ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ME1121 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
3ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ |
||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
2 |
||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
4 |
||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ανάπτυξης Δεξιοτήτων |
||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
- |
||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική (Διδασκαλία, Εξέταση) |
||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Ναι |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
PE_U_131 |
||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΕΛΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ |
||
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
24310 47000 / billmellos@pe.uth.gr, vmellos@gmail.com |
||
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
|
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
||
• Κατανοήσει και να εξοικειωθεί με το άθλημα της Ενόργανης Γυμναστικής (ΕΓ) |
1.1 |
|
• Περιγράψει και να εφαρμόσει αρχές της κινητικής μάθησης, τη θεωρία της κινητικής ανάπτυξης και αρχές της αθλητικής ψυχολογίας οι οποίες σχετίζονται με την εκτέλεση επιδέξιων κινήσεων. |
1.3 |
|
• Σχεδιάσει και να εφαρμόσει βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα σχέδια άσκησης σε μια ποικιλία πεδίων εφαρμογής, ευθυγραμμισμένα με τους σκοπούς που θέτει. |
2.1 |
|
• Σχεδιάσει και να προσαρμόσει τις οδηγίες του με τέτοιο τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται στις διαφορετικές τους ανάγκες, προσθέτοντας ειδικές εγκαταστάσεις ή/και τροποποιήσεις, ώστε να ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες των μαθητών/αθλούμενων/αθλητών. |
2.4 |
|
• Επιδεικνύει τη γνώση τους στη σύγχρονη τεχνολογία σχεδιάζοντας και εφαρμόζοντας μαθησιακές εμπειρίες οι οποίες απαιτούν τη χρήση της τεχνολογίας προκειμένου να πετύχουν τους στόχους του. |
2.5 |
|
• Χρησιμοποιεί κανόνες και πρωτόκολλα διαχείρισης, ώστε να δημιουργεί και να διατηρεί ένα ασφαλές και αποτελεσματικό περιβάλλον. |
2.7 |
|
• Εφαρμόζει με τρόπο αποτελεσματικό επιδείξεις και είδη ανατροφοδότησης, επιχειρώντας να συνδέσει έννοιες της επιστήμης με τις κατάλληλες μαθησιακές εμπειρίες. |
2.9 |
|
• Επιλέγει και να δημιουργεί τις κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης οι οποίες θα μετρούν αποτελεσματικά την επίτευξη των στόχων που θέτονται κάθε φορά. |
3.1 |
|
• Αναλύει και να διορθώνει σημαντικά στοιχεία που άπτονται των κινητικών δεξιοτήτων και της απόδοσης. |
3.2 |
|
• Αξιολογεί το επίπεδο φυσικής κατάστασης και των παραμέτρων αυτής σε ένα φάσμα ηλικιών. |
3.3 |
|
• Αναγνωρίζει τις αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον και να προσαρμόζει τις οδηγίες του. |
3.4 |
|
• Αιτιολογήσει τον τρόπο διδασκαλίας και να κινηθεί κριτικά προκειμένου να εφαρμόσει αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας, στη μαθησιακή διαδικασία ή/και στους σχετικούς στόχους και αποφάσεις. |
3.5 |
|
• Χρησιμοποιεί την κατάλληλη μέθοδο αξιολόγησης ώστε να αξιολογεί τη μάθηση πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από τη διδασκαλία. |
3.6 |
|
• Επικοινωνεί με τρόπους οι οποίοι εκφράζουν σεβασμό και ευαισθησία. |
4.1 |
|
• Χρησιμοποιεί αποτελεσματικά λεκτικές και μη λεκτικές επικοινωνιακές δεξιότητες σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων. |
4.2 |
|
• Παρέχει επαρκή ανατροφοδότηση σε ένα ευρύ φάσμα ηλικιών (μαθητές, αθλητές, αθλούμενους κτλ.) ώστε να προάγει την εκμάθηση δεξιοτήτων και την μάθηση εννοιών της Φυσικής Αγωγής και των αθλητικών επιστημών. |
4.3 |
|
• Συμμετέχει σε δραστηριότητες οι οποίες προάγουν τη συνεργασία και οδηγούν σε επαγγελματική πρόοδο και προσωπική ανάπτυξη. |
