ΑΣΚΗΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΠΙΛΑΤΕΣ ΣΕ ΕΙΔΙΚΑ ΚΡΕΒΑΤΙΑ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 ΜΕ1147

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η’

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΣΚΗΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΠΙΛΑΤΕΣ ΣΕ ΕΙΔΙΚΑ ΚΡΕΒΑΤΙΑ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

4

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ &

ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ

ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ

ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΦΑΤΟΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ & ΤΣΙΟΚΑΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047047/ifatouros@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

Σημείωση:

Το μάθημα βασίζεται στην γνώση από την παρακολούθηση των μαθημάτων κορμού:

-          Ανατομία (ΜΚ0102)

-          Κινητική Μάθηση (ΜΚ0907)

-          Εμβιομηχανική Ι (ΜΚ0901)

-          Διδακτική και Μεθοδολογία της Φυσικής Αγωγής (ΜΚ1100)

-          Κινησιολογία (ΜΚ0903)

-          Παιδαγωγική Γυμναστική (ΜΚ1116)

-          Βιοχημεία της Άσκησης (ΜΚ0400)

-          Η διδασκαλία της Ενόργανης Γυμναστικής (ΜΕ1121)

-          Εισαγωγή σε Γιόγκα – Πιλάτες – Χορό (ΜΕ1132)

-          Προπονητική (ΜΚ0501)

-          Βασική Φυσιολογία και Εργοφυσιολογία (ΜΚ1125)

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζει:

 

·         Προχωρημένη ανατομία για ασκήσεις τύπου πιλάτες με ειδικά κρεβάτια.

 

·         Λειτουργική κινησιολογία για ασκήσεις τύπου πιλάτες με ειδικά κρεβάτια.

 

·         Εμβιομηχανική για ασκήσεις τύπου πιλάτες με ειδικά κρεβάτια.

 

·         Βασικούς τραυματισμούς και δυσλειτουργίες για κάθε άρθρωση.

 

·         τα βασικά είδη εξοπλισμού της μεθόδου Πιλάτες σε ειδικά κρεβάτια και θέματα ασφάλειας

 

·         Ανάπτυξη τεχνικών διδασκαλίας και επικοινωνίας και ανάλυσης αναγκών των ασκούμενων.

 

·         Σχεδιασμό και υλοποίηση ασκησιολόγιου βελτίωσης της κινητικότητας και κινητικών προτύπων.

 

·         Σχεδιασμός και υλοποίηση  προπονητικού προγράμματος μυϊκής ενδυνάμωσης

 

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης

·         Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη

·         Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών

·         Δεξιότητες διαχείρισης πληροφορίας (ικανότητα ανάκτησης και ανάλυσης πληροφορίας από διαφορετικές πηγές)

·         Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητα επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

·         Ικανότητα αυτόνομης εργασίας

·         Ενδιαφέρον για ποιότητα

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·          Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·          Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·          Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·          Έχω καλή κατανόηση των εννοιών των επιστημών της άσκησης (φυσιολογία της άσκησης, βιομηχανική, κινητική μάθηση και αθλητική ψυχολογία), και μπορώ να τα εφαρμόσω στην πράξη

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.       Aνατομία και κινησιολογία για ασκήσεις με ειδικά κρεβάτια τύπου πιλάτες Ι.

2.       Aνατομία και κινησιολογία για ασκήσεις με ειδικά κρεβάτια τύπου πιλάτες ΙΙ.

3.       Παθοκινησιολογία και διορθωτικά προγράμματα με κρεβάτια πιλάτες Ι.

4.       Παθοκινησιολογία και διορθωτικά προγράμματα με κρεβάτια πιλάτες ΙΙ.

5.       Αξιολόγηση κινητικών δυσλειτουργιών για την καλύτερη συνταγογράφηση άσκησης τύπου πιλάτες.

6.       Progressions ανά κινητικό πρότυπο σε ειδικά κρεβάτια πιλάτες.

7.       Ανάπτυξη τεχνικών διδασκαλίας και επικοινωνίας και ανάλυσης αναγκών των ασκούμενων.

