Accessibility Tools

Articles

ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕ ΡΥΘΜΟ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MΚ0406

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

        3ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕ ΡΥΘΜΟ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ 

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA151

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΟΛΛΑΤΟΥ ΕΛΙΖΑΝΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047068/ epolatou@pe.uth.gr  , ckaradim@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΚΑΡΑΔΗΜΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•         Διδάξει την εκμάθηση των βασικών στοιχείων της ανθρώπινης κίνησης κ την  κατηγοριοποίηση των ανθρώπινων στάσεων, θέσεων και κινήσεων του σώματος χρησιμοποιώντας ως υποστηρικτικό μέσο τον ρυθμό και τη μουσική.

1.1,

•         Περιγράφει και να εφαρμόζουν αρχές της κινητικής μάθησης, τη θεωρία της κινητικής ανάπτυξης σε όλες τις διδαχθείσες κινητικές δεξιότητες

1.3,

2.1

•         Επιτύχει και να διατηρήσουν τη βελτίωση  της υγείας δια μέσου της ανάπτυξης ενός επιπέδου φυσικής κατάστασης για τους ίδιους αλλά και για τους άλλους

1.5

•         Σχεδιάζει και να προσαρμόζουν τις οδηγίες τους με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στις διαφορετικές τους ανάγκες, προσθέτοντας ειδικές εγκαταστάσεις ή/και τροποποιήσεις, ώστε να ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες των μαθητών/αθλούμενων/αθλητών.

2.4

•         Χρησιμοποιεί κανόνες και πρωτόκολλα διαχείρισης, ώστε να δημιουργούν και να διατηρούν ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον άσκησης

2.7

•         Αναλύει και να διορθώνουν σημαντικά στοιχεία που άπτονται των κινητικών δεξιοτήτων και της απόδοσης

3.2

•         Αιτιολογήσει τον τρόπο διδασκαλίας και να κινηθούν κριτικά προκειμένου να εφαρμόσουν αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας, στη μαθησιακή διαδικασία ή/και στους σχετικούς στόχους και αποφάσεις

3.5

•         Επικοινωνεί με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία και να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων

4.1

4.2

•         Παρέχει επαρκή ανατροφοδότηση σε ένα ευρύ ηλικιακό φάσμα αθλουμένων, ώστε να προάγουν την εκμάθηση δεξιοτήτων

4.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

•         Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη

•         Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

•         Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών

•         Κριτική ικανότητα και ικανότητα αυτοκριτικής

•         Ομαδική δουλειά - ικανότητα συνεργασίας

•         Επιθυμία για επιτυχία

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

•         Ικανότητα σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

•         Ικανότητα για τη διδασκαλία/πράξη

•         Ικανότητα για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•         Θεωρία ρυθμού, μέτρου, ρυθμικών αξιών, κινητικών μοτίβων.

•         Στοιχεία ελεύθερου σώματος (ισορροπίες, βάδισμα, τρέξιμο) με συνοδεία μουσικής.

•         Στοιχεία ελεύθερου σώματος (στροφές, αιωρήσεις, άλματα, καλπασμοί) με συνοδεία μουσικής.

•         Σύνθεση προγραμμάτων ελευθέρου σώματος.

•         Βασικός χειρισμός μπάλας (χτυπήματα, κυλίσματα, αιωρήσεις, πετάγματα με μπάλα).

•         Άλματα, στροφές, συνασκήσεις, παιχνίδια με μπάλα σε συνδυασμό με μουσική.

•         Διδασκαλία υποδειγματικών ρουτινών σε όλα τα διδαχθέντα αντικείμενα.

•         Σύνθεση προγραμμάτων με μπάλα.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη και στο γυμναστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

45

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

29

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:

-     εκτέλεση ατομικής  σύνθεσης με συνοδεία  ρυθμικής παρτιτούρας

ΙΙ. Ατομικές εργασίες- πρόοδοι (50%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Διαλέξεις μαθήματος από το e-class, http://eclass.uth.gr/eclass/modules/document/?course=ANTMA151

Πολυμενοπούλου Αικ., Καραδήμου Κ., Πολλάτου Ε. (2008). Ρυθμικές ασκήσεις στη φυσική αγωγή.   Εκδόσεις Πατάκη, Αθήνα.

Abramson, R.,M. (1997). Ryhthm Games for perception & cognition. Warner Bros. Publications U.S.

Bennet, J.,P., Coughenour Riemer,P. (2006). Rhythmic Activities and Dance.Human Kinetics, Champaign, IL.

Martin, K., Ellermann, U. (2001). Πολύπλευρη ρυθμική αγωγή. Εκδόσεις Σάλτο, Θεσσαλονίκη.

ΕΜΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΙΙ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MK0925

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

      3ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΜΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΙΙ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Αγγλική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

PE_U_204

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΓΙΑΚΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047010/ggiakas@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Γνωρίζει τα μηχανικά χαρακτηριστικά των βιολογικών υλικών και πως αυτά αλληλεπιδρούν κατά την ανθρώπινη κίνηση.

1.2

·         Αναγνωρίζει και να περιγράφει τους διαφορετικούς τύπους μηχανικών επιβαρύνσεων στο ανθρώπινο σώμα.

1.2, 2.5

·         Εξηγεί τη σχέση μεταξύ διαφορετικών ειδών μηχανικών επιβαρύνσεων και συνηθισμένων τραυματισμών των οστών, τενόντων, συνδέσμων και μυών.

3.2

·         Κατανοεί τις μυοσκελετικές επιβαρύνσεις σε βασικές αθλητικές δεξιότητες.

4.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Μηχανικές ιδιότητες των βιολογικών υλικών και παράγοντες που τις επηρεάζουν.

·         Μηχανικά φορτία στον ανθρώπινο σώμα: συμπίεση, εφελκυσμός, διάτμιση, μηχανική τάση, στρέψη, συνδυασμένες επιβαρύνσεις.

·         Επιδράσεις επιβαρύνσεων στο ανθρώπινο σώμα: παραμόρφωση, όριο ελαστικότητας, θραύση. Διαχωρισμός επαναλαμβανόμενων και έντονων φορτίσεων.

·         Μηχανικές ιδιότητες των οστών.

·         Μηχανικές ιδιότητες συνδέσμων και τενόντων.

·         Μηχανικές ιδιότητες του σκελετικού μυός.

·         Μηχανικά χαρακτηριστικά των οστικών κακώσεων: κατάγματα, τραυματισμοί της επίφυσης, οστεοπόρωση.

·         Μηχανικά χαρακτηριστικά των μυικών κακώσεων: μυϊκές ρήξεις, θλάσεις, σπασμοί, καθυστερημένος μυϊκός πόνος, σύνδρομο διαμερισματος.

·         Μηχανικά χαρακτηριστικά των κακώσεων στις αρθρώσεις των άνω άκρων: εξαρθρήματα, τραυματισμοί υπέρχρησης, τραυματισμοί του καρπού. 

·         Μηχανικά χαρακτηριστικά των κακώσεων στις αρθρώσεις των κάτω άκρων: κατάγματα ισχίου, ρήξη πρόσθιου σχιαστού συνδέσμου, κάκωση μηνίσκου, σύνδρομο λαγονοκνημιαίας ταινίας, κακώσεις ποδοκνημικής, τραυματισμοί υπέρχρησης.

·         Μηχανικά χαρακτηριστικά των κακώσεων της σπονδυλικής στήλης.

·         Μυοσκελετικές επιβαρύνσεις σε βασικές αθλητικές κινήσεις-δραστηριότητες (άλμα, προσγείωση από ύψος, τρέξιμο).

·         Τεχνικές και εξοπλισμός για την πρόβλεψη/πρόληψη των αθλητικών κακώσεων (θεωρία και εργαστήριο).

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη και στο εργαστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

30

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

10

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

30

 

Αυτοτελής Μελέτη

30

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

 

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις ανάπτυξης

-     Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα.

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Εργασιών (30%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

•    Hall, S.J. (2019). Βασική Εμβιομηχανική (7η έκδοση). Επιστημονικές Εκδόσεις ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ, Αθήνα, Επιμέλεια- μετάφραση:  Γιάκας Γ., Παραδείσης, Γ.Π.

•    Κέλλης, Ε. (2008). Νευρο-μηχανικές Αρχές Αξιολόγησης της Μυϊκής Δύναμης. Εκδόσεις ΤΕΛΕΘΡΙΟΝ.

•    Nigg, B.M. and Herzog, W. (2008). Biomechanics of the Musculoskeletal System, Wiley, New York.

•    Nordin, M & Frankel, V.H., (ed.) (2012). Basic Biomechanics of the Musculoskeletal System (Fourth edition), Lea & Febiger, Philadelphia.

•    Moir, G.L. (2016). Strength and Conditioning. A biomechanical Approach. Jones & Bartlett Learning.