5.1 |
|
• Επιδεικνύει συμπεριφορές οι οποίες συνάδουν με την επαγγελματική ηθική δεοντολογία υψηλά εξειδικευμένων επαγγελματιών σε όποιο εργασιακό χώρο κι αν δοκιμαστεί. |
5.2 |
|
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: • Κριτικής και αυτοκριτικής ικανότητας • Ηγετικής ικανότητας • Αυτόνομη εργασία • Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) • Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων • Ικανότητας συνεργασίας • Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων • Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο) • Ομαδική δουλειά – ικανότητα συνεργασίας |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: • Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης • Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη • Ικανότητας για την αντιμετώπιση διαφορετικών επιπέδων δεξιοτήτων • Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη • Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. Γενικά για την Ενόργανη Γυμναστική (Όργανα, Ιδιαιτερότητες οργάνων, ασφάλεια, προστασία) 2. Ασκήσεις εδάφους I • Μεθοδική διδασκαλία της κυβίστησης, ανακυβίστησης, κατακόρυφης στήριξης, μετακινήσεων, βηματισμών, περιστροφών (προασκήσεις, βοήθεια, ασφάλεια). 3. Ασκήσεις εδάφους II • Μεθοδική διδασκαλία του τροχού, τροχοστροφής, ισορροπίες, συνδέσεις ασκήσεων (προασκήσεις, βοήθεια, ασφάλεια). 4. Άλμα Ίππου I • Χαρακτηριστικά, είδη αλμάτων, τεχνική και μεθοδολογία εκμάθησης (βοήθεια, ασφάλεια). 5. Άλμα Ίππου IΙ Τεχνική και μεθοδική εκμάθηση αλμάτων. • Μεθοδική, τεχνική και διδασκαλία εκμάθησης αλμάτων Διαπέραση με διάσταση & συσπείρωση. 6. Μονόζυγο – Ασυμμετρικό Δίζυγο. • Αιωρήσεις, λαβές, έξοδοι. • Ανακυβίστηση (από εξάρτηση), περιστροφή πίσω, έξοδος καταπέλτης (μεθοδολογία, προασκήσεις, βοήθεια). 7. Δίζυγο Ανδρών • Ασκήσεις εξοικείωσης (ισορροπίες – στηρίξεις - στοιχεία στάσης, δύναμης, πτήσης, έξοδοι). • Μεθοδική, τεχνική και διδασκαλία εκμάθησης Γιγαντιαία ανάβαση εμπρός, γιγαντιαία ανάβαση πίσω, κυβίστηση(μέσα στις μπάρες). 8. Δοκός ισορροπίας • Ασκήσεις εξοικείωσης (ισορροπίες, στροφές, άλματα, είσοδοι έξοδοι). • Μεθοδική, τεχνική και διδασκαλία εκμάθησης κυβίστησης, τροχού. 9. Κρίκοι • Ασκήσεις εξοικείωσης (αιωρήσεις, στηρίξεις, εξαρτήσεις). • Μεθοδική, τεχνική και διδασκαλία αναβάσεων, αιωρήσεων. 10. Πλάγιος Ίππος • Ασκήσεις εξοικείωσης μετακινήσεων, αιωρήσεων. • Μεθοδική, τεχνική και διδασκαλία «Ψαλίδι εμπρός, ψαλίδι πίσω». 11. Βασικά στοιχεία κανονισμών (από τον κώδικα βαθμολογίας), Σύνθεση προγραμμάτων. 12. Βασικά στοιχεία μηχανικής των απλών ασκήσεων. 13. Βοηθητικά όργανα και η σημασία τους, Τραμπολίνο – ασκήσεις εξοικείωσης. |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην αίθουσα Ενόργανης Γυμναστικής και στην τάξη |
||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
· Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class · Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
I. Πρακτική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει: · Πρακτική εφαρμογή της τεχνικής ασκήσεων · Προφορική εξέταση (Διαμορφωτική) · Άλλη / Άλλες (Συμπερασματική) II. Γραπτή τελική εξέταση (40%) που περιλαμβάνει: · Ερωτήσεις σύντομης απάντησης (Συμπερασματική) · Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική) · Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας (Συμπερασματική). |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: Πρώϊος Μιλτιάδης, (2011) ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ, Εκδόσεις: ΤΣΙΑΡΤΣΙΑΝΗΣ ΑΘ. & ΣΙΑ ΟΕ Βασίλειος Καϊμακάμης (2017) ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ Η', Εκδόσεις: COPY CITY Ι.Κ.Ε. Συναφή επιστημονικά περιοδικά: · Science of Gymnastics Journal · Journal of Science and Medicine in Sport · Science of Gymnastics |