ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Ι

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ0210

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

    1ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Ι

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

2

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

4

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής, Γενικών Γνώσεων, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

ΑΝΤΜΑ200

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047012/sakispap@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

ΔΙΓΓΕΛΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

 

  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

 

·         Περιγράφει και να εφαρμόζει αρχές της κινητικής μάθησης, τη θεωρία της κινητικής ανάπτυξης και αρχές της αθλητικής ψυχολογίας οι οποίες σχετίζονται με την εκτέλεση επιδέξιων κινήσεων

1.3

·         Αναπτύσσει και να εφαρμόζει κατάλληλους (π.χ. μετρήσιμους και αναπτυξιακά κατάλληλους) σκοπούς και στόχους ευθυγραμμισμένους με τα εθνικά ή/και διεθνή πρότυπα.

2.2

·         Σχεδιάζει και να προσαρμόζει τις οδηγίες τους με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στις διαφορετικές τους ανάγκες, προσθέτοντας ειδικές εγκαταστάσεις ή/και τροποποιήσεις, ώστε να ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες των μαθητών/ αθλούμενων/ αθλητών.

2.4

·         Επιδεικνύει τη γνώση τους στη σύγχρονη τεχνολογία σχεδιάζοντας και εφαρμόζοντας μαθησιακές εμπειρίες οι οποίες απαιτούν τη χρήση της τεχνολογίας προκειμένου να πετύχουν τους στόχους τους

2.5

·         Χρησιμοποιει κανόνες και πρωτόκολλα διαχείρισης, ώστε να δημιουργεί και να διατηρεί ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον.  

2.8

·         Εφαρμόζει στρατηγικές οι οποίες βοηθούν τα άτομα να επιδεικνύουν συμπεριφορές προσωπικής και κοινωνικής υπευθυνότητας.

2.8

·         Εφαρμόζει με τρόπο αποτελεσματικό επιδείξεις και είδη ανατροφοδότησης, επιχειρώντας να συνδέσει έννοιες της επιστήμης με τις κατάλληλες μαθησιακές εμπειρίες.

2.9

·         Επιλέγει και να δημιουργεί τις κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης οι οποίες θα μετρούν αποτελεσματικά την επίτευξη των στόχων που θέτονται κάθε φορά

3.1

·         Αιτιολογήσει τον τρόπο διδασκαλίας και να κινηθεί κριτικά προκειμένου να εφαρμόσει αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας, στη μαθησιακή διαδικασία ή/και στους σχετικούς στόχους και αποφάσεις

3.5

·         Επικοινωνεί με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία       

4.1

·         Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων

4.2

·         Παρέχει επαρκή ανατροφοδότηση σε ένα ευρύ φάσμα ηλικιών (μαθητές, αθλητές, αθλούμενους κτλ) ώστε να προάγει την εκμάθηση δεξιοτήτων και την μάθηση εννοιών της Φυσικής Αγωγής και των αθλητικών επιστημών.

4.3

·         Συμμετέχει σε δραστηριότητες οι οποίες προάγουν τη συνεργασία και οδηγούν σε επαγγελματική πρόοδο και προσωπική ανάπτυξη.

5.1

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης

·         Σχεδιασμός και διαχείριση χρόνου

·         Βασική γενική γνώση στο πεδίο σπουδών

·         Προφορική και γραπτή επικοινωνία στη μητρική γλώσσα

·         Βασικές γνώσεις χρήσης υπολογιστή

·         Δεξιότητες έρευνας

·         Κριτική ικανότητα και ικανότητα αυτοκριτικής

·         Ικανότητα παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα)

·         Επίλυση προβλημάτων

·         Λήψη αποφάσεων

·         Ομαδική δουλειά - ικανότητα συνεργασίας

·         Ικανότητα διαπροσωπικών σχέσεων

·         Ηγεσία

·         Ικανότητες διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ)

·         Ηθική δέσμευση

·         Ενδιαφέρον για ποιότητα

·         Επιθυμία για επιτυχία

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

·         Ικανότητα σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

·         Ικανότητα για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/ πράξη

·         Ικανότητα για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων

·         Ικανότητα εφαρμογής πρακτικών για  άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες

·         Ικανότητα για τη διδασκαλία/ πράξη

·         Ικανότητα ως προς τη χρήση της αξιολόγησης

·         Ικανότητα για τη χρήση της τεχνολογίας

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

·         Εισαγωγή στο περιεχόμενο του μαθήματος «Παιδαγωγική στη ΦΑ»

·         Σύγχρονα μοντέλα φυσικής αγωγής.

·         Ο στόχος «δια βίου άσκηση για υγεία»

·         Αναπτυξιακές διαφορές και το κλίμα παρακίνησης στο μάθημα της ΦΑ. Αμοιβές, τιμωρίες και ενδιαφέρον στο μάθημα της ΦΑ

·         Διατήρηση της ισότητας στο μάθημα της ΦΑ. Κοινωνικές ανισότητες και προγράμματα ΦΑ για παιδιά κοινωνικής μειονεξίας

·         Στυλ Διδασκαλίας Ι: Το παράγγελμα, η πρακτική εξάσκηση και το αμοιβαίο στιλ διδασκαλίας.