 

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Journal of Biomechanics

Journal of Applied Biomechanics

Sports Biomechanics

-Ηλεκτρονικές πηγές:

https://isbweb.org/

https://isbs.org/

https://elembio.gr/index.php/el/

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ1112

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

3ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΝΑΤΣΗΣ ΠΕΤΡΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047014/pnatsis@uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΔΙΓΓΕΛΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Εφαρμόζει στρατηγικές οι οποίες βοηθούν τα άτομα να επιδεικνύει συμπεριφορές προσωπικής και κοινωνικής υπευθυνότητας

2.8

·         Εφαρμόζει με τρόπο αποτελεσματικό επιδείξεις και είδη ανατροφοδότησης, επιχειρώντας να συνδέσει έννοιες της επιστήμης με τις κατάλληλες μαθησιακές εμπειρίες.

2.9

·         Αιτιολογήσει τον τρόπο διδασκαλίας και να κινηθεί κριτικά προκειμένου να εφαρμόσει αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας, στη μαθησιακή διαδικασία ή/και στους σχετικούς στόχους και αποφάσεις

3.5

·         Χρησιμοποιεί την κατάλληλη μέθοδο αξιολόγησης ώστε να αξιολογεί τη μάθηση πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από τη διδασκαλία

3.6

·         Επικοινωνεί με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία

4.1

·         Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων

4.2

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (13 ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ)

·         Φυσική Ικανότητα και Αλληλεπίδραση με το Περιβάλλον

·         Η χρησιμοποίηση του εξοπλισμού (υλικοτεχνική υποδομή & παιδαγωγική πράξη)

·         Παιχνίδια και αθλήματα, ομοιότητες και διαφορές, ο αληθινός συναγωνισμός

·         Κινητικός Γραμματισμός ή Κουλτούρα Φυσικής Αγωγής – Ορισμοί, Έννοιες

·         Κινητικός Γραμματισμός και Ετήσιος Προγραμματισμός Μαθημάτων

·         Κινητικός Γραμματισμός και Διδακτικά Μοντέλα

·         Διδασκαλία Παιχνιδιών για Κατανόηση – Αίσθηση Παιχνιδιού

·         Συνεργατική Μοντέλο Διδασκαλίας – Αθλητική Αγωγή

·         Η μαθητοκεντρική διδασκαλία στη φυσική αγωγή

·         Η μαθητοκεντρική διδασκαλία στον Αθλητισμό (Α)

·         Η μαθητοκεντρική διδασκαλία στον Αθλητισμό (Β)

·         Η διαπολιτισμική εκπαίδευση στη φυσική αγωγή

·         Η Παιδαγωγική της Ενσωμάτωσης στη Φυσική Αγωγή

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο εργαστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

10

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

20

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

24

Εκπόνηση σχεδίων διαχείρισης έργου

20

Αυτοτελής Μελέτη

20

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

120

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

-     Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

-     Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (40%)

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Allison P. & Barret K. (2000). Constructing Children’s Physical Education Experiences. Understanding the Content for Teaching. Needham Heights: A Pearson Education Company.

Launder A. & Pilz W. (2013). Play Practice: The Games Approach to Teaching and Coaching Sports (2nd Ed). Champaign Il: Human Kinetics.

Pill S. (2013). Play with Purpose: Game Sense to Sport Literacy (3rd Edition). Australian Council for Health, Physical Education and Recreation.

Whitehead M. [Editor] (2010). Physical Literacy: Throughout the lifecourse. London: Routledge Taylor & Francis Group.

Chow J., Davids K., Button C., & Renshaw I. (2016). Nonlinear Pedagogy in Skill Acquisition an introduction. London: Routledge Taylor & Francis Group.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ & ΑΝΑΨΥΧΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ0114

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

3ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Οργάνωση Διοίκηση Αθλητισμού & Αναψυχής

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής: Μάνατζμεντ

(Sport and Leisure Management)

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

 

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΟΥΘΟΥΡΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΣ - ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047004/ kouthouris@uth.gr 

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

Γνωρίζει στοιχεία της βιομηχανίας του Ελεύθερου Χρόνου, του Αθλητισμού και της Κινητικής Αναψυχής

1,1

Γνωρίζει τις βασικές λειτουργίες του μάνατζμεντ στον αθλητισμό και την αναψυχή

2,7

Γνωρίζει τις βασικές διεργασίες διαχείρισης των ανθρώπινου δυναμικού ενός οργανισμού

3,2

Γνωρίζει στοιχεία διοίκησης του κλάδου του Αθλητικού Τουρισμού

4,2

Γνωρίζει στοιχεία διοργάνωσης και διοίκησης αθλητικών εκδηλώσεων και γεγονότων

5,1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας & ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας συνεργασίας

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ηγετικής ικανότητας

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1.       Η αθλητική βιομηχανία και ο κλάδος της Κινητικής Αναψυχής

2.       Φορείς και δομή του Ελληνικού και διεθνούς αθλητισμού και αναψυχής

3.       Ιστορική εξέλιξη του Αθλητικού Μάνατζμεντ. Προσαρμογή & Αναγκαιότητα.

