη της αερόβιας ικανότητας. Προγραμματισμός προπόνησης ανάπτυξης της φυσικής κατάστασης. 11. Άσκηση, ψυχική υγεία και ανθυγιεινές συμπεριφορές στον χώρο εργασίας. 12. Σχεδιασμός και εφαρμογή ατομικών προγραμμάτων συμβουλευτικής. 13. Σχεδιασμός και εφαρμογή ομαδικών προγραμμάτων συμβουλευτικής. |
|
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στο γυμναστήριο και στην τάξη. |
||||||||||
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ατομικές εργασίες εξάσκησης και εργασίες περιπτωσιολογικής μελέτης (100%). |
|
Προτεινόμενη ξενόγλωσση βιβλιογραφία · Baicker, K., Cutler, D., & Song, Z. (2010). Workplace wellness programs can generate savings. Health Affairs, 29, 304-311. · Baker, K. M., Goetzel, R. Z., Pei, X., Weiss, A. J., Bowen, J., Tabrizi, M. J., … Thompson, E. (2008). Using a returnon-investment estimation model to evaluate outcomes from an obesity management worksite health promotion program. Journal of Occupational and Environmental Medicine, 50, 981-990. · Centers for Disease Control and Prevention. (2012). Steps to Wellness: A Guide to Implementing the 2008 Physical Activity Guidelines for Americans in the Workplace. Atlanta, GA: U.S. Department of Health and Human Services. · Chenoweth, D. H. (2007). Worksite Health Promotion (2 nd ed.). Προγράμματα Υγείας και Άθλησης στον Εργασιακό Χώρο. Επιμέλεια Τριγώνης Γ. (2008). Αθήνα: Τελέθριον. · C.B. Corbin, R. Lindsey, G. Welk, Concepts of physical fitness: Active lifestyles for wellness (10th ed.), McGraw-Hill Companies, Inc, United States, 2000. · Garber, C. E., Blissmer, B., Deschenes, M. R., Franklin, B. A., Lamonte, M. J., Lee, I. M., . . . Swain, D. P. (2011). Quantity and quality of exercise for developing and maintaining cardiorespiratory, musculoskeletal, and neuromotor fitness in apparently healthy adults: guidance for prescribing exercise. Med Sci Sports Exerc, 43(7), 1334-1359. · Karatrantou K., Gerodimos V., Manouras N., Vasilopoulou T., Melissopoulou A., Mesiakaris AF. & Theodorakis Y. (2020). Health-promoting effects of a concurrent workplace training program in sedentary workers (HealPWorkers): a randomized controlled study. American Journal of Health Promotion, 34, 376-386. Προτεινόμενη ελληνική βιβλιογραφία · Καρατράντου Κ. (2020). Άσκηση στον Χώρο Εργασίας. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, 18 (1), 14 - 24. · Γεροδήμος, Β., Καρατράντου, Κ., Μάνου, Β., Πασχάλης, Β., & Κέλλης, Σ. (2013). Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης με στόχο την προαγωγή της υγείας. (Υπ. έκδοσης: Β. Γεροδήμος), Η άσκηση ως μέσο πρόληψης και αποκατάστασης χρόνιων παθήσεων (σελίδες. 4-111). www.exerciseforhealth.gr/uploads/Book.pdf · Γεροδήμος, Β., Καρατράντου, Κ., Μάνου, Β., Πασχάλης, Β., & Κέλλης, Σ. (2014). Άσκηση και υγεία. (Υπ. έκδοσης: Α. Κουστέλιος), Άθληση για Όλους. Οδηγός υλοποίησης προγραμμάτων (σελίδες. 5-57). http://www.athlisigiaolous.gr/index.php?mod=content&cid=sxediasmos_ylopoiis
Συναφή επιστημονικά περιοδικά: · American Journal of Health Promotion. · Journal of Occupational Health. · International Journal of Occupational and Environmental Health. · Occupational & Environmental Medicine. · Occupational Health Science. · British Journal of Occupational Therapy. · International Journal of Occupational Safety and Ergonomics. · International Journal of Sports Medicine. · Journal of aging and health. · Journal of Science and Medicine in Sport. · Journal of Sports Science and Medicine. · Journal of Strength and Conditioning Research. · Medicine and Science in Sports and Exercise.
