Φυσική Αγωγή στην προσχολική εκπαίδευση

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1144

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

  4ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Φυσική Αγωγή στην προσχολική εκπαίδευση

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

 

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Αγγλική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΕΛΗ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

athxatzipan@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Κατανοεί τους σκοπούς και τους στόχους της Φυσικής Αγωγής στην προσχολική εκπαίδευση.

 

·         Οργανώνει  ένα αποτελεσματικό μάθημα διδασκαλίας με τις κατάλληλες  δραστηριότητες, τις κατάλληλες μεθόδους και μέσα 

 

·         Σχεδιάζει  ημερήσια πλάνα διδασκαλίας σε διάφορες συνθήκες  και περιβάλλοντα

 
   

Γενικές ικανότητες  για:                                                                                  Ειδικές Ικανότητες για:

 

·         Aναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών

·         Λήψη αποφάσεων

·         Αυτόνομη εργασία

·         Ομαδική εργασία

·         Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

·         Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

·         Εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στην πράξη

·         Σχεδιασμό και ανάπτυξη κατάλληλων δραστηριοτήτων για παιδιά προσχολικής ηλικίας

·         Σχεδιασμό  ημερήσιων πλάνων

·         Χρήση μορφών αξιολόγησης

 

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Στάδια ανάπτυξης και εξέλιξης των παιδιών της προσχολικής ηλικίας

·         Η σημασία του παιχνιδιού στην προσχολική ηλικία

·         Σκοπός και στόχοι της ΦΑ στην προσχολική εκπαίδευση

·         Ψυχοκινητική αγωγή

·         Μουσικοκινητική αγωγή

·         Φυσική δραστηριότητα και δια βίου άσκηση στην προσχολική ηλικία

·         Αποτελεσματική διδασκαλία. Προσανατολισμός στο έργο. Ο ρόλος του διδάσκοντα στην προσχολική φυσική αγωγή.

·         Μέθοδοι διδασκαλίας Στρατηγικές ανάπτυξης μεταγνώσης

·         Σχεδιασμός προγραμμάτων/ημερήσιων πλάνων στην προσχολική ΦΑ

·         Διαθεματικότητα

·         Διαπολιτισμικότητα και προσχολική ΦΑ

·         Ενσωμάτωση παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες

·         Αξιολόγηση

·          

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

 

Μελέτη άρθρων και βιβλίων

 

Ομαδική εργασία

 

Ατομική εργασία

 

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (40%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις ανάπτυξης

-    Θέματα κρίσης

ΙΙ. Ατομική εργασία 30%

     Ομαδική εργασία 30%  

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

–-- Ζαχοπούλου, Ε. & Κούλη Ο. (2017). Η Φυσική Αγωγή στην αρχή του 21ου Αιώνα. Σκοποί – Στόχοι – Επιδιώξεις στην Προσχολική Ηλικία. Εκδόσεις: Αφοί Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη.

---Παυλίδου, Ε. (2012). Κινητική και ρυθμική αγωγή στην προσχολική εκπαίδευση. Θεσ/νικη.

---Τραυλός, Α. (1998). Ψυχοκινητική ανάπτυξη παιδιών ηλικίας 2-7 χρόνων. Αθήνα: Εκδόσεις Σαββάλας

 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

---Chatzipanteli A. (2015). Metacognition and Student-centered teaching styles in early childhood physical education. In K. Vann (Ed.), Early Childhood Education: Teachers' Perspectives, Effective Programs and Impacts on Cognitive Development (pp. 93-109). New York: Nova  Science Publishers, Inc. ISBN: 978-1-63463-996-5 (eBook).

---Chatzipanteli, A., Grammatikopoulos, V., & Gregoriadis, A. (2013). Development and evaluation of metacognition in early childhood education. Early Child Development and Care. Retrieved from: http://dx.doi.org/10.1080/03004430.2013.861456

---Χατζηπαντελή Α., Πολλάτου Ε., Διγγελίδης Ν. & Κουρτέσης Θ. (2007).Η αποτελεσματικότητα ενός μουσικοκινητικού προγράμματος εκπαίδευσης στις δεξιότητες χειρισμού εξάχρονων μαθητών και μαθητριών. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, 5(1),19-26.

---Χατζηπαντελή Α.,  Γεωργιάδου Ο., & Πολλάτου  Ε. (2007). Διαθεματικότητα: Από τη θεωρία στην Πράξη. Περιγραφή δραστηριότητας: Ο κύκλος του νερού στη φύση. Μουσική Εκπαίδευση,17,74-78.

–– Sanders, S. (2002). Active for life – Developmentally appropriate movement programs for young children. Champaign, IL: National Association for the Education of Young Children.

–   Weikart, P.S. (2000). Round the circle: Key experiences in movement for children ages 3- 5. 2η έκδοση,Ypsilanti, MI:High/Scope Press. 


Εκτύπωση   Email

Πληροφορίες

Ωράριο Λειτουργίας

Η Γραμματεία Λειτουργεί

Δευτέρα - Παρασκευή

8πμ έως 3μμ

Ώρες εξυπηρέτησης κοινού (θυρίδα)

11πμ έως 1μμ

Επικοινωνία

Βιβλιοθήκη

24310-47051
libphys@uth.gr


Γραμματεία
Μεταπτυχιακών

24310-47019
msc@pe.uth.gr