4.       Ο Αθλητικός οργανισμός, το περιβάλλον, οργανογράμματα, επίπεδα διοίκησης.

5.       Ανθρώπινο δυναμικό σε αθλητικούς οργανισμούς και φορείς της Κινητικής Αναψυχής

6.       Κίνητρα, ενίσχυση της εργασιακής απόδοσης, εργασιακή καριέρα.

7.       Προσόντα, δεξιότητες και ικανότητες των αθλητικών στελεχών διοίκησης.

8.       Σχεδιασμός, Οργάνωση, Υλοποίηση-Καθοδήγηση προγραμμάτων αθλητικού περιεχομένου

9.       Αθλητικός τουρισμός. Σχέση με τον αθλητισμό και την αναψυχή-Sport Tourism

10.   Διαχείριση γεγονότων και εκδηλώσεων αθλητικού περιεχομένου-Event Management

11.   Διεθνές εργασιακό περιβάλλον και κινητικότητα εργαζομένων

12.    Εκπαίδευση στο Sport Management.  Έρευνα, μεταπτυχιακές σπουδές. 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

ΑΙΘΟΥΣΑ

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

20

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

20

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

20

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

20

 

Εκπόνηση σχεδίων διαχείρισης έργου

 

Πρακτική άσκηση

 

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

20

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

1.       Παρακολούθηση μαθημάτων     20%

2.       Πρόοδος  30%

3.       Εργασίες  20%

4.       Γραπτές Εξετάσεις  30%

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

·         Αλεξανδρής Κωνσταντίνος (2011). Αρχές Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ – Οργανισμών και Επιχειρήσεων Αθλητισμού και Αναψυχής Εκδόσεις Αφοί Κυριακίδη.

·         Αυθίνος Γιάννης (1998). Άθληση – Άθληση Κινητική Αναψυχή, Οργανωτική Διάσταση. Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τ.Ε.Φ.Α.Α._ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1ο  και 8ο

·         Παπαδημητρίου Δήμητρα (2005). Διοίκηση Αθλητικών Οργανισμών και Επιχειρήσεων. Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα. Κεφάλαια 1 & 2. Σελ 17-71

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ1101

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   3ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ΑΝΤΜΑ231

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047009/ahatzi@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΚΟΜΟΥΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Σχεδιάζει και να εφαρμόζειν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σχέδια άσκησης σε μια ποικιλία πεδίων εφαρμογής, ευθυγραμμισμένοι με τους σκοπούς που θέτουν

2.1.

·         Αναπτύσσει και να εφαρμόζει κατάλληλους (π.χ. μετρήσιμους και αναπτυξιακά κατάλληλους) σκοπούς και στόχους ευθυγραμμισμένους με τα εθνικά ή/και διεθνή πρότυπα

2.2.

·         Επιλέγει και να δημιουργεί τις κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης οι οποίες θα μετρούν αποτελεσματικά την επίτευξη των στόχων που θέτονται κάθε φορά

3.1.

·         Χρησιμοποιεί την κατάλληλη μέθοδο αξιολόγησης ώστε να αξιολογούν τη μάθηση πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από τη διδασκαλία

3.6.

   

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

·         Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

·         Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης

·         Δεξιότητες έρευνας

·         Ικανότητα προσαρμογής σε νέες καταστάσεις

·         Επίλυση προβλημάτων

·         Ικανότητα εργασίας σε διεπιστημονική ομάδα

·         Εκτίμηση της διαφορετικότητας και της πολυπολιτισμικότητας

·         Ενδιαφέρον για ποιότητα

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Στόχοι της έρευνας και της μεθοδολογίας της έρευνας.

·         Μορφές έρευνας.

·         Ερευνητικές προσεγγίσεις.

·         Δειγματοληψία.

·         Μετρήσεις.

·         Εφαρμογές της στατιστικής στην έρευνα.

·         Κατανομές, κανονική καμπύλη, τυπική απόκλιση, τυπικό σφάλμα,

·         Έλεγχος υποθέσεων, επίπεδα εμπιστοσύνης, σφάλμα τύπου Ι και ΙΙ

·         Στατιστικές αναλύσεις μελετώντας σχέσεις και διαφορές σε μία εξαρτημένη μεταβλητή (αναλύσεις συσχέτισης, t-test, ανάλυση διακύμανσης)

·         Πειραματική έρευνα.

