ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
MΚ0917 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
8ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ |
||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
2 |
||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
4 |
||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
- |
||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
ANTMA213 |
||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΦΑΤΟΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ |
||
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζει: |
||
• τις βασικές αρχές εμβιομηχανικής (μοχλοί κ.λπ.), είδη αντίστασης και παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη μυϊκής δύναμης. |
1.2 |
|
• τα βασικά είδη διδασκαλίας των ασκήσεων μυϊκής ενδυνάμωσης |
2.4, 2.9 |
|
• τα βασικά είδη εξοπλισμού μυϊκής ενδυνάμωσης. |
2.5 |
|
• τους βασικούς κανόνες ασφαλείας κατά την εκτέλεση των ασκήσεων μυϊκής ενδυνάμωσης. |
2.7 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων για τους μύες του θώρακα |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων για τους μύες της πλάτης |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων για τους μύες των ώμων |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων για τους μύες των άνω άκρων |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων για τους μύες των κοιλιακών μυών |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων για τους μύες των μυών της ράχης |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων για τους μύες των ισχίων |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων για τους μύες των γονάτων |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων για τους μύες της ποδοκνημικής |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλία των ασκήσεων Άρσης Βαρών |
1.1, 2.1, 3.2 |
|
• τις βασικές αρχές της λειτουργικής προπόνησης |
2.4 |
|
• τον τρόπο οργάνωσης του χώρου μυϊκής ενδυνάμωσης. |
2.7 |
|
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: • Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης • Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη • Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών • Δεξιότητες διαχείρισης πληροφορίας (ικανότητα ανάκτησης και ανάλυσης πληροφορίας από διαφορετικές πηγές) • Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) • Ικανότητα επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο) • Ικανότητα αυτόνομης εργασίας • Ενδιαφέρον για ποιότητα |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: • Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης • Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη • Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
• Αρχές εμβιομηχανικής, τεχνικές εκτέλεσης και διδασκαλίας της άσκησης αντιστάσεων. • Εξοπλισμός & ασφάλεια κατά την άσκηση. • Ανάλυση της τεχνικής των ασκήσεων του θώρακα. • Ανάλυση της τεχνικής των ασκήσεων της πλάτης. • Ανάλυση της τεχνικής των ασκήσεων των ώμων. • Ανάλυση της τεχνικής των ασκήσεων των άνω άκρων. • Ανάλυση της τεχνικής των ασκήσεων κοιλιακών. • Ανάλυση της τεχνικής των ασκήσεων ραχιαίων • Ανάλυση της τεχνικής των ασκήσεων των ισχίων. • Ανάλυση της τεχνικής των ασκήσεων των γονάτων και ποδοκνημικής. • Ανάλυση της τεχνικής των πολυαρθρικών ασκήσεων. • Αρχές λειτουργικής προπόνησης. • Οργάνωση του χώρου μυϊκής ενδυνάμωσης. |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στο γυμναστήριο |
||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class Χρήση ηλεκτρονικής εφαρμογής για την αξιολόγηση της τεχνικής |
||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (40%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και σύντομης απάντησης ΙΙ. Γραπτή πρακτική εξέταση (40%) που περιλαμβάνει επίδειξη τεχνικής εκτέλεσης ασκήσεων ΙΙΙ. Ατομικές εργασίες (20%) |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Φατούρος Ι. & Χατζηνικολάου Α. (2011). Προπόνηση με Βάρη: Εκτέλεση, Διδασκαλία, Ασφάλεια και Οργάνωση των Ασκήσεων. Εκδόσεις Τελέθριον, Αθήνα. Σημειώσεις του διδάσκοντα. Delavier F. (2009). Προπόνηση για αύξηση της μυϊκής δύναμης. Ιατρικές εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα. Βασικές Αρχές της Προπόνησης με Αντίσταση, National Strength and Conditioning Association. (2009). Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα. Σχεδιασμός Προγραμμάτων Άσκησης με Αντίσταση των Fleck St. και Kraemer W., Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα, 2006. -Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Journal of Strength and Conditioning Research Strength and Conditioning International Journal of Sport Physiology and Performance. Journal of Sports Sciences |