ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΕ1148 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
2ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΔΡΑσΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΕ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ΑΕΙΦΟΡΙΑ |
||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
4 |
||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
4 |
||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Μάθημα με πρακτική άσκηση σε φυσικό περιβάλλον |
||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
|||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
|||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΖΑΦΕΙΡΟΥΔΗ ΑΓΛΑΪΑ |
||
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
%20aglaiazaf@hotmail.com">6944334681/azafeiroudi@uth.gr, aglaiazaf@hotmail.com |
||
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
ΚΟΥΘΟΥΡΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΣ |
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
|
Εκτελεί ικανοποιητικά ένα εύρος κινητικών δεξιοτήτων σε φυσικό περιβάλλον, να δημιουργεί και να διατηρεί ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον εκπαίδευσης |
1,1 |
Κατανοεί τις βασικές αρχές κι έννοιες της αναψυχής, του ελεύθερου χρόνου του περιβάλλοντος, της φύσης, της οικολογίας και της αγωγής υπαίθρου. |
2,7 |
Κατανοεί και μεταδίδει τη φιλοσοφία της βιωματικής εκπαίδευσης, της διδασκαλίας στην ύπαιθρο, στη φύση και τα θεμελιώδη στοιχεία διαμόρφωσης ενός μαθησιακού περιβάλλοντος |
3,2 |
Γνωρίζει και περιγράφει τη σχέση ανθρώπου-φύσης, τις έννοιες της αειφορίας, της αειφόρου ανάπτυξης, των περιβαλλοντικών ζητημάτων και της περιβαλλοντικής ηθικής |
4,2 |
Σχεδιάζει και οργανώνει κινητικές δραστηριότητες αναψυχής οι οποίες προάγουν την περιβαλλοντική εκπαίδευση |
5,1 |
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Κριτικής ικανότητας & ικανότητα αυτοκριτικής · Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) · Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων · Ικανότητας συνεργασίας · Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων · Ηγετικής ικανότητας · Ικανότητας προσαρμογής · Δεξιότητες διαχείρισης της πληροφορίας κι εφαρμογής · Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ) |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: ü Ικανότητα σχετικά με το περιεχόμενο της ü γνώσης ü Ικανότητα για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/ πράξη ü Ικανότητα για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων ü Ικανότητα εφαρμογής πρακτικών σε φυσικό περιβάλλον ü Ικανότητα για τη διδασκαλία/ πράξη ü Ικανότητα ως προς τη χρήση της αξιολόγησης ü Ικανότητα για τη χρήση εξοπλισμού και τεχνολογίας. |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. Ελεύθερος χρόνος, Αναψυχή, Υπαίθριες Δραστηριότητες Αναψυχής. 2. Ορεινή Πεζοπορία, Ελεύθερη Κατασκήνωση, Διανυκτέρευση στη φύση, Παιχνίδια γνωριμίας, συνεργασίας, επικοινωνίας, επίλυσης προβλημάτων, Παιχνίδια Περιπέτειας, Παιχνίδια στο χιόνι και στο νερό. 3. Βιωματική εκπαίδευση, Αγωγή υπαίθρου, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Εκπαίδευση για την Αειφορία. 4. Περιβαλλοντικά ζητήματα, Οικολογία, Προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. 5. Δραστηριότητες-Παιχνίδια για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. 6. Οικοτουρισμός, Εναλλακτικός Τουρισμός για τη Φύση. |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην αίθουσα και στο φυσικό περιβάλλον |
||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
1. Παρακολούθηση μαθημάτων 20% 2. Εργασίες 20% 3. Πρακτικές εξετάσεις 30% 4. Γραπτές εξετάσεις 30% |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
· Tyler Tapps & Mary Sara Wells (υπό έκδοση). Εισαγωγή στην Αναψυχή & στον Ελεύθερο Χρόνο, Εκδόσεις ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε. Μετάφραση Ζαφειρούδη Αγλαΐα, Επιμέλεια Κουθούρης Χαρίλαος, Ζαφειρούδη Αγλαΐα · Κουθούρης Χαρίλαος (2009). Υπαίθριες Δραστηριότητες Αναψυχής – Ακραία Αθλήματα, Μάνατζμεντ Υπηρεσιών / Εκπαίδευση Στελεχών. Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη. · Κινητική Αναψυχή: Φύση, Σπορ, Τέχνες (2021). Ηλεκτρονικό σύγγραμμα ΚΑΛΛΙΠΟΣ. · Zafeiroudi, A., Pipinia, M., Yfantidou, G., & Georgomanos, S. (2021). The impact of Yoga practice on participants' environmental behaviour. Environmental Management and Sustainable Development, 10(3), 76-88. DOI: 10.5296/emsd.v10i3.18894 · Zafeiroudi, A. (2021). Exploring outdoor play in kindergartens: A literature review of practice in modern Greece. Journal of Studies in Education, 11(3), 84-100. DOI: 10.5296/jse.v11i3.18724 · Kouthouris, C., Zafeiroudi, A., Georgomanos, S., & Kontogianni, E. Enhancing active living and physical exercise through environmentally friendly policies in urban areas. Physical Culture and Sport. Studies and Research (accepted for publication in September 2021). DOI: 10.2478/pcssr-2021-0018 · Zafeiroudi, A. & Kouthouris, C. (2021). Teaching outdoor adventure activities in preschools: A review of creativity and learning development. International Journal of Learning and Development, 11(2), 141-156. DOI: 10.5296/ijld.v11i2.18722 · Zafeiroudi, A. (2020). Enhancing Adolescents’ Environmental Responsibility Through Outdoor Recreation Activities. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 9(6), 43-55. DOI: 10.36941/ajis-2020-0110 · Kontogianni, E., Zafeiroudi, A., & Kouthouris, C. (2020). Integrating Green Marketing Issues in Water Sport Recreation Activities. Journal of physical education and sport management, 7(1), 44-54. DOI: 10.15640/jpesm.v7n1a6 · Ζαφειρούδη, Α. (2014). Φυσική Αγωγή και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Η Επίδραση ενός Προγράμματος Κινητικών Δραστηριοτήτων Υπαίθριας Αναψυχής στην Περιβαλλοντική Υπευθυνότητα. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό, 12(3), 253-264. |