8.       Ανάλυση των δομικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών των ειδικών κρεβατιών πιλάτες.

9.       Εξοπλισμός και ασφάλεια κατά την άσκηση με τη μέθοδο πιλάτες σε ειδικά κρεβάτια.

10.    Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε κρεβάτια τύπου reformer I

11.    Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε κρεβάτια τύπου reformer II

12.    Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε κρεβάτια τύπου reformer III

13.    Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε κρεβάτια τύπου Cadillac I

14.    Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε κρεβάτια τύπου Cadillac IΙ

15.    Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε κρεβάτια τύπου Cadillac IΙΙ

16.    Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε εξοπλισμό πλάτες τύπου wunda chair I.

17.    Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε εξοπλισμό πλάτες τύπου wunda chair Ii.

18.    Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε εξοπλισμό πλάτες τύπου spine corrector I.

19.    Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε εξοπλισμό πλάτες τύπου spine corrector II.

20.    Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε εξοπλισμό πλάτες τύπου ladder barrel I.

21.    Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε εξοπλισμό πλάτες τύπου ladder barrel II.

22.    Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε εξοπλισμό πλάτες τύπου spring board I.

23.    Ασκησιολόγιο για άτομα με και χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα σε εξοπλισμό πλάτες τύπου spring board II.

24.    Σχεδιασμός και υλοποίηση  προπονητικού προγράμματος με ειδικά κρεβάτια τύπου πιλάτες Ι.

25.    Σχεδιασμός και υλοποίηση  προπονητικού προγράμματος με ειδικά κρεβάτια τύπου πιλάτες ΙΙ.

26.    Σχεδιασμός και υλοποίηση  προπονητικού προγράμματος με ειδικά κρεβάτια τύπου πιλάτες ΙΙΙ.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στο γυμναστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

·  Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

·  Χρήση πηγών multimedia για  τη διδασκαλία βασικών αρχών κινησιολογίας.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

52

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

14

 

Πρακτική εξάσκηση

34

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

1.       Τελική γραπτή εξέταση: 30%

2.       Εργασία σχεδιασμού προγράμματος πιλάτες με ειδικά κρεβάτια: 30%

3.       Τελική πρακτική εξέταση υλοποίησης προγράμματος πιλάτες με ειδικά κρεβάτια: 40%

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-          Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

1.     Isacowitz R. & Clippinger K. (2019). Pilates Anatomy, 2nd Edition. Human Kinetics, Champaign, IL, USA.

2.     Herman E. (2007). Ellie Herman's Pilates Reformer, 2nd Edition. Ellie Herman Books.

3.     Wilks C. (2011). p-i-l-a-t-e-s Instructor Manual Reformer Level 1. lulu.com

4.     Stott Pilates. (2006). Essential Reformer Manual, 2nd Edition. Merrithew International Inc., Toronto, Canada.

5.     Stott Pilates. (2006). Intermediate Reformer Manual, 2nd Edition. Merrithew International Inc., Toronto, Canada.

6.     Stott Pilates. (2006). Advanced Reformer Manual, 2nd Edition. Merrithew International Inc., Toronto, Canada.

-          Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

1.     Journal of Bodywork and Movement Therapies

2.     Journal of Sports Medicine and Physical Fitness

3.     Journal of Exercise Rehabilitation.

4.     Journal of Physical Activity and Health

5.     Journal of Strength and Conditioning Research


Εκτύπωση   Email

Πληροφορίες

Ωράριο Λειτουργίας

Η Γραμματεία Λειτουργεί

Δευτέρα - Παρασκευή

8πμ έως 3μμ

Ώρες εξυπηρέτησης κοινού (θυρίδα)

11πμ έως 1μμ

Επικοινωνία

Βιβλιοθήκη

24310-47051
libphys@uth.gr


Γραμματεία
Μεταπτυχιακών

24310-47019
msc@pe.uth.gr