ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕ1130

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

 8ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΟΧΙ

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

PE_U_257

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΣΥΡΟΥ ΝΙΚΗ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047055/nikisyrou@uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΦΑΤΟΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΤΖΙΑΜΟΥΡΤΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

 

- Να θυμάται και να περιγράφει βασικές έννοιες, που σχετίζονται με τη δημόσια υγεία

1.2

- Να αναγνωρίζει και να κατανοεί τις μείζονες προκλήσεις της δημόσιας υγείας  και τη σχέση τους με τον χώρο της άσκησης

-

- Να διακρίνει και να εξηγεί με παραδείγματα τους δείκτες έκφρασης της υγείας και τους τρόπους επίδρασης της άσκησης στους δείκτες αυτούς

-

- Να επιτύχει και να διατηρεί τη βελτίωση της υγείας, δια μέσου της πρόληψης και της άσκησης

1.5

  - Να χρησιμοποιεί κανόνες και πρωτόκολλα διαχείρισης, ώστε να δημιουργεί και να   διατηρεί ένα ασφαλές και υγιεινό περιβάλλον άσκησης

2.7

 - Να αξιοποιεί τις γνώσεις του, ώστε να εφαρμόζει στρατηγικές διασφάλισης της δημόσιας υγείας κατά την εργασία του με ασκούμενους/μαθητές/αθλητές

2.8

- Να διακρίνει, να αναγνωρίζει και να ιεραρχεί τους κινδύνους στο εργασιακό του περιβάλλον με ασκούμενους/μαθητές/αθλητές, ώστε να προβαίνει στη λήψη αντίστοιχων μέτρων

3.4

3.7

- Να σχεδιάζει και να αξιολογεί εκπαιδευτικά προγράμματα για τη διαμόρφωση ασφαλών και υγιεινών χώρων άσκησης, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι παράγοντες κινδύνου

3.7

- Να επικοινωνούν με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία

4.1

- Να συμμετέχει σε δραστηριότητες οι οποίες προάγουν τη συνεργασία και οδηγούν σε επαγγελματική πρόοδο και προσωπική ανάπτυξη

5.1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ικανότητας να δημιουργούν και να διατηρούν ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον άσκησης

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης και της επιστήμης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Η έννοια και οι δράσεις της δημόσιας υγείας

·         Οι κοινωνικοί καθοριστές της υγείας

·         Οι πληροφορίες και οι δείκτες έκφρασης της υγείας

·         Διεθνείς Οργανισμοί Υγείας και Άσκηση

·         Εμβολιασμοί-Ανοσοποίηση

·         Πρόληψη και αντιμετώπιση λοιμωδών νοσημάτων (Ι)

·         Πρόληψη και αντιμετώπιση λοιμωδών νοσημάτων (ΙΙ)

·         Έκτακτα συμβάντα και διαχείρισή τους (Ι)

·         Έκτακτα συμβάντα και διαχείρισή τους (ΙΙ)

·         Ασφάλεια και υγιεινή στους σχολικούς και αθλητικούς χώρους

·         Εκτίμηση, ταξινόμηση και πρόληψη των επαγγελματικών κινδύνων (Ι)

·         Εκτίμηση, ταξινόμηση και πρόληψη των επαγγελματικών κινδύνων (ΙΙ)

·         Μη μεταδοτικά νοσήματα και Άσκηση

·         Περιβάλλον και Δημόσια Υγεία

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη δια ζώσης

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Μικρές ατομικές  εργασίες εξάσκησης

26

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

48

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

ΙΙ. Ατομικός χαρτοφύλακας με το σύνολο των ατομικών εργασιών (30%)

5.       ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1. Τζένη Κουρέα-Κρεμαστινού (2010). Δημόσια Υγεία: Θεωρία, πράξη, πολιτικές.

 Εκδ Τεχνόγραμμα, Αθήνα.

2. Friis Robert H, Sellers Thomas A (2008). Επιδημιολογία και Δημόσια Υγεία. Εκδόσεις ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ.

3. Σημειώσεις διδασκόντων.

4. Συναφείς ηλεκτρονικές πηγές (ενδεικτικές):

http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0005/98438/e81384.pdf

https://www.who.int/gho/publications/world_health_statistics/2019/en/

https://www.ecdc.europa.eu/en

https://eody.gov.gr/

https://www.who.int/dietphysicalactivity/global-PA-recs-2010.pdf

https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/272722/9789241514187-eng.pdf?ua=1

http://www.euro.who.int/en/health-topics/disease-prevention/physical-activity/publications/2018/factsheets-on-health-enhancing-physical-activity-in-the-28-eu-member-states-of-the-who-european-region

https://ec.europa.eu/sport/news/2018/new-eurobarometer-sport-and-physical-activity_en

http://www.elinyae.gr/sites/default/files/2019-07/themata_G%20KAT.1256113241515.pdf

http://www.elinyae.gr/sites/default/files/2019-07/g_kat_opt.1397476414453.pdf


Εκτύπωση   Email

Πληροφορίες

Ωράριο Λειτουργίας

Η Γραμματεία Λειτουργεί

Δευτέρα - Παρασκευή

8πμ έως 3μμ

Ώρες εξυπηρέτησης κοινού (θυρίδα)

11πμ έως 1μμ

Επικοινωνία

Βιβλιοθήκη

24310-47051
libphys@uth.gr


Γραμματεία
Μεταπτυχιακών

24310-47019
msc@pe.uth.gr