ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΚ1113 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
4ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ |
||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
2 |
||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
4 |
||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Επιστημονικής Περιοχής |
||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
- |
||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΝΑΙ (στην Ελληνική) |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
ANTMA204 |
||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΠΕΚΙΑΡΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ |
||
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
||
• Περιγράφει τις σχέσεις μεταξύ όλων των ατόμων ως σχέσεις δύναμης μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα |
1.4 |
|
• Κατανοήσει τις βασικές θεωρητικές κατευθύνσεις της κοινωνικής επιστήμης υπό το πρίσμα του εκπαιδευτικού/ παιδαγωγικού πεδίου και την εφαρμογή τους σε αυτό |
1.4, 2.8 |
|
• Αναπτύξει κριτική άποψη επί βασικών παιδαγωγικών εννοιών (πχ της αυτοεκπληρούμενης προφητείας, του δασκαλοκεντρικού συστήματος, των διακριτών ειδών νοημοσύνης του Gardner, του μπιχεβιορισμού κλπ) και της σχέσης τους με κοινωνικές παραμέτρους |
3.5 |
|
• Συζητήσει κριτικά τις μεθόδους κοινωνικής έρευνας στο πεδίο της παιδαγωγικής και της εκπαίδευσης |
3.6 |
|
• Εμβαθύνει στις σχέσεις του εκπαιδευτικού συστήματος και της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης με άλλα πεδία της κοινωνιολογίας (πχ της βιομηχανίας, του περιβάλλοντος κλπ) |
1.4 |
|
• Έρθει σε επαφή με βασική βιβλιογραφία πεδίων του παιδαγωγικού και ευρύτερου πεδίου των κοινωνικών επιστημών |
1.4 |
|
• Διενεργήσειμελέτη περιπτώσεων βάσει επιλεγμένων κινηματογραφικών ταινιών ή ντοκιμαντέρ |
1.4, 4.2 |
|
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Κριτική ικανότητα και ικανότητα αυτοκριτικής · Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) · Ικανότητα επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο) |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητα για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη · Ικανότητα για τη διδασκαλία/πράξη · Ικανότητα για τη χρήση της τεχνολογίας |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
• Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης και συγγενή αντικείμενα • Κοινωνιολογία και η έννοια της δύναμης • Ανάλυση εκπαιδευτικών φαινομένων σε μακρο και μικρο-επίπεδο • Η γνώση ως κοινωνική κατασκευή • Θεωρία διαχείρισης σχολικής τάξης • Πολιτιστικό κεφάλαιο • Τύποι νοημοσύνης και κριτική θεώρησή τους • Παιδαγωγικές «σχολές» και τυπολογία σχολικής τάξης • Συστήματα διδασκαλίας • Θεωρία Εκπαίδευσης Ενηλίκων • Εφαρμογή θεωρίας σε σπουδές περίπτωσης μέσω ταινιών • Παρουσιάσεις εργασιών |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην τάξη |
||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Ι. Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class ΙΙ. Προβολή οπτικοακουστικού υλικού (αναλύονται ταινίες-ντοκιμαντέρ σχετικά με παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά θέματα) |
||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις ανάπτυξης, κρίσεως και γνώσεως ΙΙ. Δημόσια παρουσίαση εργασίας (15%) ΙΙΙ. Γραπτή εργασία (15%) |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Blackledge, D., & Hunt, B. (2004). Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης (Δεληγιάννη, Μ.). Εκδ. Μεταίχμιο. Fontana, D. (1996). Ο Εκπαιδευτικός στην Τάξη (Λώτη, Μ.). Εκδόσεις Σαββάλας. Λάμνιας, Κ. (2002). Κοινωνιολογική Θεωρία και Εκπαίδευση. Διακριτές προσεγγίσεις. Εκδ. Μεταίχμιο. Ματσαγγούρας, Η. (2008). Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας: Η σχολική τάξη. Αθήνα, Εκδ. Γρηγόρη. Μπεκιάρη, Α. & Χασάναγας, Ν. (2016). Κοινωνιολογική τομή στο εκπαιδευτικό σύστημα: Ξεκλειδώνοντας τις σχέσεις δύναμης. Θεσσαλονίκη, Εκδ. Κυριακίδη Αφοί. |