ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΚΕ0202 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
7ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ ΙΙ |
||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
6 |
||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
12 |
||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ανάπτυξης δεξιοτήτων |
||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
- |
||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΝΑΙ (στην Αγγλική) |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
ANTMA153 |
||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΓΕΡΟΔΗΜΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ |
||
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
ΤΣΙΜΕΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ |
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
||
• Διδάσκει ομαδική επιθετική και αμυντική τακτική, |
2.9 |
|
• Αναλύει έναν αγώνα καλαθοσφαίρισης (scouting) γράφοντας την ανάλογη αναφορά (report), |
3.2 |
|
• Εφαρμόζει τις γνώσεις τους στην πράξη, |
1.6, 2.1 |
|
• Σχεδιάζει και να υλοποιεί ένα αθλητικό γεγονός, |
5.1 |
|
• Σχεδιάζει ένα ετήσιο πλάνο προπόνησης και να εφαρμόζει, αξιολογεί και καθοδηγεί προγράμματα ανάπτυξης της δύναμης, της κινητικότητας, της ταχύτητας και της αντοχής. |
2.1, 3.3 |
|
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: • Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) • Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων • Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο) |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: • Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης • Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη • Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
· Ατομική άμυνα εξωτερικών παικτών: στάσεις-μετατοπίσεις. · Άμυνα σε παίκτη με μπάλα: guard- forward (με δικαίωμα ντρίμπλας - σε παίκτη που ντριμπλάρει - χωρίς δικαίωμα ντρίμπλας). · Άμυνα στους εσωτερικούς παίκτες: σε 3 θέσεις (low-middle-high post). · Άμυνα σε παίκτη χωρίς μπάλα: 1 πάσα απόσταση- guard-forward-post & 2 πάσες απόσταση (guard, forward, post). Άμυνα στη δυνατή-αδύνατη πλευρά. · Επιθετική συνεργασία 2 παικτών χωρίς σκριν: give and go, back door. · Αμυντική συνεργασία 2 παικτών χωρίς σκριν: βοήθεια και επαναφορά, άμυνα στα κοψίματα - give and go - back-door. · Επιθετική συνεργασία 2 παικτών με σκριν: εσωτερικό, εξωτερικό & τυφλό σκριν. · Αμυντική συνεργασία 2 παικτών με σκριν: δυναμικό πέρασμα, με χώρο, αλλαγή παικτών. · Επιθετική συνεργασία 3 παικτών χωρίς σκριν: χιαστί κόψιμο, δίνω - κόβω - αντικαθιστώ. · Αμυντική συνεργασία 3 παικτών χωρίς σκριν: χιαστί κόψιμο, δίνω - κόβω - αντικαθιστώ. · Επιθετική συνεργασία 3 παικτών με σκριν: αντίθετο, πάνω-κάτω, πίσω, cross, flaire, σκρίν της αδύνατης πλευράς, ucla, διαδοχικό σκριν. · Αμυντική συνεργασία 3 παικτών με σκριν. Αμυντική συνεργασία περισσότερων των 3 παικτών: άμυνα στο τριπλό και στο διαδοχικό σκρίν. Αμυντικό tranzition. Επιθετικό tranzition: επίθεση 4 vs 4 με συνεργασίες 2 & 3 παικτών. Άμυνα man-to-man (4vs4) λίγο πριν την εφαρμογή της. · Ετήσιος Προγραμματισμός: προπόνηση φυσικής κατάστασης στην περίοδο προετοιμασίας, στην αγωνιστική και στη μεταβατική περίοδο. · Ανάλυση αγώνα (Scouting). · Διδασκαλία δεξιοτήτων. · Αθλητικό γεγονός (εσωτερικό τουρνουά 3vs3). |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην τάξη, στο γήπεδο και στο γυμναστήριο. |
||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class. |
||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής - Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης - Ερωτήσεις συμπλήρωσης – αντιστοίχισης ΙΙ. Εργασίες (30%) ΙΙΙ. Παρουσίαση Εργασιών (20%) |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Σημειώσεις μαθήματος. Calipari, J. (1998). Επίθεση στο Μισό Γήπεδο. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σάλτο. Βαμβακούδης, Ε., Μεντηλίδης, Ν., Τσίτσκαρης, Γ., Χατζηαθανασίου, Π. (1996). BASKETBALL. Ομαδική Τακτική. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σάλτο. Hal Wissel (2007). Καλαθοσφαίριση: Βήματα για την Επιτυχία. Μετάφραση-επιμέλεια: Σ. Πέρκος, Β. Γεροδήμος, Μ. Γούδας., Θεσσαλονίκη, Χριστοδουλίδη. Κιουμουρτζόγλου Ε. (1986). Ομαδική άμυνα στο Μπάσκετ. Προπονητικός Οδηγός. Εκδόσεις Σάλτο. -Συναφή επιστημονικά περιοδικά: European Journal of Sports Sciences. International Journal of Sports Medicine. Journal of Science and Medicine in Sport. Journal of Sports Science and Medicine. Journal of Sports Sciences. Journal of Strength and Conditioning Research. Strength and Conditioning Journal. Medicine and Science in Sports and Exercise. Pediatric and Exercise Science. |