Ηλεκτρονικές πηγές: www.healpworkers.gr, www.exerciseforhealth.gr, www.who.int/en/, www.acsm.org/, www.cdc.gov |
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
|
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
|
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΕ1127 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
6ο |
|
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΒΙΟΧΗΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ |
||
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
2 |
||
|
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
4 |
||
|
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Επιστημονικής Περιοχής |
||
|
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
- |
||
|
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
|
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
|||
|
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Αθανάσιος Τζιαμούρτας |
||
|
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
|
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
Ιωάννης Φατούρος, Δελή Χαρίκλεια |
||
|
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζουν: |
||
|
Ποιοι βιοχημικοί δείκτες χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση των αθλητών. |
||
|
Ποια είναι η σημασία και πως ερμηνεύονται τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των βιοχημικών δεικτών. |
||
|
Τις εργαστηριακές μεθόδους που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση των βιοχημικών δεικτών |
||
|
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής · Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) · Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων · Ικανότητας συνεργασίας · Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων · Ηγετικής ικανότητας · Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ) |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης · Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη · Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων · Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη · Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης · Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας |
|
|
· Εισαγωγή στη βιοχημική αξιολόγηση αθλητών. · Στόχοι της βιοχημικής παρακολούθησης αθλητών. · Δείκτες μεταφοράς οξυγόνου. · Μεταβολές στον όγκο του αίματος και του πλάσματος. · Επίδραση της έντονης άσκησης και της άσκησης χαμηλής έντασης στα επίπεδα του γαλακτικού οξέος. · Επίδραση της ενεργητικής και της παθητικής αποκατάστασης στα επίπεδα του γαλακτικού οξέος. · Καμπύλη γαλακτικού οξέος. · Άσκηση και μυϊκή βλάβη. · Άσκηση και ελεύθερες ρίζες. · Άσκηση και λιπίδια. · Απόκριση των επιπέδων γλυκόζης μετά από έντονη άσκηση και άσκηση χαμηλής έντασης. · Άσκηση και ορμόνες (κορτιζόλη – τεστοστερόνη – υπερπροπόνηση). · Άσκηση και μεταβολίτες των νεφρών και του ήπατος. · Άσκηση και μεταγευματική γλυκαιμία |
|
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην τάξη, στο εργαστήριο, στο γήπεδο, στο γυμναστήριο |
||||||||||||
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||||
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (40%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής - Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης - Επίλυση προβλημάτων σχετικών με εργαστηριακά δεδομένα - Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας ΙΙ. Lab reports (30%) ΙΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (30%) |
|
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Βιοχημεία της άσκησης. Βασίλης Μούγιος. Εκδόσεις Πασχαλίδης, Αθήνα 2008. Επιστημονικά άρθρα |
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
|
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
|
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΕ1129 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
6ο |
|
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΡΓΟΓΟΝΑ: ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ |
||
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
2 |
||
|
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
4 |
||
|
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Επιστημονικής Περιοχής |
||
|