 

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, στο εργαστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

14

Εργαστηριακή Άσκηση

14

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

42

Αυτοτελής Μελέτη

55

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%)

ΙΙ. Ατομική Εργασία (30%)

 

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Παπαϊωάννου, Α. & Ζουρμπάνος Ν. (2014). Εφαρμογές της στατιστικής στις επιστήμες του αθλητισμού και της φυσικής αγωγής με τη χρήση του SPSS 18. Δίσιγμα.

Thomas, J. & Nelson, J. (2003). Μέθοδοι έρευνας στη φυσική δραστηριότητα. Πασχαλίδης.

-Ηλεκτρονικές πηγές:

http://www.statisticalassociates.com/booklist.htm

ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ME0400

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   3ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA208

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΦΑΤΟΥΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047047/ifatouros@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΤΖΙΑΜΟΥΡΤΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•         Γνωρίζει τη δομή και λειτουργία του κυττάρου και τη χημική σύσταση του σώματος.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει τη δομή και λειτουργία των πρωτεϊνών καθώς και τον ρόλο που διαδραματίζουν τα ένζυμα στην πραγματοποίηση βιοχημικών αντιδράσεων και τους παράγοντες που επηρεάζουν τη δράση τους.

2.4, 2.9

•         Γνωρίζει τις βασικές αρχές γύρω από τη μοριακή βιολογία και την επίδραση της άσκησης στη γονιδιακή έκφραση.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει τον τρόπο μετάδοσης νευρικών σημάτων και την επίδραση που έχουν αυτά στην πραγματοποίηση μυϊκών συσπάσεων.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει τη δομή του μυ και το ρόλο που παίζουν οι συσταλτές πρωτεΐνες και το ασβέστιο στην πραγματοποίηση μίας μυϊκής σύσπασης.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει τις βασικές αρχές που διέπουν τον ασκησιογενή ενεργειακό μεταβολισμό, τις βασικές πηγές ενέργειας κατά την άσκηση και τη λειτουργία του συστήματος των φωσφαγόνων για παραγωγή ενέργειας κατά την άσκηση.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει τα μεταβολικά μονοπάτια μέσω των οποίων συμβάλλουν οι υδατάνθρακες, τα λίπη και οι πρωτεΐνες στον ασκησιογενή ενεργειακό μεταβολισμό.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει πως γίνεται ο συντονισμός των ενεργειακών πηγών κατά τη διάρκεια διαφόρων ειδών άσκησης και ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την κινητοποίηση των βασικών ενεργειακών συστημάτων.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει τη δομή και λειτουργία των ορμονών και συγκεκριμένα πως αυτές επηρεάζουν τον ασκησιογενή ενεργειακό μεταβολισμό.

2.4, 2.9

•         Γνωρίζει τις μεταβολικές προσαρμογές του οργανισμού στη χρόνια άσκηση.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει πως τα διάφορα είδη άσκησης επηρεάζουν την οξεοβασική ισορροπία και ποια η σημασία αυτής για την λειτουργία του μυϊκού κυττάρου.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει πως αναπτύσσεται η ασκησιογενής μυϊκή φλεγμονή και ποια η σημασία της για τον σχεδιασμό των προγραμμάτων άσκησης.

2.4,

2.9

•         Γνωρίζει τη χρησιμότητα και την εφαρμογή της βιοχημικής αξιολόγησης για την υγεία και την απόδοση των ασκούμενων.

3.1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης

·         Ικανότητα εφαρμογής γνώσης στην πράξη

·         Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών

·         Δεξιότητες διαχείρισης πληροφορίας (ικανότητα ανάκτησης και ανάλυσης πληροφορίας από διαφορετικές πηγές)

·         Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητα εργασίας σε διεπιστημονική ομάδα

·         Ικανότητα επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

·         Ικανότητα αυτόνομης εργασίας

·         Ενδιαφέρον για ποιότητα

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Έχω καλή κατανόηση των εννοιών των επιστημών της άσκησης (φυσιολογία της άσκησης, βιομηχανική, κινητική μάθηση και αθλητική ψυχολογία), και μπορώ να τα εφαρμόσω στην πράξη

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Εισαγωγή σε βασικές γνώσεις βιοχημείας με έμφαση στη δομή και λειτουργία του κυττάρου.

·         Πρωτεΐνες και ένζυμα.

·         Ριβονουκλεϊκά οξέα, σύνθεση πρωτεϊνών, γονίδια και αθλητισμός.

·         Μετάδοση νευρικού σήματος.

·         Η δομή του μυ και η βιοχημεία της μυϊκής σύσπασης.

