ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΜΕ1051 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
5ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
|||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
4 |
||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
6 |
||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Επιστημονικής Περιοχής |
||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
|||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Ναι, με προσαρμογή |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
ANTMA 135 |
||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ |
||
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
ΣΑΚΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΦΛΟΥΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, επικουρικό εργαστηριακό προσωπικό |
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές / τριες θα είναι σε θέση να: |
|
· Γνωρίζουν και είναι σε θέση να εφαρμόσουν συγκεκριμένες ως προς το αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού, επιστημονικές και θεωρητικές έννοιες οι οποίες διαδραματίζουν καθοριστικά την ανάπτυξη πνευματικά καλλιεργημένων ατόμων. Συγκεκριμένα να εμβαθύνουν στους μηχανισμούς φυσιολογικής λειτουργίας του ανθρώπινου οργανισμού, αξιολογούν τις διάφορες φυσιολογικές λειτουργίες που συντελούν στην ανάπτυξη και διατήρησης της σωματικής (φυσικής) επάρκειας, κατανοούν τους παράγοντες που συντελούν στη σωματική (φυσική) επάρκεια, την γενικότερη υγεία και την εξειδικευμένη αθλητική απόδοση ώστε με επιτυχία να ανταπεξέλθουν στην περεταίρω εξειδίκευση ειδικοτήτων. |
1,4 1,5 1,7 1,8 |
· Επιδεικνύουν την απαραίτητη διάθεση και συμπεριφορές, προκειμένου να γίνουν αποτελεσματικοί επαγγελματίες και να συνεχίσουν να βελτιώνονται. Μάλιστα, θα εμβαθύνουν στην χρήση έγκυρων πηγών πληροφόρησης (π.χ., βάσεις δεδομένων, επιστημονικά άρθρα) για τους μηχανισμούς φυσιολογικής λειτουργίας του ανθρώπινου οργανισμού ώστε να παρακολουθούν και να κατανοούν τις σύγχρονες εξελίξεις στην φυσιολογία της άσκησης |
5,1 5,2 |
· Είναι σε θέση να σχεδιάζουν, να εφαρμόζουν και να αξιολογούν προγράμματα άσκησης για ένα σημαντικό εύρος διαφορετικών ηλικιών. · Συγκεκριμένα, έχοντας μάθει να αναγνωρίζουν τις μεθόδους προαγωγής της σωματικής (φυσικής) κατάστασης μέσω φυσιολογικών μηχανισμών κατά τα προηγούμενα έτη θα είναι σε θέση να παρουσιάζουν γραπτά και προφορικά τα αποτελέσματά μιας ολοκληρωμένης αξιολόγησης ενός ή περισσότερων φυσιολογικών συνιστωσών της σωματικής επάρκειας καθώς και να ερμηνεύουν τις επιπτώσεις τους στην υγεία, τη σωματική κατάσταση, και την αθλητική απόδοση |
4,1 4,2 4,3 |
· Είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν διαδικασίες αξιολόγησης και να αξιοποιήσουν την κριτική τους σκέψη προκειμένου να διαμορφώσουν τις αποφάσεις τους για τη διδασκαλία και να προωθήσουν τη μαθησιακή διαδικασία |
6,1 |
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής · Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) · Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο) · Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας (πρότζεκτ) |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης · Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη · Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη · Ικανότητας ως προς τη χρήση της αξιολόγησης · Ικανότητας εφαρμογής πρακτικών για άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικούς πληθυσμούς ή/και αναπηρίες · Ικανότητας για τη χρήση της τεχνολογίας |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1 Εισαγωγή και σύνδεση με άλλα αντικείμενα Φυσιολογικές συνιστώσες της σωματικής