Accessibility Tools

Articles

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ 2020

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

8ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

8

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

10

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Μαθήματα εξειδίκευσης 6ου εξαμήνου (ανά ειδικότητα)

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

-

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΟΚΑΡΙΔΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047008/dkokar@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΒΟΥΤΣΕΛΑΣ Β., ΓΕΡΟΔΗΜΟΣ Β., ΤΣΙΜΕΑΣ Π., ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Α., ΜΠΛΑΝΤΗ Α.,  ΦΑΜΙΣΗΣ Κ, ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ Α., ΦΑΤΟΥΡΟΣ Ι., ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ Ι., ΚΟΜΟΥΤΟΣ Ν., ΔΗΜΑΣ Ι., ΠΟΛΛΑΤΟΥ Ε., ΚΑΡΑΔΗΜΟΥ Κ., ΚΟΥΣΤΕΛΙΟΣ Α., ΖΑΦΕΙΡΟΥΔΗ Α., ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ Χ., ΖΗΣΗ Β., ΤΖΙΑΜΟΥΡΤΑΣ Α., ΣΑΚΚΑΣ Γ.

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Επιλέγει και να δημιουργεί τις κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης οι οποίες θα μετρούν αποτελεσματικά την επίτευξη των στόχων που θέτονται κάθε φορά.

3.1.

·         Επιδεικνύει την απαραίτητη διάθεση και συμπεριφορές, προκειμένου να γίνει αποτελεσματικός επαγγελματίας και να συνεχίσει να βελτιώνεται.

5

·         Συμμετέχει σε δραστηριότητες οι οποίες προάγουν τη συνεργασία και οδηγούν σε επαγγελματική πρόοδο και προσωπική ανάπτυξη.

5.1.

·         Επιδεικνύει συμπεριφορές οι οποίες συνάδουν με την επαγγελματική ηθική δεοντολογία υψηλά εξειδικευμένων επαγγελματιών σε όποιο εργασιακό χώρο κι αν δοκιμαστεί.

5.2.

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Αρχική επαφή του φοιτητή/τριας με τον αντίστοιχο φορέα που επιθυμεί να κάνει την πρακτική του άσκηση και που είναι αντίστοιχος με την ειδικότητα που ο φοιτητής/τρια έχει επιλέξει, με τη σύμφωνη γνώμη του καθηγητή/τριας της ειδικότητας.

·         Υπογραφή σύμβασης εργασίας όπου αναγράφεται το χρονικό διάστημα που ο φοιτητής/τρια πρόκειται να απασχοληθεί στην επιχείρηση.

·          Έναρξη της πρακτικής άσκησης για κάθε φοιτητή/τρια ίση με 50 εργάσιμες μέρες, με το χρονικό διάστημα που κάθε φοιτητής απασχολείται να εξαρτάται από τη συχνότητα των ημερών πρακτικής ανά εβδομάδα.

·         Τακτική επικοινωνία του καθηγητή ειδικότητας τόσο με τον φοιτητή/τρια όσο και με την επιχείρηση φορέα καθ’ όλη τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης.

·         Ολοκλήρωση της πρακτικής άσκησης με τον κάθε φοιτητή/τρια να προσκομίζει μία σειρά εντύπων με βάση τα οποία αξιολογείται από τον καθηγητή/τρια της ειδικότητας.

·         Βαθμολόγηση του φοιτητή/τριας στο συγκεκριμένο μάθημα από τον καθηγητή/τρια της ειδικότητας, βάσει των εντύπων που προσκομίσθηκαν.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Οι χώροι των Φορέων Υποδοχής των φοιτητών

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Χρήση του ηλεκτρονικού κόμβου Πρακτικής Άσκησης Άτλας (atlas.grnet.gr) και της πλατφόρμας pa.uth.gr

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Πρακτική άσκηση

250

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

250

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Η αξιολόγηση γίνεται από τον καθηγητή/τρια της εκάστοτε ειδικότητας λαμβάνοντας υπόψιν:

Ι.Την Έκθεση Αποτίμησης της πρακτικής άσκησης συμπληρωμένη από τον/την φοιτητή/τρια στην ηλεκτρονική πλατφόρμα pa.uth.gr

ΙΙ. Το Έντυπο Αξιολόγησης της προόδου του φοιτητή/τριας συμπληρωμένο και υπογεγραμμένο από τον Φορέα.

ΙΙΙ. Τις πληροφορίες που προέκυψαν από την τακτική επικοινωνία του καθηγητή/τριας της ειδικότητας με τον επόπτη του φοιτητή στον αντίστοιχο Φορέα.

 

 

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Σημειώσεις που δίνονται από τον εκάστοτε καθηγητή/τρια στα πλαίσια της ειδικότητας και διευκολύνουν το έργο του φοιτητή/τριας κατά την πρακτική του άσκηση.