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
|||
|
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
|
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Όχι |
||
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
|||
|
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ, ΣΑΚΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ |
||
|
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
|
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
|||
|
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
||
|
5. Επιδεικνύουν την απαραίτητη διάθεση και συμπεριφορές, προκειμένου να γίνουν αποτελεσματικοί επαγγελματίες και να συνεχίσουν να βελτιώνονται. |
5,1 5,2 |
|
|
1. Γνωρίζουν και είναι σε θέση να εφαρμόσουν συγκεκριμένων ως προς το αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού, επιστημονικές και θεωρητικές έννοιες οι οποίες διαδραματίζουν καθοριστικά την ανάπτυξη πνευματικά καλλιεργημένων ατόμων. |
1,4 1,5 1,7 1,8 |
|
|
4. Είναι σε θέση να σχεδιάζουν, να εφαρμόζουν και να αξιολογούν προγράμματα άσκησης για ένα σημαντικό εύρος διαφορετικών ηλικιών. |
4,1 4,2 4,3 |
|
|
6. Είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν διαδικασίες αξιολόγησης και να αξιοποιήσουν την κριτική τους σκέψη προκειμένου να διαμορφώσουν τις αποφάσεις τους για τη διδασκαλία και να προωθήσουν τη μαθησιακή διαδικασία |
6,1 |
|
|
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής · Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) · Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο) |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης · Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες · Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας |
|
|
· Εισαγωγή στις έννοιες και το θεσμικό πλαίσιο των εργογόνων και άλλων βοηθημάτων υποστήριξης της σωματικής απόδοσης. · Κρίσιμες παράμετροι της Φυσιολογίας της Άσκησης και σύνδεση με τις βασικές αρχές Φαρμακολογίας και Φαρμακοκινητικής · World Andi-Doping Agency: Κανονισμοί και η λίστα απαγορευμένων ουσιών · Διατροφικά Εργογόνα Βοηθήματα Ι · Διατροφικά Εργογόνα Βοηθήματα ΙΙ – σεμινάριο * · Χημικά Φαρμακολογικά Εργογόνα Βοηθήματα: Ι · Χημικά Φαρμακολογικά Εργογόνα Βοηθήματα: ΙΙ- σεμινάριο* · Μηχανικά Εργογόνα Βοηθήματα · Ψυχολογικά Εργογόνα Βοηθήματα · Γονιδιακό Ντόπινγκ · Αποκατάσταση / Απεξάρτηση από την χρήση αναβολικών ουσιών · Παθοφυσιολογία: παρενέργειες και χρόνια προβλήματα υγείας · Εργαστήριο * · Ανακεφαλαίωση * τα σεμινάρια/εργαστήρια είναι διαθέσιμα μόνο στους φοιτητές που παρακολουθούν κανονικά το μάθημα και ο αριθμός συμμετεχόντων θα καθοριστεί από τον υπεύθυνο με βάση τις παρουσίες |
|
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην τάξη |
||||||||||
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής - Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης - Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους - Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας ΙΙ. Συμμετοχή στα κουΐζ κατά την διάρκεια των διαλέξεων (20%) |
|
1. Σημειώσεις μαθήματος. 2. Bird SR, Goebel C, Burke LM, Greaves RF. Doping in sport and exercise: anabolic, ergogenic, health and clinical issues. Ann Clin Biochem. 2016 Mar;53(Pt 2):196-221. doi: 10.1177/0004563215609952. Epub 2015 Sep 17. Review. 3. Angell PJ, Chester N, Sculthorpe N, Whyte G, George K, Somauroo J. Performance enhancing drug abuse and cardiovascular risk in athletes: implications for the clinician. Br J Sports Med. 2012 Nov;46 Suppl 1:i78-84. doi: 10.1136/bjsports-2012-091186. Review. 4. Mather LE. Anatomical-physiological approaches in pharmacokinetics and pharmacodynamics. Clin Pharmacokinet. 2001;40(10):707-22. Review. PubMed PMID: 11707059. 5. Malve HO. Sports Pharmacology: A Medical Pharmacologist's Perspective. J Pharm Bioallied Sci. 2018 Jul-Sep;10(3):126-136. doi: 10.4103/jpbs.JPBS_229_17. Review. 6. Sansone A, Sansone M, Vaamonde D, Sgrò P, Salzano C, Romanelli F, Lenzi A, Di Luigi L. Sport, doping and male fertility. Reprod Biol Endocrinol. 2018 Nov 12;16(1):114. doi: 10.1186/s12958-018-0435-x. Review. 7. Siebert DM, Rao AL. The Use and Abuse of Human Growth Hormone in Sports. Sports Health. 2018 Sep/Oct;10(5):419-426. doi: 10.1177/1941738118782688. Epub 2018 Jun 22. Review. 8. Puchowicz MJ, Mizelman E, Yogev A, Koehle MS, Townsend NE, Clarke DC. The Critical Power Model as a Potential Tool for Anti-doping. Front Physiol. 2018 Jun 6;9:643. doi: 10.3389/fphys.2018.00643. eCollection 2018. Review. 9. Sgrò P, Sansone M, Sansone A, Romanelli F, Di Luigi L. Effects of erythropoietin abuse on exercise performance. Phys Sportsmed. 2018 Feb;46(1):105-115. doi: 10.1080/00913847.2018.1402663. Epub 2017 Nov 13. Review. 10. WADA resources library https://www.wada-ama.org/en/resources/search?f%5B0%5D=field_resource_collections%3A190 |