επάρκειας- υγεία και απόδοση. Εργαστήριο: οργάνωση εργαστηριακής πράξης- ομάδες- βάσεις δεδομένων 2 Μυϊκό σύστημα – μορφολογικές και λειτουργικές ιδιότητες Εργαστήριο: μικρο- και μακρο-δυναμομετρία 3 Σωματική σύσταση Ι- διεπιστημονική προσέγγιση Εργαστήριο: εφαρμογή μεθόδων αξιολόγησης 4 Σωματική σύσταση ΙΙ- διαταραχές και αποκατάσταση Εργαστήριο: επεξεργασία & συζήτηση αποτελεσμάτων 5 Καρδιαγγειακό σύστημα – διατήρηση, βελτίωση Εργαστήριο : εφαρμογή μεθόδων αξιολόγησης 6 Αναπνευστικό σύστημα – διατήρηση, βελτίωση Εργαστήριο: επεξεργασία αποτελεσμάτων, χρήση δεικτών για συνταγογράφηση άσκησης 7 Ενδιάμεση Ανασκόπηση ύλης – Φυσιολογικές απαιτήσεις ομαδικών αθλημάτων Πρόοδος εξαμήνου 8 Μυϊκό σύστημα –μεγιστοποίηση της απόδοσης Εργαστήριο: κόπωση και ενεργειακά υποστρώματα 9 Αναπνευστική Λειτουργία – μεγιστοποίηση της απόδοσης Εργαστήριο : επεξεργασία και συζήτηση αποτελεσμάτων προφίλ ασκουμένου 10 Ανάπτυξη και βιολογική ωρίμανση – επιγενετικές επιδράσεις Εργαστήριο : περιπτωσιολογία Ι 11 Φυσιολογικές απαιτήσεις ακραίων δραστηριοτήτων Εργαστήριο: περιπτωσιολογία ΙΙ 12 Αποπροπόνηση και Υπερπροπόνηση – διαχείριση και πρόληψη Εργαστήριο: περιπτωσιολογία ΙΙΙ 13 Ανασκόπηση ύλης Εργαστήριο: ολοκλήρωση μετρήσεων/ αναλύσεων * τα σεμινάρια/εργαστήρια είναι διαθέσιμα μόνο στους φοιτητές που παρακολουθούν κανονικά το μάθημα, θα πραγματοποιηθούν σε μικρές ομάδες και ο αριθμός συμμετεχόντων ανά ομάδα θα καθοριστεί από την υπεύθυνη με βάση τις παρουσίες |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στην τάξη |
||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Πρόοδος (30%) Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ΙΙ. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής - Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης - Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους - Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας ΙΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Πειραματικής Εργασίας (10%). |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Σημειώσεις μαθήματος. 2. Φυσιολογία της Άσκησης και του Αθλητισμού. Συγγραφείς: Wilmore J., Costill D. ISBN: 9789604892914. Εκδόσεις: BROKEN HILL PUBLISHERS (Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 13256334). 3. Εγχειρίδιο για την σωματική αξιολόγηση αθλητών: δοκιμασίες εργαστηρίου και πεδίου για την επιστημονική υποστήριξη του αγωνιστικού αθλητισμού, Καρατζαφέρη Χ, Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και Βοηθήματα 1η έκδοση ISBN:978-960-603-496-1 4. Εργοφυσιολογία. 2η έκδοση/2011. Συγγραφέας: Β. Κλεισούρας. ISBN: 9789604892266. Εκδόσεις: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD (Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 13256322). 5. Εργομετρία. 3η έκδοση/2015. Συγγραφέας: Β. Κλεισούρας. ISBN: 9789963258031. Εκδόσεις: BROKEN HILL PUBLISHERS LTD (Κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 41963767). 6. Απόδοση σε αντίξοες περιβαλλοντικές συνθήκες, Lawrence E. Amstrong (Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 41956194) 7. ACSM's Άσκηση Χρόνιες παθήσεις και αναπηρίες, Dustine J., Moore G
Συναφή επιστημονικά περιοδικά: 1. American Journal of Physiology- Cellular Physiology 2. American Journal of Physiology – Regulatory, Integrative and Comparative Physiology 3. Journal of Applied Physiology 4. European Journal of Applied Physiology 5. Journal of Physiology 6. Frontiers in Physiology 7. Medicine and Science in Sports and Exercise 8. Journal of Science and Medicine in Sport 9. Applied Physiology, Nutrition and Metabolism 10. Research Quarterly in Exercise and Sport 11. Physiological Reviews |