ΤΡΑΜΠΟΛΙΝΟ ΙΙ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

  1. ΓΕΝΙΚΑ
 

ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΙΙ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

KE2002

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

7ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΙΙ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Ι

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA238

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΦΑΤΟΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047047/ifatouros@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΔΕΛΗ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζει:

 

•         πως να συνθέτουν τα περιεχόμενα μίας προπονητικής μονάδας.

2.1

•         πως να συνθέτουν-σχεδιάζουν ένα ολοκληρωμένο προπονητικό πρόγραμμα σε βάθος μικρόκυκλου, μεσόκυκλου και μακρόκυκλου για διαφορετικές περιπτώσεις ασκουμένων.

2.1

•         πως να συνθέτουν-σχεδιάζουν ένα ολοκληρωμένο προπονητικό πρόγραμμα για άτομα που επιστρέφουν μετά από ένα τραυματισμό και μία περίοδο αποκατάστασης.

2.1,

2.4,

2.6

•         πως να συνθέτουν-σχεδιάζουν ένα ολοκληρωμένο προπονητικό πρόγραμμα για παιδιά και εφήβους.

2.1,

2.4,

2.6,

4.3

•         πως να χρησιμοποιούν τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα για την ανάπτυξη της φυσικής κατάστασης.

2.5

•         πως να οργανώνουν ένα σύγχρονο γυμναστήριο.

2.3,

2.7

•         πως να χρησιμοποιούν ψυχολογικές προσεγγίσεις για να αυξήσουν το κίνητρο συμμετοχής στην προπόνηση φυσικής κατάστασης.

4.2

•         διάφορα θέματα που αφορούν το επάγγελμα του προπονητή φυσικής κατάστασης.

4.1,

5.1,

5.2

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

•         Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης

•         Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη

•         Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών

•         Δεξιότητες διαχείρισης πληροφορίας (ικανότητα ανάκτησης και ανάλυσης πληροφορίας από διαφορετικές πηγές)

•         Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

•         Ικανότητα επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

•         Ικανότητα αυτόνομης εργασίας

•         Ενδιαφέρον για ποιότητα

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

•         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

•         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

•         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

•         Έχω καλή κατανόηση των εννοιών των επιστημών της άσκησης (φυσιολογία της άσκησης, βιομηχανική, κινητική μάθηση και αθλητική ψυχολογία), και μπορώ να τα εφαρμόσω στην πράξη

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·        Οργάνωση της προπόνησης.

·        Σχεδιασμός προγράμματος άσκησης σε επίπεδο μικρόκυκλου, μεσόκυκλου και μακρόκυκλου.

·        Σχεδιασμός προγράμματος άσκησης για παιδιά κι εφήβους.

·        Σχεδιασμός, προγράμματος άσκησης για άτομα που επιστρέφουν μετά από τραυματισμό.

·        Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη της φυσικής κατάστασης.

·        Η οργάνωση του γυμναστηρίου.

·        Η δημιουργία κινήτρων για βελτίωση της προπόνησης φυσικής κατάστασης μέσω ψυχολογικών προσεγγίσεων.

·        Το επάγγελμα του προπονητή φυσικής κατάστασης.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθουσα διδασκαλίας, στο γυμναστήριο, στο γήπεδο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Χρήση ειδικών λογισμικών εφαρμογών για την αξιολόγηση της τεχνικής.

Χρήση πολυμέσων

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

84

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

50

Ομαδικές εργασίες

50

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

84

Παρουσιάσεις

32

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (20%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και σύντομης απάντησης

ΙΙ. Ατομικές εργασίες (20%)

ΙΙΙ. Ομαδικές εργασίες (20%)

IV. Παρουσιάσεις (10%)

V. Πρακτική τελική εξέταση (30%)

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Φατούρος Ι. & Χατζηνικολάου Α. (2011). Προπόνηση με Βάρη: Εκτέλεση, Διδασκαλία, Ασφάλεια και Οργάνωση των Ασκήσεων. Εκδόσεις Τελέθριον, Αθήνα.

Σημειώσεις του διδάσκοντα.

Delavier F. (2009). Προπόνηση για αύξηση της μυϊκής δύναμης. Ιατρικές εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα.

Βασικές Αρχές της Προπόνησης με Αντίσταση, National Strength and Conditioning Association. (2009). Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα.

Σχεδιασμός Προγραμμάτων Άσκησης με Αντίσταση των Fleck St. και Kraemer W., Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα, 2006.

 

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Journal of Strength and Conditioning Research

Strength and Conditioning

International Journal of Sport Physiology and Performance.

Journal of Sports Sciences.

ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΙΙ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚE01002

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

7ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΙΙ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΙΙ

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

NAI

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047060/spats@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Εκτελεί ικανοποιητικά ένα εύρος κινητικών και αθλητικών δεξιοτήτων που απαιτείται στην πετοσφαίριση . Έχει την ικανότητα αυτόνομης εργασίας ώστε να διδάξει ικανοποιητικά την Πετοσφαίριση κυρίως τα βασικά στοιχεία της τεχνικής και τακτικής, ως προπονητές σε Συλλόγους και ως ΚΦΑ στα σχολεία

3.2

·         Γνωρίζει πολλά για τις βασικές κινητικές δεξιότητες (π.χ. δεξιότητες μετακίνησης, δεξιότητες χειρισμού μπάλας κτλ) της πετοσφαίρισης και μπορεί να τα διδάξει αποτελεσματικά

2.2

·         Μπορεί να οργανώσ ει και να διδάξει  με ασφάλεια, έτσι ώστε οι ασκούμενοι να μην είναι πιθανό να τραυματιστούν,  να διδάξει τους μαθητές/αθλητές να σέβονται ο ένας τον άλλον και να συνεργάζονται μεταξύ τους

2.1, 3.2

·         Μπορεί να εξηγήσ ει και να κάνει επίδειξη μιας δεξιότητας/άσκησης, έτσι ώστε όλοι να καταλαβαίνουν τι πρέπει να κάνουν και μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσει σαφή σημεία-κλειδιά που βοηθούν τους μαθητές ή αθλητές να θυμούνται και να κατανοούν πώς να κάνουν μια δεξιότητα σωστά

 

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

•         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

•         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

•         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

•         Ικανότητα προσαρμογής σε νέες καταστάσεις

•         Ομαδική δουλειά - ικανότητα συνεργασίας

•         Ικανότητα διαπροσωπικών σχέσεων

•         Ικανότητες διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

•         Επιχειρηματικό πνεύμα

•         Επιθυμία για επιτυχία

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

•         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

•         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

•         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•         Προπόνηση τεχνικής - Προπόνηση της τεχνικές με τακτικά στοιχεία

•         Σύνδεση δεξιοτήτων για βελτίωση τεχνικές και τακτικής

•         Μεθοδολογία ομαδικής τακτικής

•         Ατομική τακτική της επίθεσης

•         Υποδοχή της μπάλας μετά από σερβίς

•         Σύνδεση δεξιοτήτων τεχνικής μεταξύ πασαδόρου και επιθετικού

•         Επιθετική κάλυψη

•         Μεθοδολογία ομαδικής τακτικής της επίθεσης

•         Ομαδική προπόνηση άμυνας στην επιθετική ζώνη

•         Προπόνηση ομαδικής τακτικής μπλοκ και άμυνας

•         Προπόνηση της επίθεσης

•         Οργάνωση ενός σχολικού πρωταθλήματος

•         Προπόνηση στην αντεπίθεση

•         Οργάνωση ενός κανονικού πρωταθλήματος

•         Προαγωνιστική προπόνηση - Προπόνηση φυσικής κατάστασης

•         Προπόνηση με βάρη στην Πετοσφαίριση

•         Πετοσφαίριση παραλίας

•         Ψυχολογικές τεχνικές προπόνησης στην Πετοσφαίριση

•         Κοουτσάρισμα στον αγώνα, Αξιολόγηση της τεχνικής και φυσικής κατάστασης

•         Οργάνωση ενός πρωταθλήματος μίνι Βόλεϊ

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη και στο γήπεδο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

90

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

184

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Εξετάσεις 70% (πράξη 40% και θεωρία 30%)

ΙΙ. Εργασίες 20% (1 εργασία, Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας στο Τμήμα με τη μορφή προπόνησης)

ΙΙΙ. Συμμετοχή 10%

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Kenny, B., and Gregory, C. (2006). Volleyball: Steps to Success. Human Kinetics Publishers.

Ζέτου, E. & Κασαμπαλής, Θ. (2006). Πετοσφαίριση. Αθήνα: Τελέθριον .

Μπεργελές Ν. (1993). Προπονητική Πετοσφαίρισης. Αθήνα.

Πατσιαούρας, Α., 2015. Η προπονητική της πετοσφαίρισης. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/3231

-Ηλεκτρονικές πηγές:

www.fivb.com

www.cev.lu

www.volleyball.gr

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΙΙ

 

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΕ0502

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

7ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΙΙ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Αγγλική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΠΑΤΣΙΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047039/batsilas@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΦΑΜΙΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Διδάσκει ομαδική επιθετική και αμυντική τακτική

2.9

·         Αναλύει έναν αγώνα  ποδοσφαίρου (scouting) γράφοντας την ανάλογη αναφορά (report)

3.2

·         Εφαρμόζει τις γνώσεις τους στην πράξη

1.6, 2.1

·         Σχεδιάζει και να υλοποιεί ένα αθλητικό γεγονός

5.1

·         Σχεδιάζει ένα ετήσιο πλάνο προπόνησης και να εφαρμόζει, αξιολογεί και καθοδηγεί προγράμματα ανάπτυξης της δύναμης, της κινητικότητας, της ταχύτητας και της αντοχής

2.1, 3.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

•         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

•         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

•         Ικανότητας συνεργασίας

•         Ηγετικής ικανότητας

•         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Ποδόσφαιρο και αθλητικές επιστήμες: Προπονητική. Αθλητική ψυχολογία. Ποδοσφαιρική μάθηση.