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
|
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
|
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΕ0156 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
6ο |
|
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ |
||
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
2 |
||
|
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
4 |
||
|
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Επιστημονικής Περιοχής |
||
|
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
- |
||
|
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
|
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
ΑΝΤΜΑ234 |
||
|
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΓΕΡΟΔΗΜΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ |
||
|
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
|
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ |
||
|
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
|
|
να αξιολογεί και να καταγράφει μέσω ειδικών ερωτηματολογίων και δοκιμασιών (τεστ) τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητές των αθλητών, και στη συνέχεια να καθορίζει τους στόχους των προγραμμάτων προπόνησης δύναμης σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, |
3.3 |
|
να σχεδιάζει προγράμματα προπόνησης δύναμης, προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες των αθλητών (ηλικία, προπονητική εμπειρία κ.α.), να τα εφαρμόζει ατομικά ή ομαδικά, αξιολογώντας την αποτελεσματικότητά τους έτσι ώστε η καθοδήγησή τους να πραγματοποιείται με τον πιο επιστημονικό τρόπο, |
2.1 |
|
να αναγνωρίζει τα χρονικά σημεία στα οποία πρέπει να διαφοροποιηθούν τα προπονητικά προγράμματα ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες των αθλητών και να προσαρμόζεται σε διάφορες καταστάσεις όπως αριθμός αθλητών, υπάρχων εξοπλισμός, εγκαταστάσεις κ.α. |
2.4 |
|
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) · Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων · Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο) |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης · Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη · Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη |
|
1. Η σημασία της δύναμης και της ισχύος στον αγωνιστικό αθλητισμό 2. Μέγιστη δύναμη 3. Σχεδιασμός προγραμμάτων μέγιστης δύναμης 4. Εφαρμογή προγραμμάτων μέγιστης δύναμης 5. Αντοχή στη δύναμη και σχεδιασμός προγραμμάτων 6. Εφαρμογή προγραμμάτων αντοχής στη δύναμης 7. Ισχύς (ταχυδύναμη) 8. Σχεδιασμός προγραμμάτων ισχύος (ταχυδύναμης) 9. Εφαρμογή προγραμμάτων ισχύος (ταχυδύναμης) 10. Αξιολόγηση δύναμης 11. Αξιολόγηση ισχύος 12. Παρουσίαση Εργασιών 13. Παρουσίαση Εργασιών |
|
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην τάξη |
||||||||||
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. ΙΙ. Εργασίες (30%). |
|
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: · American College of Sports Medicine. ACSM’s Guidelines for Exercise Testing and Prescription (8th ed), Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia (PA), 2010. · Baechle T. and Earle R. (2009). Βασικές Αρχές της Προπόνησης με Αντίσταση. Αθήνα, Πασχαλίδης. · Fleck S.J., Kraemer W.J. Προπόνηση δύναμης σχεδιασμός προγραμμάτων, Εκδόσεις Σάλτο, Θεσσαλονίκη, 2000. · Fleck, S.& Kraemer, W. (2006). Σχεδιασμός Προγραμμάτων Άσκησης με Αντίσταση. Αθήνα, Πασχαλίδης. · Grosser Μ., S. Starischka, E. Zimmermann, Προπόνηση φυσικής κατάστασης, ΣΑΛΤΟ, Θεσσαλονίκη, 2007. · Κέλλης Σ. (1999). Φυσική Κατάσταση Νεαρών Καλαθοσφαιριστών. Θεσσαλονική, Σάλτο.