·         Γενικά περί μεταβολισμού – Τα φωσφαγόνα ως ενεργειακά υποστρώματα.

·         Μεταβολισμός υδατανθράκων και άσκηση

·         Μεταβολισμός λιπών και άσκηση.

·         Μεταβολισμός πρωτεϊνών και άσκηση

·         Ο συντονισμός/ολοκλήρωση του ενεργειακού μεταβολισμού κατά την άσκηση.

·         Μεταβολικές προσαρμογές μετά από χρόνια άσκηση.

·         Άσκηση και οξεοβασική ισορροπία.

·         Ασκησιογενής φλεγμονή.

·         Βιοχημική αξιολόγηση.

 

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην αίθουσα διδασκαλίας

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ατομικές εργασίες εξάσκησης

45

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

29

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και σύντομης απάντησης.

ΙΙ. Σύντομα κουίζ σε κάθε διάλεξη (20%).

ΙΙΙ. Ατομικές εργασίες (30%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Βιοχημεία της άσκησης, Vassilis C. Mougios, Eκδόσεις Broken Hill Publishers, 2008.

Vander, Sherman & Luciano. Φυσιολογία του Ανθρώπου, 8η έκδοση (Επιμέλεια Ελληνικής Έκδοσης: Ν. Γελαδάς & Μ. Τσακόπουλος), Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης, Αθήνα, 2001.  

Casey A, Constantin-Teodosiu D, Howell S, Hultman E, Greenhaff PL. Creatine ingestion favorably affects performance and muscle metabolism during maximal exercise in humans. Am J Physiol. 1996;271(1 Pt 1):E31–E37.

Burke LM, Hawley JA, Wong SH, Jeukemdrup AE. Carbohydrates for training and competition. J. Sports Sci. 2011;29(suppl 1):17S–27S.

Havemann L, West S, Goedecke JH, et al. Fat adaptation followed by carbohydrate-loading compromises high-intensity sprint performance. J Appl Physiol. 2006;100:194–202.

Ha E, Zemel MB. Functional properties of whey, whey components, and essential amino acids: mechanisms underlying health benefits for active people. J Nutr Biochem. 2003;14:251–258.

 

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

American Journal of Clinical Nutrition.

British Journal of Nutrition

Medicine and Science in Sports and Exercise

Journal of Applied Physiology

International Journal of Sports Nutrition and Exercise Metabolism

Applied Physiology, Nutrition and Metabolism

Sports Medicine  

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ208

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  2ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ΑΝΤΜΑ 181

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΓΟΥΔΑΣ ΜΑΡΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047045/mgoudas@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•         Να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά βασικές ψυχολογικές θεωρίες και έννοιες για την μεγιστοποίηση της παρακίνησης την αποτελεσματικότερη δόμηση της εξάσκησης των παιδιών και των νεαρών αθλητών

4.1, 4.2, 4.3

•         Να μπορεί να χρησιμοποιήσουν βασικές ψυχολογικές δεξιότητες επικοινωνίας κατά τη διάρκεια του μαθήματος της φυσικής αγωγής ή της προπόνησης με νεαρούς αθλητές

4.1, 4.2, 4.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ηγετικής ικανότητας

·         Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

 

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•         Η έννοια της θετικής ανάπτυξης

•         Ενίσχυση, τιμωρία και εσωτερικά κίνητρα                                                            

•         Ανταγωνισμός και συνεργασία στον παιδικό αθλητισμό

•         Ανάπτυξη της αυτό-ρυθμιζόμενης μάθησης στη φυσική αγωγή      

•         Η ανάπτυξη θετικής αυτό-εικόνας

•         Αθλητισμός και ηθική ανάπτυξη

•         Ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής μέσω της φυσικής αγωγής και του αθλητισμού

•         Ευαισθητοποίηση για τις ανισότητες και τις διαφορές φύλου μέσω της φυσικής αγωγής

•         Ανάπτυξη θετικών στάσεων προς τη φυσική αγωγή και τη δια-βίου άσκηση

•         Εφαρμογές διδασκαλίας αθλητικών δεξιοτήτων με αυτό-ρυθμιζόμενη 

•         μάθηση         

•         Κίνητρα επίτευξης και στόχοι επίτευξης στον  παιδικό  αθλητισμό και στη φυσική αγωγή - Απόδοση αιτιών

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ατομικές Εργασίες Εξάσκησης

26

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

48

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

ΙΙ. Ενδιάμεσες εξετάσεις (2) 30%

ΙΙΙ. Σύντομα τεστ (2) 10%

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Κολοβελώνης, Α., & Γούδας, Μ. (2016). Διδάσκοντας αθλητικές δεξιότητες σε παιδιά. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Κυριακίδη

Θεοδωράκης, Ι., Γούδας, Μ., & Παπαιωάννου, Α. (2015). Ψυχολογική υπεροχή στον αθλητισμό. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Κυριακίδη.