·         Οργάνωση - Διοίκηση ακαδημιών.

·         Εργοφυσιολογία - Εργομετρία και ποδόσφαιρο, πηγές ενέργειας.

·         Κινητική ανάπτυξη.

·         Μεθοδολογία διδακτική τεχνικής - τακτικής ποδοσφαίρου.

·         Sports marketing.

·         Μέτρηση και αξιολόγηση της αθλητικής απόδοσης (ποδοσφαίριση test τεχνικής - τακτικής - φυσικής κατάστασης).

·         Ιστορία του ποδοσφαίρου

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο γήπεδο, στο γυμναστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

104

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

50

Πρακτική άσκηση

60

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

86

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτές εξετάσεις (35%)

ΙΙ. Δοκιμασίες ποδοσφαιρικών επιδεξιοτήτων (35%)

 ΙΙΙ. Αθλητική απόδοση (τεστ φυσικής κατάστασης, καταγραφή απόδοσης) (20%)

ΙV. Συμμετοχή του φοιτητή (10%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

William, M.J. (1986). Applied sport phychology CA: Mayfield Publishing Company.

Aruheim, D.D. (1985). Μodem Princiles of Athletic Training U.S.A.: Times Mirror/Mosby college Publishing.

Gallery, S. (1991). Soccer:Technigye-Tactics-Training.Hong Kong: The Growood Press Ltd.

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Journal of sports science

European journal of sports science

Journal of strength and conditioning research

International journal of sports science and coaching

-Ηλεκτρονικές πηγές:

www.uefa.com

www.fifa.com           

ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ ΙΙ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΕ0402

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

7ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ ΙΙ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ΑΝΤΜΑ230

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047009/ahatzi@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Εφαρμόζει με τρόπο αποτελεσματικό επιδείξεις και είδη ανατροφοδότησης, επιχειρώντας να συνδέσουν έννοιες της επιστήμης με τις κατάλληλες μαθησιακές εμπειρίες.

2.9

·         Περιγράφει και να εφαρμόζουν έννοιες της φυσιολογίας και της εμβιομηχανικής οι οποίες σχετίζονται με την εκτέλεση επιδέξιων κινήσεων

1.2

·         Αξιολογεί το επίπεδο φυσικής κατάστασης και των παραμέτρων αυτής σε ένα φάσμα ηλικιών

3.3

·         Επιλέγει και να δημιουργούν τις κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης οι οποίες θα μετρούν αποτελεσματικά την επίτευξη των στόχων που θέτονται κάθε φορά

3.1

·         Χρησιμοποιεί την κατάλληλη μέθοδο αξιολόγησης ώστε να αξιολογούν τη μάθηση πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από τη διδασκαλία

3.6

·         Παρέχει επαρκή ανατροφοδότηση σε ένα ευρύ φάσμα ηλικιών (μαθητές, αθλητές, αθλούμενους κτλ) ώστε να προάγουν την εκμάθηση δεξιοτήτων

4.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη

·         Ικανότητα για μάθηση

·         Ικανότητα προσαρμογής σε νέες καταστάσεις

·         Ομαδική δουλειά - ικανότητα συνεργασίας

·         Ηγεσία

·         Ικανότητα αυτόνομης εργασίας

·         Ικανότητες διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Υδροδυναμική – Προώθηση

·         Σύγχρονη Τεχνική Ανάλυση

·         Παρακολούθηση και Αξιολόγηση

·         Αρχές Προπόνησης

·         Προπόνηση Αντοχής

·         Προπόνηση Ταχύτητας

·         Αρχές Προγραμματισμού

·         Ετήσιος Προγραμματισμός

·         Εβδομαδιαίος και Ημερήσιος Προγραμματισμός

·         Φορμάρισμα

·         Προπόνηση για Διαφορετικά Αγωνίσματα

·         Ρυθμός και Στρατηγική Αγώνα

 

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο κολυμβητήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

28

Άσκηση Πεδίου

28

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

112

Πρακτική Άσκηση

56

Αυτοτελής Μελέτη

76

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (30%)

ΙΙ. Ατομικές Εργασίες (30%)

ΙΙΙ. Πρακτική Εξέταση (20%)

III. Διδακτική (20%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Maglischo E.W. (2009). Αγωνιστική Κολύμβηση. Επιμέλεια – Διάθεση: Σουλτανάκη Ε.

Αντώνιος Χατζηγεωργιάδης (2004). Ψυχολογική Προετοιμασία στην Κολύμβηση. Α. & Π. Χριστοδου-λίδου Ο.Ε.

Lynn, A. (2007). Κολύμβηση. Εκδόσεις Παρισιάνου.

ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΙΙ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

KE0302

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

7o

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΙΙ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

 

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

PE_U_148

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΒΟΥΤΣΕΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

24310 47065 / vvouts@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να: γνωρίζει για τους δρόμους, τα άλματα και τις ρίψεις:

 

•         την αναλυτική τεχνική

1.1.

•         τις προπονητικές μεθόδους βελτίωσης των φυσικών ικανοτήτων

1.6.

•         τις μεθόδους αξιολόγησης των φυσικών ικανοτήτων

3.1.

•         την μεθοδολογία διδασκαλίας

2.9.

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·           Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς στο αντικείμενο

·           Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·           Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·           Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·           Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·           Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης της φυσικής απόδοσης

·           Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         ΔΡΟΜΟΙ: Σχεδιασμός, εφαρμογή και καθοδήγηση προγραμμάτων προπόνησης των δρόμων αντοχής, δρόμων με εμπόδια, σκυταλοδρομιών και βάδην με έμφαση στην τεχνική.

·         ΑΛΜΑΤΑ: Σχεδιασμός, εφαρμογή και καθοδήγηση προγραμμάτων προπόνησης του άλματος  σε μήκος και του άλματος τριπλούν με έμφαση στην τεχνική.

·         ΡΙΨΕΙΣ: Σχεδιασμός, εφαρμογή και καθοδήγηση προγραμμάτων προπόνησης της  προπόνησης της σφαιροβολίας και της δισκοβολίας με έμφαση στην τεχνική.

·         ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ: Θεωρία προπόνησης κλασικού αθλητισμού του υψηλού αγωνιστικού αθλητισμού.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθουσα, στο εργαστήριο, στο στάδιο, στο γυμναστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Ναι

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Πρακτική άσκηση

98

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

176

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (40%)

ΙΙ. Πρακτική εξέταση (50%)

III. Εξαμηνιαία εργασία (10%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΥΝΑΜΗΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ. 100 ασφαλείς ασκήσεις για 18 μυικές ομάδες, Προγράμματα προπόνησης ( μεταβατική, προετοιμασίας, αγωνιστική ) για 16 αθλήματα.

Kraemer W.J., Steven S. J., ΣΑΛΤΟ 1996

ΡΙΨΕΙΣ. ΣΦΑΙΡΑ ΣΦΥΡΑ ΑΚΟΝΤΙΟ ΔΙΣΚΟΣ.

Hinz L., Gundlach H., ΣΑΛΤΟ 1993

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΙΙ,ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΑ,ΑΝΑΡΡΙΧΗΣΗ,ΓΙΟΓΚΑ,ΠΙΛΑΤΕΣ ΙΙ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ & ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΕ2062

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

7ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΙΙ,ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΑ,ΑΝΑΡΡΙΧΗΣΗ,ΓΙΟΓΚΑ,ΠΙΛΑΤΕΣ ΙΙ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

8 ώρες

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΖΑΦΕΙΡΟΥΔΗ ΑΓΛΑΪΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

azafeiroudi@uth.graglaiazaf@h>otmail.com

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΚΟΥΘΟΥΡΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΣ, ΖΗΣΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια

θα είναι σε θέση να:

 

Εκτελεί ικανοποιητικά ένα εύρος βασικών κινητικών δεξιοτήτων στα αντικείμενα των παρακάτω Δραστηριοτήτων Αναψυχής για παιδιά, ενήλικες, τρίτη ηλικία:

1.       Γιόγκα στο βασικό-μεσαίο-προχωρημένο επίπεδο (4 ώρες/εβδομάδα)

2.       Παιχνίδια/δράσεις γνωριμίας, επικοινωνίας, συνεργασίας, team building, Περιβαλλοντικά παιχνίδια/δραστηριότητες (1 ώρα/εβδομάδα)

3.       Αναρρίχηση Αναψυχής/Αγωνιστική σε βράχο, Τεχνητή πίστα (3ώρες/εβδομάδα)

1,1

Χρησιμοποιεί τους ειδικούς κανόνες, συμβουλές για συμμετέχοντες/μαθητές/δασκάλους/ /πελάτες/αθλητές και βασικό εξοπλισμό ώστε να δημιουργεί και να διατηρεί ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον στη φύση και σε κλειστό χώρο. Είναι ικανός για το σχεδιασμό, οργάνωση, υλοποίηση, προώθηση εκδηλώσεων/γεγονότων (events), δρώμενων, δραστηριοτήτων, προγραμμάτων στο χώρο της αναψυχής, του fitness, του αθλητισμού και του τουρισμού.

2,7

Αντιλαμβάνεται, αναλύει και μεταδίδει τις βασικές αρχές/φιλοσοφία του Ελεύθερου Χρόνου, της Αναψυχής, των Υπαίθριων Δραστηριοτήτων, Ομαδικών και Ατομικών Σπορ και τα συνδέει με τις έννοιες της ευεξίας (wellness) και της ευημερίας (wellbeing), τις βασικές αρχές/φιλοσοφία της Αγωγής στην Ύπαιθρο, της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και της Αειφορίας.