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: · European Journal of Sports Sciences. · International Journal of Sports Medicine. · Journal of Science and Medicine in Sport. · Journal of Sports Science and Medicine. · Journal of Sports Sciences. · Journal of Strength and Conditioning Research. · Medicine and Science in Sports and Exercise. · Pediatric and Exercise Science.
-Ηλεκτρονικές πηγές: www.acsm.org/, www.bases.org.uk/, www.shapeamerica.org/, www.nsca.com/, www.acefitness.org/. |
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
|
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
|
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΕ1128 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
6ο |
|
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Η ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΓΗΡΑΝΣΗ |
||
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
2 |
||
|
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
4 |
||
|
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Επιστημονικής Περιοχής |
||
|
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
|||
|
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
|
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
|||
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
|||
|
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΔΕΛΗ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ |
||
|
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
|
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
|||
|
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
||
|
1. Γνωρίζει τα φυσιολογικά χαρακτηριστικά των παιδιών, των εφήβων και των ηλικιωμένων ατόμων. |
1.6 |
|
|
2. Γνωρίζει τις επιδράσεις της ανάπτυξης, της ωρίμανσης και της γήρανσης στην φυσική κατάσταση των ατόμων. |
1.6 |
|
|
3. Γνωρίζει τις φυσιολογικές προσαρμογές της συστηματικής προπόνησης στα παιδιά, τους εφήβους και στους ηλικιωμένους. |
1.6 |
|
|
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής · Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) · Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης |
|
|
1. Ανάπτυξη, ωρίμανση και άσκηση. 2. Μεταβολισμός κατά την άσκηση στην παιδική και εφηβική ηλικία (Ι). 3. Καρδιοαναπνευστική ικανότητα – Καρδιοαναπνευστικές προσαρμογές της προπόνησης αντοχής στην παιδική και εφηβική ηλικία. 4. Αναερόβια ικανότητα – Αναερόβιες προσαρμογές της αναερόβιας προπόνησης στην παιδική και εφηβική ηλικία (ΙΙ). 5. Μυοσκελετικές προσαρμογές στην προπόνηση ανάπτυξης δύναμης στην παιδική και εφηβική ηλικία. 6. Μυϊκή βλάβη – Αποκατάσταση στην παιδική και εφηβική ηλικία. 7. Αποπροπόνηση – Θερμορύθμιση στην παιδική και εφηβική ηλικία. 8. Η φυσιολογία της γήρανσης. 9. Οστεοπόρωση – Απώλεια μυϊκής μάζας – Χρόνια Φλεγμονή κατά τη γήρανση. 10. Μεταβολισμός κατά την άσκηση στη γήρανση. 11. Αερόβια ικανότητα – Καρδιοαναπνευστικές προσαρμογές της προπόνησης αντοχής στη γήρανση. 12. Αναερόβια ικανότητα – Αναερόβιες προσαρμογές της αναερόβιας προπόνησης στη γήρανση. 13. Μυϊκή δύναμη – Προσαρμογές στην προπόνηση ανάπτυξης δύναμης στη γήρανση. 14. Αποπροπόνηση – Θερμορύθμιση στη γήρανση. |
|
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην τάξη |
||||||||
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής - Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης - Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους - Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας |
|
1. Children’s Exercise Physiology. Rowland, Thomas W. Champaign: Human Kinetics, c2005. 2. Θα δοθούν σημειώσεις. 3. Θα δοθούν επιστημονικά άρθρα. |
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
|
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
|
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΕ1125 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
6ο |
|
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ |
||
|
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
2 |
||
|
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
4 |
||
|
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Γενικών Γνώσεων και ανάπτυξης δεξιοτήτων. |
||
|
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
|||
|
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
|
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
|||
|
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
|||
|
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ |
||
|
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
|
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
|||
|
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
||
|
Έχει τις βασικές γνώσεις στο πεδίο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. |
||
|
Χρησιμοποιεί κανόνες και πρωτόκολλα διαχείρισης, ώστε να δημιουργεί και να διατηρεί ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον. |
||
|
Διαχειριστεί ένα τμήμα με πολιτισμικές διαφορές. |
||
|
Αξιολογεί τις ανάγκες των μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο. |
||
|
Εφαρμόζει στρατηγικές, οι οποίες θα βοηθούν τα άτομα να επιδεικνύουν συμπεριφορές προσωπικής και κοινωνικής υπευθυνότητας. |
||
|
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής. · Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα). · Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων · Κατανόηση της κουλτούρας και των συνηθειών των άλλων. |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης. · Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη. · Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων. · Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών σε ειδικούς πληθυσμούς (άτομα από διαφορετικό πολιτισμικό πλαίσιο). · Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη. |
|
|
1. Ιστορική αναδρομή στα πολιτισμικά χαρακτηριστικά ασιατικών φύλων και σύνδεση αυτών με τη Φυσική Αγωγή (πολυπολιτισμική ποικιλομορφία). 2. Ορισμός διαπολιτισμικής εκπαίδευσης – χαρακτηριστικά στοιχεία. 3. Αρχές και μοντέλα διαχείρισης της πολιτισμικής ετερότητας. 4. Διαπολιτισμική ταυτότητα και συναισθηματική ρύθμιση. 5. Στερεότυπα και προκαταλήψεις. 6. Ικανότητες και δεξιότητες που πρέπει να έχει ένας καθηγητής φυσικής αγωγής. 7. Αναγνώριση και διαχείριση του εκπαιδευτικού ρατσισμού. 8. Ο ρόλος του κρυφού Αναλυτικού Προγράμματος. 9. Ανάπτυξη διαπολιτισμικών δραστηριοτήτων. 10. Βιωματικές δραστηριότητες. |
|
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην τάξη και στο σχολείο. |
||||||||||||||||||||
|
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||||||||||||
|
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής - Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης - Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους - Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (40%) |
|
Hatzigeorgiadis, A., Morela, E., Elbe, A.M., Kouli, O. & Sanchez, X. (2013). The integrative role of sport in multicultural societies. European Psychologist, 18, 191-202. Καμπερίδου, Ε. (2011). Κοινωνικό φύλο, κοινωνικό κεφάλαιο, πολυπολιτισμικότητα & αθλητισμός. Αθήνα: Τελέθριον. Κούλη, Ο. & Παπαϊωάννου, Α. (2006). Διαπολιτισμική προσέγγιση στη φυσική αγωγή. Αναζητήσεις στη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό, 4, 168-181. Kouli, O & Papaioannou, A. (2009). Ethnic/cultural identity salience, achievement goals and motivational climate in multicultural physical education classes. Psychology of Sport and Exercise, 10, 45-51. Παπαγεωργίου, Ε., Διγγελίδης, Ν., Σύρμπας, Ι. & Παπαϊωάννου, Α. (2018). Διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών και πανεπιστημιακών ερευνητών σε σχέση με τη φυσική αγωγή και την εκπαίδευση των προσφύγων. Αναζητήσεις στη φυσική αγωγή & τον αθλητισμό, 16, 167-181. |
Η Γραμματεία Λειτουργεί
Δευτέρα - Παρασκευή
8πμ έως 3μμ
Ώρες εξυπηρέτησης κοινού (θυρίδα)
11πμ έως 1μμ