ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ1113

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

4ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΝΑΙ (στην Ελληνική)

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ANTMA204

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΠΕΚΙΑΡΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047040/sandrab@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•         Περιγράφει τις σχέσεις μεταξύ όλων των ατόμων ως σχέσεις δύναμης μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα

1.4

•         Κατανοήσει τις βασικές θεωρητικές κατευθύνσεις της κοινωνικής επιστήμης υπό το πρίσμα του εκπαιδευτικού/ παιδαγωγικού πεδίου και την εφαρμογή τους σε αυτό

1.4, 2.8

•         Αναπτύξει κριτική άποψη επί βασικών παιδαγωγικών εννοιών (πχ της αυτοεκπληρούμενης προφητείας, του δασκαλοκεντρικού συστήματος, των διακριτών ειδών νοημοσύνης του Gardner, του μπιχεβιορισμού κλπ) και της σχέσης τους με κοινωνικές παραμέτρους

3.5

•         Συζητήσει κριτικά τις μεθόδους κοινωνικής έρευνας στο πεδίο της παιδαγωγικής και της εκπαίδευσης

3.6

•         Εμβαθύνει στις σχέσεις του εκπαιδευτικού συστήματος και της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης με άλλα πεδία της κοινωνιολογίας (πχ της βιομηχανίας, του περιβάλλοντος κλπ)

1.4

•         Έρθει σε επαφή με βασική βιβλιογραφία πεδίων του παιδαγωγικού και ευρύτερου πεδίου των κοινωνικών επιστημών

1.4

•         Διενεργήσειμελέτη περιπτώσεων βάσει επιλεγμένων κινηματογραφικών ταινιών ή ντοκιμαντέρ

1.4, 4.2

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Κριτική ικανότητα και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Ικανότητα επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητα για τη διδασκαλία/πράξη

·         Ικανότητα για τη χρήση της τεχνολογίας

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•         Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης και συγγενή αντικείμενα

•         Κοινωνιολογία και η έννοια της δύναμης

•         Ανάλυση εκπαιδευτικών φαινομένων σε μακρο και μικρο-επίπεδο

•         Η γνώση ως κοινωνική κατασκευή

•         Θεωρία διαχείρισης σχολικής τάξης

•         Πολιτιστικό κεφάλαιο

•         Τύποι νοημοσύνης και κριτική θεώρησή τους

•         Παιδαγωγικές «σχολές» και τυπολογία σχολικής τάξης

•         Συστήματα διδασκαλίας

•         Θεωρία Εκπαίδευσης Ενηλίκων

•         Εφαρμογή θεωρίας σε σπουδές περίπτωσης μέσω ταινιών

•         Παρουσιάσεις εργασιών

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Ι. Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΙΙ. Προβολή οπτικοακουστικού υλικού (αναλύονται ταινίες-ντοκιμαντέρ σχετικά με παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά θέματα)

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Προετοιμασία παρουσίασης επί επιλεγμένων παιδαγωγικών/εκπαιδευτικών θεμάτων με ανάλυση οπτικοακουστικού υλικού

15

Ομαδική εργασία σε μελέτη περίπτωσης

15

Αυτοτελής Μελέτη

44

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:

- Ερωτήσεις ανάπτυξης, κρίσεως και γνώσεως

ΙΙ. Δημόσια παρουσίαση εργασίας (15%)

ΙΙΙ. Γραπτή εργασία (15%)

 

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Blackledge, D., & Hunt, B. (2004). Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης (Δεληγιάννη, Μ.). Εκδ. Μεταίχμιο.

Fontana, D. (1996). Ο Εκπαιδευτικός στην Τάξη (Λώτη, Μ.). Εκδόσεις Σαββάλας.

Λάμνιας, Κ. (2002). Κοινωνιολογική Θεωρία και Εκπαίδευση. Διακριτές προσεγγίσεις. Εκδ. Μεταίχμιο.

Ματσαγγούρας, Η. (2008). Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας: Η σχολική τάξη. Αθήνα, Εκδ. Γρηγόρη.

Μπεκιάρη, Α. & Χασάναγας, Ν. (2016). Κοινωνιολογική τομή στο εκπαιδευτικό σύστημα: Ξεκλειδώνοντας τις σχέσεις δύναμης. Θεσσαλονίκη, Εκδ. Κυριακίδη Αφοί.


Εκτύπωση   Email

Πληροφορίες

Ωράριο Λειτουργίας

Η Γραμματεία Λειτουργεί

Δευτέρα - Παρασκευή

8πμ έως 3μμ

Ώρες εξυπηρέτησης κοινού (θυρίδα)

11πμ έως 1μμ

Επικοινωνία

Βιβλιοθήκη

24310-47051
libphys@uth.gr


Γραμματεία
Μεταπτυχιακών

24310-47019
msc@pe.uth.gr