3,2

Είναι ενημερωμένος για τις απαιτήσεις, προσόντα, προοπτικές των στελεχών της κινητικής αναψυχής/fitness/αθλητισμού σε κλειστούς χώρους και σε φυσικό περιβάλλον. Γνωρίζει καλές πρακτικές στον επαγγελματικό χώρο του ελεύθερου χρόνου, της αναψυχής, fitness, αθλητισμού σε πολιτιστικά-καλλιτεχνικά-αθλητικά κέντρα, στούντιο χορού-γιόγκα-πιλάτες, ξενοδοχεία, κέντρα ευεξίας, κρουαζιερόπλοια κτλ. Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες ανάλογα με τον περιβάλλοντα χώρο.

4,2

Είναι ενημερωμένος για τις απαιτήσεις, προσόντα, προοπτικές των στελεχών της κινητικής αναψυχής/fitness/αθλητισμού σε κλειστούς χώρους και σε φυσικό περιβάλλον. Γνωρίζει καλές πρακτικές στον επαγγελματικό χώρο του ελεύθερου χρόνου, της αναψυχής, fitness, αθλητισμού σε πολιτιστικά-καλλιτεχνικά-αθλητικά-περιβαλλοντικά κέντρα, σχολεία, στούντιο χορού-γιόγκα-πιλάτες, ξενοδοχεία, κέντρα ευεξίας, κρουαζιερόπλοια κτλ. Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες ανάλογα με τον περιβάλλοντα χώρο.

5,1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Θετικής εικόνας του εαυτού

·         Αυτό-έκφρασης

·         Αυτοπεποίθησης

·         Αυτοεκτίμησης

·         Κινητικής δραστηριοποίησης

·         Έκφρασης μέσω της γλώσσας του σώματος

·         Ρυθμός

·         Παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Συνεργασίας, Επικοινωνίας

·         Προαγωγής της σωματικής και της ψυχικής υγείας.

·         Προστασίας Περιβάλλοντος

·         Περιβαλλοντικής Ηθικής

·         Αειφόρου πολιτικής

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη για το φοιτητή των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

Συμμετέχει σε κινητικά, δημιουργικά, αθλητικά, πολιτιστικά & καλλιτεχνικά προγράμματα τα οποία προάγουν την κίνηση, την επικοινωνία, τη συνεργατικότητα, την ευχαρίστηση, την αυτοανακάλυψη, τον αυτοσχεδιασμό, τη δημιουργικότητα, την ανάληψη πρωτοβουλιών, την ικανοποίηση, την ψυχαγωγία, την ευεξία, τη θετική εικόνα του εαυτού, τη σωματική και ψυχική υγεία, την επαγγελματική πρόοδο κι ευημερία.

Να οργανώνει και να εκτελεί ένα πρόγραμμα με ή χωρίς εξοπλισμό διάρκειας τουλάχιστον 50 λεπτών.

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.     Φιλοσοφία, αρχές και έννοιες της Αγωγής Υπαίθρου.

2.     Γιόγκα βασικό-μεσαίο-προχωρημένο επίπεδο (φιλοσοφία, αρχές, μέθοδοι διδασκαλίας), χορός, θεατρικό παιχνίδι.

3.     Αναρρίχηση αναψυχής/αγωνιστική σε βράχο και πίστα.

4.     Δεξιότητες Ζωής, Παιχνίδια/δραστηριότητες γνωριμίας, επικοινωνίας, συνεργασίας

5.     Περιβαλλοντική εκπαίδευση, Προστασία της Φύσης, Περιβαλλοντικά Παιχνίδια, Εκπαίδευση για την Αειφορία, Οικολογία, Οικοτουρισμός.

6.     Η αναψυχή στο σχολείο/εκπαίδευση.

7.     Θεραπευτική Αναψυχή (πρακτικές σε ειδικούς πληθυσμούς)

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, σε φυσικό περιβάλλον και σε ειδικά διαμορφωμένο εσωτερικό χώρο.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

100

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών

100

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

 

Εκπαιδευτική εκδρομή

 

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

40

Εκπόνηση σχεδίων διαχείρισης έργου

35

Πρακτική άσκηση

25

 

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

 

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

1.       Παρακολούθηση μαθημάτων 20%

2.       Πρακτική εξέταση 40%

3.       Γραπτές Εξετάσεις:30%

4.       Πρακτική άσκηση 10%

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

·         Ζαφειρούδη, Α. (2021). Η διδασκαλία της γιόγκα. Βασικό και Μεσαίο επίπεδο, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας, Βόλος. ISBN: 978-960-9439-72-5

·         Ζαφειρούδη, Α. (2021). Γιόγκα: Το μεγάλο βιβλίο των άσανα, University studio press, Θεσσαλονίκη.