·         Στυλ Διδασκαλίας ΙΙ: O Αυτοέλεγχος, η Καθοδηγούμενη Ανακάλυψη και η Ανάπτυξη της Δημιουργικότητας.

·         Μείωση ανεπιθύμητων συμπεριφορών και ανάπτυξη υπευθυνότητας.

·         Ανάπτυξη θετικών στάσεων και συμπεριφορών στο μάθημα της ΦΑ

·         Προγραμματισμός και σχεδιασμός ημερήσιου μαθήματος

·         Παρουσιάσεις ομαδικών εργασίων

·         Παρουσιάσεις ομαδικών εργασιών

·         Επανάληψη - Ανακεφαλαίωση

 

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη, πρόσωπο με πρόσωπο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ΨΗΦΙΑΚO ΥΛΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών

26

Ομαδική Εργασία

15

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

5

Αυτοτελής Μελέτη

28

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:

-     Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και συντόμης ανάπτυξης

ΙΙ. Ομαδική Εργασία (20%)

ΙΙΙ. Ατομική Εργασία (10%)

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Παπαϊωάννου, Α., Θεοδωράκης, Ι., & Γούδας, Μ. (2011). Για μια καλύτερη Φυσική Αγωγή. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.

Χατζηχαριστός, Δ. (1989). Σύγχρονο σύστημα φυσικής αγωγής. Αθήνα: Εκδόσεις Σάκκουλας.

Γούδας, Μ., Χασάνδρα, Μ., Παπαχαρίσης, Β., & Γεροδήμος, Β. (2006). Φυσική Αγωγή Α΄ Γυμνασίου-Βιβλίο Εκπαιδευτικού. Αθήνα: Εκδόσεις Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων.

Διγγελίδης Ν. (2006). Το φάσμα των μεθόδων διδασκαλίας στη φυσική αγωγή: από τη θεωρία στην πράξη. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.

Θεοδωράκης, Ι., Τζιαμούρτας, Α., Νάτσης, Π., & Κοσμίδου, Ε. (2006). Φυσική Αγωγή Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου. Αθήνα: Εκδόσεις Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων.

Θεοδωράκης, Γ., & Χασάνδρα, Μ. (2006). Σχεδιασμός προγραμμάτων αγωγής υγείας. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.

Καμπίτσης, Χ., & Χαραχουσου-Καμπίτση, Υ. (1990). Μέθοδοι Έρευνας στον Αθλητισμό. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Salto.

Μπαγιάτης, Κ. (1997). Μεθοδολογία Έρευνας στη Φυσική Αγωγή. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.

Liukkonen, J., Vanden Auweele, Y., Vereijken, B., Alfermann, D., & Theodorakis, Y. (2007). Psychology for Physical Educators. Champaign, IL: Human Kinetics.

Melograno, V. (1996). Designing the physical education curriculum. Champaign, IL: Human Kinetics.

Mosston, M., & Ashworth, S. (2002). Teaching physical education (5th edition). San Francisco, CA: Benjamin Cummings.

Papaioannou, A., & Hackfort, D. (2014). Routledge Companion to Sport & Exercise Psychology: Global perspectives and fundamental concepts. London: Routledge.

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

Advances in Physical Education

European Physical Education Review

European Journal of Psychology of Education

Inquiries in Physical Education

International Journal of Sport & Exercise Psychology

Journal of Applied Sport Psychology

Journal of Pediatrics

Journal of Teaching in Physical Education

Journal of Physical Education, Recreation & Dance

Learning and Individual Differences

Physical Education & Sport Pedagogy

Psychology of Sport & Exercise

Research Quarterly for Exercise & Sport

Sport Education & Society

The Sport Psychologist

The Physical Educator

Teaching & Teacher Education

-Ηλεκτρονικές πηγές:

http://www.who.int/en/

www.shapeamerica.org

http://research.pe.uth.gr/emag/index.php/inquiries

http://www.acsm.org/http://www.eupea.com/eupeas-project-involvement/  

http://www.unesco.org/new/en/social-and-human-sciences/themes/physical-education-and-sport/sport-charter

http://www.sparkpe.org/http://www.hbsc.org/ www.exerciseforhealth.gr  


Εκτύπωση   Email

Πληροφορίες

Ωράριο Λειτουργίας

Η Γραμματεία Λειτουργεί

Δευτέρα - Παρασκευή

8πμ έως 3μμ

Ώρες εξυπηρέτησης κοινού (θυρίδα)

11πμ έως 1μμ

Επικοινωνία

Βιβλιοθήκη

24310-47051
libphys@uth.gr


Γραμματεία
Μεταπτυχιακών

24310-47019
msc@pe.uth.gr