Παπαιωάννου, Α., Θεοδωράκης, Ι., & Γούδας, Μ. (2016). Για μια καλύτερη φυσική αγωγή. Θεσσαλονίκη, Εκδόσεις Κυριακίδη.

Weinberg, R., & Gould, D. (2011). Foundations of Sport and Exercise Psychology (5th Ed.). Champaign, IL: Human Kinetics

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MK1121

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   1&2

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

4

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρία και Πράξη

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

 

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

PE_U_131

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΒΟΥΤΣΕΛΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

24310 47065 / vvouts@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να γνωρίζει:

Τη σφαιροβολία, το άλμα σε μήκος, το άλμα σε ύψος, τον ακοντισμό, τους δόμους με εμπόδια και τους δρόμους ταχύτητας

 

·         την βασική τεχνική των αθλημάτων και τους κανονισμούς των αθλημάτων

1.1.

·         την βελτίωση των φυσικών ικανοτήτων των αθλημάτων

1.6.

·         την αξιολόγηση των φυσικών ικανοτήτων των αθλημάτων

3.1.

·         την μεθοδολογία διδασκαλίας των αθλημάτων

2.9.

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

•         των φυσικών-σωματικών ικανοτήτων

•         των τεχνικών-σωματικών ικανοτήτων

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

•         της μεθοδολογίας διδασκαλίας

•         των μεθόδων βελτίωσης των φυσικών ικανοτήτων

•         των μεθόδων αξιολόγησης των φυσικών ικανοτήτων

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•         Τεχνική ανάλυση των αθλημάτων

•         Κανονισμοί των αθλημάτων

•         Μεθοδολογία διδασκαλίας των αθλημάτων

•         Ασκησιολόγιο για την βελτίωση φυσικών ικανοτήτων των αθλημάτων

•         Αξιολόγηση των φυσικών ικανοτήτων των αθλημάτων

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στο στάδιο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Ναι

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

6

Πρακτική άσκηση

52

Αυτοτελής Μελέτη/εξάσκηση

42

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή εξέταση (40%) που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

ΙΙ. Πρακτική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει αξιολόγηση επίδοσης και μεθοδολογίας διδασκαλίας στα αθλήματα

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Κλασικός αθλητισμός στην εκπαίδευση και τον αθλητισμό.Θεσσαλονίκη, Κέλλης Σ., Κοντονάσιος Γ., Μάνου Β., Πυλιανίδης Θ., Σαρασλανίδης Π., Σούλας Δ., 2009

Κλασικός αθλητισμός για το σχολείο και το σύλλογο,

Κατζίδης Δ., Παπαϊακώβου Γ., 2017

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

MK0107

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  1ο & 2ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

4

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Αγγλική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ΑΝΤΜΑ145

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΤΣΙΜΕΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047067/ptsimeas@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΓΕΡΟΔΗΜΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•         Εκτελεί ικανοποιητικά ένα εύρος κινητικών και αθλητικών δεξιοτήτων.

1.1

•         Σχεδιάζει και να εφαρμόζουν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σχέδια άσκησης σε μια ποικιλία πεδίων εφαρμογής, ευθυγραμμισμένοι με τους σκοπούς που θέτουν.

2.1

•         Εφαρμόζει με τρόπο αποτελεσματικό επιδείξεις και είδη ανατροφοδότησης, επιχειρώντας να συνδέσουν έννοιες της επιστήμης με τις κατάλληλες μαθησιακές εμπειρίες

2.9

•         Επιδεικνύει συμπεριφορές οι οποίες συνάδουν με την επαγγελματική ηθική δεοντολογία υψηλά εξειδικευμένων επαγγελματιών σε όποιο εργασιακό χώρο κι αν δοκιμαστούν.

5.2

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ηγετικής ικανότητας

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

 

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•         Ιστορική αναδρομή, Κανονισμοί καλαθοσφαίρισης, Φύλλο Αγώνα

•         Βασικές στάσεις-Μετακινήσεις, Τρέξιμο-άλματα-αλλαγή κατεύθυνσης, σταματήματα (jump-stop, stride-stop), Στροφές (Pivot).

•         Ντρίπλες.

•         Λαβή της μπάλας-Υποδοχή Πάσες (Στήθους, Σκαστή, Πάνω από το κεφάλι, Χέρι-χέρι, Μακρινή (baseball).