·         Tummers, N. E. (2021). Διδάσκοντας την γιόγκα για την ζωή. Προετοιμάζοντας παιδιά και εφήβους για μια υγιή και ισορροπημένη ζωή, Επιστημονικές Εκδόσεις ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε., Μεταμόρφωση Αττικής. Επιμέλεια Αγλαΐα Ζαφειρούδη. ISBN 978-960-583-560-6

·         Saraswati, S.A. (υπό έκδοση). Το εγχειρίδιο της θεραπευτικής γιόγκα, Επιστημονικές Εκδόσεις ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε., Μεταμόρφωση Αττικής. Μετάφραση-Επιμέλεια Αγλαΐα Ζαφειρούδη.

·         Κινητική Αναψυχή: Φύση, Σπορ, Τέχνες (2021). Ηλεκτρονικό σύγγραμμα ΚΑΛΛΙΠΟΣ.

·         Zafeiroudi, A., Pipinia, M., Yfantidou, G., & Georgomanos, S. (2021). The impact of Yoga practice on participants' environmental behaviour. Environmental Management and Sustainable Development, 10(3), 76-88. DOI: 10.5296/emsd.v10i3.18894

·         Zafeiroudi, A. (2021). Intersections between modern and contemporary dance and yoga practice: A critical analysis of spiritual paths through body movement and choreography. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 10(4) 1-15. DOI: 10.36941/ajis-2021-0094

·         Ζαφειρούδη, Α. (2018). Η φιλοσοφία της Γιόγκα και τα οκτώ βήματα του Πατάντζαλι: Η ανάλυση των ΝιΓιάμα και η εφαρμογή τους στην καθημερινή ζωή. Ελληνικό Περιοδικό Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής, 15(2), 40-56.

·         Ζαφειρούδη, Α. (2018). Χάθα Γιόγκα: Η σημασία των Γιάμα και η εφαρμογή τους από τη θεωρία στην πράξη. Ελληνικό Περιοδικό Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής, 15(1), 64-76.

·         Γελαλή, A. & Ζαφειρούδη, Α. (2017). Προγράμματα Υπαίθριας Κινητικής Αναψυχής και Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου στη νήσο Πόρο. Ελληνικό Περιοδικό Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής, 14(1), 33-51.

·         Zafeiroudi, A. (2020). Enhancing Adolescents’ Environmental Responsibility Through Outdoor Recreation Activities. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 9(6), 43. doi:10.36941/ajis-2020-0110

·         Ποτουρίδου, Γ., Ζαφειρούδη, Α., Κουθούρης Χ. & Αλεξανδρής Κ. (2016). Συσχέτιση Συχνότητας Συμμετοχής σε Υπαίθριες Δραστηριότητες Αναψυχής και Στάσεις ως προς το Περιβάλλον Μαθητών Δημοτικών Σχολείων Ν. Ημαθίας. Ελληνικό Περιοδικό Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής, 13(1), 25-49.

·         Κέλλη, Ε., Ζαφειρούδη, Α., Κουθούρης Χ. & Αλεξανδρής Κ. (2016). Αξιολόγηση του χρόνου διάθεσης ατόμων με ειδικές ανάγκες σε κινητικές δραστηριότητες αναψυχής και αθλητισμού για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής τους. Η περίπτωση της εταιρίας Σπαστικών Βορείου Ελλάδος. Ελληνικό Περιοδικό Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής, 13(1), 1-24.

·         Ζαφειρούδη, Α. (2014). Φυσική Αγωγή και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Η Επίδραση ενός Προγράμματος Κινητικών Δραστηριοτήτων Υπαίθριας Αναψυχής στην Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, 12(3), 253-264.

·         Γαρίτσης, Ι., Κουθούρης, Χ., Ζαφειρούδη, Α., & Αλεξανδρής, Κ. (2010). Η επίδραση της «Πράσινης διαµόρφωσης των σχολικών αυλών», στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, τη µάθηση, τη σωµατική, την κοινωνική και την ψυχική υγεία µαθητών πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης. Επιστηµονικό Περιοδικό ∆ιοίκηση Αθλητισµού & Αναψυχής, 7(2), 19 -37.

ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΙΙ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΕ0202

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

7ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΙΙ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

6

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

12

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Αγγλική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA153

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΓΕΡΟΔΗΜΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047005/bgerom@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΤΣΙΜΕΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•         Διδάσκει ομαδική επιθετική και αμυντική τακτική,

2.9

•         Αναλύει έναν αγώνα καλαθοσφαίρισης (scouting) γράφοντας την ανάλογη αναφορά (report),

3.2

•         Εφαρμόζει τις γνώσεις τους στην πράξη,

      1.6, 2.1

•         Σχεδιάζει και να υλοποιεί ένα αθλητικό γεγονός,

5.1

•         Σχεδιάζει ένα ετήσιο πλάνο προπόνησης και να εφαρμόζει, αξιολογεί και καθοδηγεί προγράμματα ανάπτυξης της δύναμης, της κινητικότητας, της ταχύτητας και της αντοχής.

