ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΚ1109 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
7ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΑ – ΕΡΓΟΣΠΙΡΟΜΕΤΡΙΑ |
||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
2 |
||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
6 |
||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Επιστημονικής Περιοχής |
||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
- |
||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
|||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
|||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΔΕΛΗ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ |
||
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
||
· Γνωρίζει τις κυριότερες δοκιμασίες αξιολόγησης της φυσικής απόδοσης. |
3.1 |
|
· Να οργανώνει και να εκτελεί ο/η ίδιος/ίδια τα πρωτόκολλα που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση κάθε φυσικής ικανότητας. |
3.3 |
|
· Να ερμηνεύει τα αποτελέσματα κάθε δοκιμασίας και να δίνει οδηγίες για την περαιτέρω βελτίωση κάθε ικανότητας. |
3.2 |
|
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων · Ικανότητας συνεργασίας · Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων · Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο) |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης · Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στην πράξη · Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης · Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
· Εργομετρία – εργοσπιρομετρία: Θεμελιώδεις έννοιες – Εργόμετρα – Προκαταρκτικός έλεγχος υγείας – Αντενδείξεις εργομέτρησης. · Μετρήσεις ηρεμίας (Ι): Ανθρωπομετρικά χαρακτηριστικά – Δείκτης Μάζας Σώματος – Περιφέρειες – Καρδιακή συχνότητα ηρεμίας – Μέτρηση αρτηριακής πίεσης ηρεμίας · Μετρήσεις ηρεμίας (ΙΙ): Προσδιορισμός σωματικής σύστασης. · Μέτρηση καρδιαγγειακής απόκρισης κατά την άσκηση: Μέτρηση καρδιακής συχνότητας - Μέτρηση αρτηριακής πίεσης. · Προσδιορισμός αερόβιας ικανότητας: Μέτρηση μέγιστης πρόσληψης οξυγόνου (VO2max) σε δαπεδοεργόμετρο και σε κυκλοεργόμετρο. · Πρόβλεψη αερόβιας ικανότητας: Υπομέγιστες δοκιμασίες σε δαπεδοεργόμετρο και σε κυκλοεργόμετρο . · Μέτρηση μυϊκής αντοχής και ευλυγισίας: Δοκιμασία δίπλωσης κορμού - Δοκιμασία κάμψης-έκτασης αγκώνων – Μέτρηση ευλυγισίας άνω και κάτω άκρων. · Προσδιορισμός εκρηκτικής δύναμης, αναερόβιας ικανότητας και ισχύος. · Προσδιορισμός μυϊκής δύναμης – Δυναμομετρία: Χειροδυναμομέτρηση – Ισοκινητική δυναμομέτρηση κάτω άκρων · Επίδραση της έντονης διαλειμματικής άσκησης υψηλής έντασης και της άσκησης χαμηλής έντασης στα επίπεδα του γαλακτικού οξέος – Καμπύλη γαλακτικού οξέος. · Βιομηχανικά χαρακτηριστικά των αλμάτων ύψους και μήκους. · Η δυναμική των δρόμων ταχύτητας. · Αξιολόγηση της τεχνικής του σουτ στο μπάσκετ. · Βιοκινητικά χαρακτηριστικά του σουτ στο ποδόσφαιρο. |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην τάξη και στο εργαστήριο |
||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής - Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης - Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους - Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας ΙΙ. Ατομικές Εργασίες (30%) |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Εργομετρία. Βασίλης Κλεισούρας. Εκδόσεις Πασχαλίδη. Αθήνα, 2015. -Αξιολόγηση και σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης. ACSM. Εκδόσεις Πασχαλίδη. Αθήνα, 2015. - Θα δοθούν σημειώσεις. -Θα δοθούν επιστημονικά άρθρα. |