ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
MK0107 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
1ο & 2ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ |
||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
4 |
||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
4 |
||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
- |
||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΝΑΙ (στην Αγγλική) |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
ΑΝΤΜΑ145 |
||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΤΣΙΜΕΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ |
||
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
ΓΕΡΟΔΗΜΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ |
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
|
• Εκτελεί ικανοποιητικά ένα εύρος κινητικών και αθλητικών δεξιοτήτων. |
1.1 |
• Σχεδιάζει και να εφαρμόζουν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σχέδια άσκησης σε μια ποικιλία πεδίων εφαρμογής, ευθυγραμμισμένοι με τους σκοπούς που θέτουν. |
2.1 |
• Εφαρμόζει με τρόπο αποτελεσματικό επιδείξεις και είδη ανατροφοδότησης, επιχειρώντας να συνδέσουν έννοιες της επιστήμης με τις κατάλληλες μαθησιακές εμπειρίες |
2.9 |
• Επιδεικνύει συμπεριφορές οι οποίες συνάδουν με την επαγγελματική ηθική δεοντολογία υψηλά εξειδικευμένων επαγγελματιών σε όποιο εργασιακό χώρο κι αν δοκιμαστούν. |
5.2 |
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής · Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) · Ηγετικής ικανότητας |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης · Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη · Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
• Ιστορική αναδρομή, Κανονισμοί καλαθοσφαίρισης, Φύλλο Αγώνα • Βασικές στάσεις-Μετακινήσεις, Τρέξιμο-άλματα-αλλαγή κατεύθυνσης, σταματήματα (jump-stop, stride-stop), Στροφές (Pivot). • Ντρίπλες. • Λαβή της μπάλας-Υποδοχή Πάσες (Στήθους, Σκαστή, Πάνω από το κεφάλι, Χέρι-χέρι, Μακρινή (baseball). • Προσποιήσεις δίχως μπάλα (Κίνηση «μέσα-έξω», Κίνηση V, Κίνηση «πίσω-πόρτα» (back-door)). • Σουτ (Εν στάση, Ελεύθερη βολή). • Σουτ (Με άλμα (jump-shoot), Μπάσιμο σουτ (lay-up)). • Επανάκτηση της μπάλας (Rebound) Αμυντικό, Επιθετικό - block out. • Προσποιήσεις με μπάλα (Προσποίηση για σουτ-διείσδυση, Προσποίηση για διείσδυση-σουτ Σταυρωτή προσποίηση-διείσδυση). • Ατομική άμυνα εξωτερικών παικτών (αμυντική στάση, αμυντικές μετατοπίσεις) • Άμυνα σε παίκτη με μπάλα (άμυνα σε παίκτη που ντριπλάρει, άμυνα σε παίκτη που δεν έχει δικαίωμα ντρίπλας). • Άμυνα σε παίκτη χωρίς μπάλα (Άμυνα στη δυνατή πλευρά). • Άμυνα σε παίκτη χωρίς μπάλα (Άμυνα στην αδύνατη πλευρά, Βοήθειες στην άμυνα). • Άμυνα στον κεντρικό παίκτη (Σε low post, Σε high post). • Επιθετικές συνεργασίες 2 παικτών (Εσωτερικό screeen, Άμυνα στο screen). • Επιθετικές συνεργασίες 3 παικτών (Αντίθετο screen, Give and Go). • Άμυνα ζώνης 2-1-2. • Επίθεση σε άμυνα ζώνης 2-1-2. • Αιφνιδιασμός. • Παιδαγωγικά παιχνίδια εισαγωγής στην καλαθοσφαίριση. • Κυκλική δοκιμασία αξιολόγησης. |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στο γήπεδο |
||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class & Turnitin |
||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (35%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ΙΙ. Πρακτική Εξέταση (35%) που περιλαμβάνει: - Εκτέλεση Καλαθοσφαιρικών Δεξιοτήτων ΙΙΙ. Γραπτές Εργασίες (25%) με θέμα: - Δόμηση μιας διδακτικής μονάδας με θέμα την ντρίπλα (5%). - Δόμηση μιας διδακτικής μονάδας με θέμα την Πάσα (5%). - Δόμηση μιας διδακτικής μονάδας με θέμα το Σουτ (5%). - Συμπλήρωση ενός φύλλου αγώνα σε πραγματικές συνθήκες (5%). - Περιγραφή ενός παιδαγωγικού παιχνιδιού (5%). ΙV. Διδακτική στους Συμφοιτητές (προθέρμανση) (5%) |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Griffin, L. L., Mitchell, S. A., & Oslin, J. L. (1997). Teaching sports concepts and skills: A tactical games approach. Human Kinetics Publishers (UK) Ltd. Κιουμουρτζόγλου, Ευθύμιος. Το μπάσκετ πέρα από τα βασικά συστήματα / Ευθύμιος Κιουμουρτζόγλου, Μάριος Γούδας. - Θεσσαλονίκη : Χριστοδουλίδη, 2004. - 158σ. Krause, J., Meyer, D., & Meyer, J. (2008). Basketball skills and drills. Human Kinetics. Lieberman-Cline, N., Roberts, R., & Warneke, K. (1996). Basketball for women: becoming a complete player. Human Kinetics 1. Paye, B., & Paye, P. (2001). Youth basketball drills. Human Kinetics Publishers. Wissel, H. (2011). Basketball 3rd Edition: Steps to Success. Human Kinetics.
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: https://www.tandfonline.com/toc/rspb20/current
-Ηλεκτρονικές πηγές: https://www.basketballmanitoba.ca http://www.basketballforcoaches.com |