•         Προσποιήσεις δίχως μπάλα (Κίνηση «μέσα-έξω», Κίνηση V, Κίνηση «πίσω-πόρτα» (back-door)).

•         Σουτ (Εν στάση, Ελεύθερη βολή).

•         Σουτ (Με άλμα (jump-shoot), Μπάσιμο σουτ (lay-up)).

•         Επανάκτηση της μπάλας (Rebound) Αμυντικό, Επιθετικό - block out.

•         Προσποιήσεις με μπάλα (Προσποίηση για σουτ-διείσδυση, Προσποίηση για διείσδυση-σουτ Σταυρωτή προσποίηση-διείσδυση).

•         Ατομική άμυνα  εξωτερικών παικτών (αμυντική στάση, αμυντικές μετατοπίσεις)

•         Άμυνα σε παίκτη με μπάλα (άμυνα σε παίκτη που ντριπλάρει, άμυνα σε παίκτη που δεν έχει δικαίωμα ντρίπλας).

•         Άμυνα σε παίκτη χωρίς μπάλα (Άμυνα στη δυνατή πλευρά).

•         Άμυνα σε παίκτη χωρίς μπάλα (Άμυνα στην αδύνατη πλευρά, Βοήθειες στην άμυνα).

•         Άμυνα στον κεντρικό παίκτη (Σε low post,  Σε high post).

•         Επιθετικές συνεργασίες 2 παικτών (Εσωτερικό screeen, Άμυνα στο screen).

•         Επιθετικές συνεργασίες 3 παικτών (Αντίθετο screen, Give and Go).

•         Άμυνα ζώνης 2-1-2.

•         Επίθεση σε άμυνα ζώνης 2-1-2.

•         Αιφνιδιασμός.

•         Παιδαγωγικά παιχνίδια εισαγωγής στην καλαθοσφαίριση.

•         Κυκλική δοκιμασία αξιολόγησης.

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στο γήπεδο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class & Turnitin

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

26

Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης.

10

Εκπαιδευτική εκδρομή

8

Αυτοτελής Μελέτη

30

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (35%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

ΙΙ. Πρακτική Εξέταση (35%) που περιλαμβάνει:

-     Εκτέλεση Καλαθοσφαιρικών Δεξιοτήτων

ΙΙΙ. Γραπτές Εργασίες (25%) με θέμα:

-     Δόμηση μιας διδακτικής μονάδας με θέμα την ντρίπλα (5%).

-    Δόμηση μιας διδακτικής μονάδας με θέμα την Πάσα (5%).

-    Δόμηση μιας διδακτικής μονάδας με θέμα το Σουτ (5%).

-    Συμπλήρωση ενός φύλλου αγώνα σε πραγματικές συνθήκες (5%).

-    Περιγραφή ενός παιδαγωγικού παιχνιδιού (5%).

ΙV. Διδακτική στους Συμφοιτητές (προθέρμανση) (5%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Griffin, L. L., Mitchell, S. A., & Oslin, J. L. (1997). Teaching sports concepts and skills: A tactical games approach. Human Kinetics Publishers (UK) Ltd.

Κιουμουρτζόγλου, Ευθύμιος. Το μπάσκετ πέρα από τα βασικά συστήματα / Ευθύμιος ΚιουμουρτζόγλουΜάριος Γούδας. - Θεσσαλονίκη : Χριστοδουλίδη, 2004. - 158σ.

Krause, J., Meyer, D., & Meyer, J. (2008). Basketball skills and drills. Human Kinetics.

Lieberman-Cline, N., Roberts, R., & Warneke, K. (1996). Basketball for women: becoming a complete player. Human Kinetics 1.

Paye, B., & Paye, P. (2001). Youth basketball drills. Human Kinetics Publishers.

Wissel, H. (2011). Basketball 3rd Edition: Steps to Success. Human Kinetics.

 

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

http://journals.plos.org

https://www.tandfonline.com/toc/rspb20/current

 

-Ηλεκτρονικές πηγές:

https://www.basketballmanitoba.ca

http://www.basketballforcoaches.com

https://www.breakthroughbasketball.com

https://www.coachesclipboard.net

Πληροφορίες

Ωράριο Λειτουργίας

Η Γραμματεία Λειτουργεί

Δευτέρα - Παρασκευή

8πμ έως 3μμ

Ώρες εξυπηρέτησης κοινού (θυρίδα)

11πμ έως 1μμ

Επικοινωνία

Βιβλιοθήκη

24310-47051
libphys@uth.gr


Γραμματεία
Μεταπτυχιακών

24310-47019
msc@pe.uth.gr