ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
1144 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
4ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Φυσική Αγωγή στην προσχολική εκπαίδευση |
||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Επιστημονικής Περιοχής |
||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
- |
||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΝΑΙ (στην Αγγλική) |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
|||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΕΛΗ |
||
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να: |
|
· Κατανοεί τους σκοπούς και τους στόχους της Φυσικής Αγωγής στην προσχολική εκπαίδευση. |
|
· Οργανώνει ένα αποτελεσματικό μάθημα διδασκαλίας με τις κατάλληλες δραστηριότητες, τις κατάλληλες μεθόδους και μέσα |
|
· Σχεδιάζει ημερήσια πλάνα διδασκαλίας σε διάφορες συνθήκες και περιβάλλοντα |
|
Γενικές ικανότητες για: Ειδικές Ικανότητες για: |
|
· Aναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών · Λήψη αποφάσεων · Αυτόνομη εργασία · Ομαδική εργασία · Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής · Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
· Εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στην πράξη · Σχεδιασμό και ανάπτυξη κατάλληλων δραστηριοτήτων για παιδιά προσχολικής ηλικίας · Σχεδιασμό ημερήσιων πλάνων · Χρήση μορφών αξιολόγησης |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
· Στάδια ανάπτυξης και εξέλιξης των παιδιών της προσχολικής ηλικίας · Η σημασία του παιχνιδιού στην προσχολική ηλικία · Σκοπός και στόχοι της ΦΑ στην προσχολική εκπαίδευση · Ψυχοκινητική αγωγή · Μουσικοκινητική αγωγή · Φυσική δραστηριότητα και δια βίου άσκηση στην προσχολική ηλικία · Αποτελεσματική διδασκαλία. Προσανατολισμός στο έργο. Ο ρόλος του διδάσκοντα στην προσχολική φυσική αγωγή. · Μέθοδοι διδασκαλίας Στρατηγικές ανάπτυξης μεταγνώσης · Σχεδιασμός προγραμμάτων/ημερήσιων πλάνων στην προσχολική ΦΑ · Διαθεματικότητα · Διαπολιτισμικότητα και προσχολική ΦΑ · Ενσωμάτωση παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες · Αξιολόγηση · |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην τάξη |
||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (40%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις ανάπτυξης - Θέματα κρίσης ΙΙ. Ατομική εργασία 30% Ομαδική εργασία 30% |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
–-- Ζαχοπούλου, Ε. & Κούλη Ο. (2017). Η Φυσική Αγωγή στην αρχή του 21ου Αιώνα. Σκοποί – Στόχοι – Επιδιώξεις στην Προσχολική Ηλικία. Εκδόσεις: Αφοί Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη. ---Παυλίδου, Ε. (2012). Κινητική και ρυθμική αγωγή στην προσχολική εκπαίδευση. Θεσ/νικη. ---Τραυλός, Α. (1998). Ψυχοκινητική ανάπτυξη παιδιών ηλικίας 2-7 χρόνων. Αθήνα: Εκδόσεις Σαββάλας ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ---Chatzipanteli A. (2015). Metacognition and Student-centered teaching styles in early childhood physical education. In K. Vann (Ed.), Early Childhood Education: Teachers' Perspectives, Effective Programs and Impacts on Cognitive Development (pp. 93-109). New York: Nova Science Publishers, Inc. ISBN: 978-1-63463-996-5 (eBook). ---Chatzipanteli, A., Grammatikopoulos, V., & Gregoriadis, A. (2013). Development and evaluation of metacognition in early childhood education. Early Child Development and Care. Retrieved from: http://dx.doi.org/10.1080/03004430.2013.861456 ---Χατζηπαντελή Α., Πολλάτου Ε., Διγγελίδης Ν. & Κουρτέσης Θ. (2007).Η αποτελεσματικότητα ενός μουσικοκινητικού προγράμματος εκπαίδευσης στις δεξιότητες χειρισμού εξάχρονων μαθητών και μαθητριών. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, 5(1),19-26. ---Χατζηπαντελή Α., Γεωργιάδου Ο., & Πολλάτου Ε. (2007). Διαθεματικότητα: Από τη θεωρία στην Πράξη. Περιγραφή δραστηριότητας: Ο κύκλος του νερού στη φύση. Μουσική Εκπαίδευση,17,74-78. –– Sanders, S. (2002). Active for life – Developmentally appropriate movement programs for young children. Champaign, IL: National Association for the Education of Young Children. – Weikart, P.S. (2000). Round the circle: Key experiences in movement for children ages 3- 5. 2η έκδοση,Ypsilanti, MI:High/Scope Press. |