ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΕ1129 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
6ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΡΓΟΓΟΝΑ: ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ |
||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
2 |
||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
4 |
||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Επιστημονικής Περιοχής |
||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
|||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Όχι |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
|||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ, ΣΑΚΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ |
||
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
||
5. Επιδεικνύουν την απαραίτητη διάθεση και συμπεριφορές, προκειμένου να γίνουν αποτελεσματικοί επαγγελματίες και να συνεχίσουν να βελτιώνονται. |
5,1 5,2 |
|
1. Γνωρίζουν και είναι σε θέση να εφαρμόσουν συγκεκριμένων ως προς το αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού, επιστημονικές και θεωρητικές έννοιες οι οποίες διαδραματίζουν καθοριστικά την ανάπτυξη πνευματικά καλλιεργημένων ατόμων. |
1,4 1,5 1,7 1,8 |
|
4. Είναι σε θέση να σχεδιάζουν, να εφαρμόζουν και να αξιολογούν προγράμματα άσκησης για ένα σημαντικό εύρος διαφορετικών ηλικιών. |
4,1 4,2 4,3 |
|
6. Είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν διαδικασίες αξιολόγησης και να αξιοποιήσουν την κριτική τους σκέψη προκειμένου να διαμορφώσουν τις αποφάσεις τους για τη διδασκαλία και να προωθήσουν τη μαθησιακή διαδικασία |
6,1 |
|
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής · Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) · Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο) |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης · Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες · Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
· Εισαγωγή στις έννοιες και το θεσμικό πλαίσιο των εργογόνων και άλλων βοηθημάτων υποστήριξης της σωματικής απόδοσης. · Κρίσιμες παράμετροι της Φυσιολογίας της Άσκησης και σύνδεση με τις βασικές αρχές Φαρμακολογίας και Φαρμακοκινητικής · World Andi-Doping Agency: Κανονισμοί και η λίστα απαγορευμένων ουσιών · Διατροφικά Εργογόνα Βοηθήματα Ι · Διατροφικά Εργογόνα Βοηθήματα ΙΙ – σεμινάριο * · Χημικά Φαρμακολογικά Εργογόνα Βοηθήματα: Ι · Χημικά Φαρμακολογικά Εργογόνα Βοηθήματα: ΙΙ- σεμινάριο* · Μηχανικά Εργογόνα Βοηθήματα · Ψυχολογικά Εργογόνα Βοηθήματα · Γονιδιακό Ντόπινγκ · Αποκατάσταση / Απεξάρτηση από την χρήση αναβολικών ουσιών · Παθοφυσιολογία: παρενέργειες και χρόνια προβλήματα υγείας · Εργαστήριο * · Ανακεφαλαίωση * τα σεμινάρια/εργαστήρια είναι διαθέσιμα μόνο στους φοιτητές που παρακολουθούν κανονικά το μάθημα και ο αριθμός συμμετεχόντων θα καθοριστεί από τον υπεύθυνο με βάση τις παρουσίες |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην τάξη |
||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής - Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης - Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους - Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας ΙΙ. Συμμετοχή στα κουΐζ κατά την διάρκεια των διαλέξεων (20%) |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Σημειώσεις μαθήματος. 2. Bird SR, Goebel C, Burke LM, Greaves RF. Doping in sport and exercise: anabolic, ergogenic, health and clinical issues. Ann Clin Biochem. 2016 Mar;53(Pt 2):196-221. doi: 10.1177/0004563215609952. Epub 2015 Sep 17. Review. 3. Angell PJ, Chester N, Sculthorpe N, Whyte G, George K, Somauroo J. Performance enhancing drug abuse and cardiovascular risk in athletes: implications for the clinician. Br J Sports Med. 2012 Nov;46 Suppl 1:i78-84. doi: 10.1136/bjsports-2012-091186. Review. 4. Mather LE. Anatomical-physiological approaches in pharmacokinetics and pharmacodynamics. Clin Pharmacokinet. 2001;40(10):707-22. Review. PubMed PMID: 11707059. 5. Malve HO. Sports Pharmacology: A Medical Pharmacologist's Perspective. J Pharm Bioallied Sci. 2018 Jul-Sep;10(3):126-136. doi: 10.4103/jpbs.JPBS_229_17. Review. 6. Sansone A, Sansone M, Vaamonde D, Sgrò P, Salzano C, Romanelli F, Lenzi A, Di Luigi L. Sport, doping and male fertility. Reprod Biol Endocrinol. 2018 Nov 12;16(1):114. doi: 10.1186/s12958-018-0435-x. Review. 7. Siebert DM, Rao AL. The Use and Abuse of Human Growth Hormone in Sports. Sports Health. 2018 Sep/Oct;10(5):419-426. doi: 10.1177/1941738118782688. Epub 2018 Jun 22. Review. 8. Puchowicz MJ, Mizelman E, Yogev A, Koehle MS, Townsend NE, Clarke DC. The Critical Power Model as a Potential Tool for Anti-doping. Front Physiol. 2018 Jun 6;9:643. doi: 10.3389/fphys.2018.00643. eCollection 2018. Review. 9. Sgrò P, Sansone M, Sansone A, Romanelli F, Di Luigi L. Effects of erythropoietin abuse on exercise performance. Phys Sportsmed. 2018 Feb;46(1):105-115. doi: 10.1080/00913847.2018.1402663. Epub 2017 Nov 13. Review. 10. WADA resources library https://www.wada-ama.org/en/resources/search?f%5B0%5D=field_resource_collections%3A190 |