2.1, 3.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

•         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

•         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

•         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

•         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

•         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

•         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Ατομική άμυνα εξωτερικών παικτών: στάσεις-μετατοπίσεις.

·         Άμυνα σε παίκτη με μπάλα: guard- forward (με δικαίωμα ντρίμπλας - σε παίκτη που ντριμπλάρει - χωρίς δικαίωμα ντρίμπλας).

·         Άμυνα στους εσωτερικούς παίκτες: σε 3 θέσεις (low-middle-high post).

·         Άμυνα σε παίκτη χωρίς μπάλα: 1 πάσα απόσταση- guard-forward-post & 2 πάσες απόσταση (guard, forward, post). Άμυνα στη δυνατή-αδύνατη πλευρά.

·         Επιθετική συνεργασία 2 παικτών χωρίς σκριν: give and go, back door.

·         Αμυντική συνεργασία 2 παικτών χωρίς σκριν: βοήθεια και επαναφορά, άμυνα στα κοψίματα - give and go - back-door.

·         Επιθετική συνεργασία 2 παικτών με σκριν: εσωτερικό, εξωτερικό & τυφλό σκριν.

·         Αμυντική συνεργασία 2 παικτών με σκριν: δυναμικό πέρασμα, με χώρο, αλλαγή παικτών.

·         Επιθετική συνεργασία 3 παικτών χωρίς σκριν: χιαστί κόψιμο, δίνω - κόβω - αντικαθιστώ.

·         Αμυντική συνεργασία 3 παικτών χωρίς σκριν: χιαστί κόψιμο, δίνω - κόβω - αντικαθιστώ.

·         Επιθετική συνεργασία 3 παικτών με σκριν: αντίθετο, πάνω-κάτω, πίσω, cross, flaire, σκρίν της αδύνατης πλευράς, ucla, διαδοχικό σκριν.

·         Αμυντική συνεργασία 3 παικτών με σκριν. Αμυντική συνεργασία περισσότερων των 3 παικτών: άμυνα στο τριπλό και στο διαδοχικό σκρίν. Αμυντικό tranzition. Επιθετικό tranzition: επίθεση 4 vs 4 με συνεργασίες 2 & 3 παικτών. Άμυνα man-to-man (4vs4) λίγο πριν την εφαρμογή της.

·         Ετήσιος Προγραμματισμός: προπόνηση φυσικής κατάστασης στην περίοδο προετοιμασίας, στην αγωνιστική και στη μεταβατική περίοδο.

·         Ανάλυση αγώνα (Scouting).

·         Διδασκαλία δεξιοτήτων.

·         Αθλητικό γεγονός (εσωτερικό τουρνουά 3vs3).

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο γήπεδο και στο γυμναστήριο.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

78

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

40

Ομαδική Εργασία.

40

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

30

Πρακτική εξάσκηση

52

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

60

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

300

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης

-    Ερωτήσεις συμπλήρωσης – αντιστοίχισης

ΙΙ. Εργασίες (30%)

ΙΙΙ. Παρουσίαση Εργασιών (20%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Σημειώσεις μαθήματος.

Calipari, J. (1998). Επίθεση στο Μισό Γήπεδο. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σάλτο.

Βαμβακούδης, Ε., Μεντηλίδης, Ν., Τσίτσκαρης, Γ., Χατζηαθανασίου, Π. (1996). BASKETBALL. Ομαδική Τακτική. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σάλτο.

Hal Wissel (2007). Καλαθοσφαίριση: Βήματα για την Επιτυχία. Μετάφραση-επιμέλεια: Σ. Πέρκος, Β. Γεροδήμος, Μ. Γούδας., Θεσσαλονίκη, Χριστοδουλίδη.

Κιουμουρτζόγλου Ε. (1986). Ομαδική άμυνα στο Μπάσκετ. Προπονητικός Οδηγός. Εκδόσεις Σάλτο.

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

European Journal of Sports Sciences.

International Journal of Sports Medicine.

Journal of Science and Medicine in Sport.

Journal of Sports Science and Medicine.

Journal of Sports Sciences.

Journal of Strength and Conditioning Research.

Strength and Conditioning Journal.

Medicine and Science in Sports and Exercise.

Pediatric and Exercise Science.

Πληροφορίες

Ωράριο Λειτουργίας

Η Γραμματεία Λειτουργεί

Δευτέρα - Παρασκευή

8πμ έως 3μμ

Ώρες εξυπηρέτησης κοινού (θυρίδα)

11πμ έως 1μμ

Επικοινωνία

Βιβλιοθήκη

24310-47051
libphys@uth.gr


Γραμματεία
Μεταπτυχιακών

24310-47019
msc@pe.uth.gr