ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΕ1125 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
6ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ |
||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
2 |
||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
4 |
||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Γενικών Γνώσεων και ανάπτυξης δεξιοτήτων. |
||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
|||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
|||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
|||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ |
||
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
||
Έχει τις βασικές γνώσεις στο πεδίο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. |
||
Χρησιμοποιεί κανόνες και πρωτόκολλα διαχείρισης, ώστε να δημιουργεί και να διατηρεί ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον. |
||
Διαχειριστεί ένα τμήμα με πολιτισμικές διαφορές. |
||
Αξιολογεί τις ανάγκες των μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο. |
||
Εφαρμόζει στρατηγικές, οι οποίες θα βοηθούν τα άτομα να επιδεικνύουν συμπεριφορές προσωπικής και κοινωνικής υπευθυνότητας. |
||
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής. · Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα). · Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων · Κατανόηση της κουλτούρας και των συνηθειών των άλλων. |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης. · Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη. · Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων. · Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών σε ειδικούς πληθυσμούς (άτομα από διαφορετικό πολιτισμικό πλαίσιο). · Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη. |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. Ιστορική αναδρομή στα πολιτισμικά χαρακτηριστικά ασιατικών φύλων και σύνδεση αυτών με τη Φυσική Αγωγή (πολυπολιτισμική ποικιλομορφία). 2. Ορισμός διαπολιτισμικής εκπαίδευσης – χαρακτηριστικά στοιχεία. 3. Αρχές και μοντέλα διαχείρισης της πολιτισμικής ετερότητας. 4. Διαπολιτισμική ταυτότητα και συναισθηματική ρύθμιση. 5. Στερεότυπα και προκαταλήψεις. 6. Ικανότητες και δεξιότητες που πρέπει να έχει ένας καθηγητής φυσικής αγωγής. 7. Αναγνώριση και διαχείριση του εκπαιδευτικού ρατσισμού. 8. Ο ρόλος του κρυφού Αναλυτικού Προγράμματος. 9. Ανάπτυξη διαπολιτισμικών δραστηριοτήτων. 10. Βιωματικές δραστηριότητες. |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην τάξη και στο σχολείο. |
||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής - Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης - Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους - Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (40%) |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Hatzigeorgiadis, A., Morela, E., Elbe, A.M., Kouli, O. & Sanchez, X. (2013). The integrative role of sport in multicultural societies. European Psychologist, 18, 191-202. Καμπερίδου, Ε. (2011). Κοινωνικό φύλο, κοινωνικό κεφάλαιο, πολυπολιτισμικότητα & αθλητισμός. Αθήνα: Τελέθριον. Κούλη, Ο. & Παπαϊωάννου, Α. (2006). Διαπολιτισμική προσέγγιση στη φυσική αγωγή. Αναζητήσεις στη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό, 4, 168-181. Kouli, O & Papaioannou, A. (2009). Ethnic/cultural identity salience, achievement goals and motivational climate in multicultural physical education classes. Psychology of Sport and Exercise, 10, 45-51. Παπαγεωργίου, Ε., Διγγελίδης, Ν., Σύρμπας, Ι. & Παπαϊωάννου, Α. (2018). Διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών και πανεπιστημιακών ερευνητών σε σχέση με τη φυσική αγωγή και την εκπαίδευση των προσφύγων. Αναζητήσεις στη φυσική αγωγή & τον αθλητισμό, 16, 167-181. |