ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ |
||
ΤΜΗΜΑ |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ |
||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΚΕ1402 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
7ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ ΙΙ |
||
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
6 |
||
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS |
12 |
||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Επιστημονικής Περιοχής |
||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
|
Προπονητική, Γυμναστική για όλους, Άσκηση στις Αναπτυξιακές Ηλικίες |
||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
ΟΧΙ |
||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS |
|||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΓΕΡΟΔΗΜΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ |
||
ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL |
|||
ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ |
ΙΩΑΚΕΙΜΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΚΑΡΑΔΗΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΠΟΛΛΑΤΟΥ ΕΛΙΖΑΝΑ |
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
ΜΑ |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: |
|
σχεδιάσει προγράμματα δύναμης, αερόβιας ικανότητας καθώς και συνδυαστικά προγράμματα άσκησης προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες της κάθε ηλικιακής ομάδας, να τα εφαρμόζει ατομικά (personal training) ή ομαδικά (group training), αξιολογώντας την αποτελεσματικότητά τους έτσι ώστε η καθοδήγησή τους να πραγματοποιείται με τον πιο επιστημονικό τρόπο. Επιπρόσθετα να αναγνωρίζει τα χρονικά σημεία στα οποία πρέπει να διαφοροποιηθούν τα προπονητικά προγράμματα ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες των ασκούμενων. |
2.1 |
εφαρμόσει στην πράξη προγράμματα δύναμης, αερόβιας ικανότητας καθώς και συνδυαστικά προγράμματα άσκησης χρησιμοποιώντας διάφορα προπονητικά περιεχόμενα (μουσικοκινητικά προγράμματα άσκησης, θεραπευτική άσκηση, υπαίθριες δραστηριότητες, ασκήσεις ενδυνάμωσης, αναπνευστικές ασκήσεις, ασκήσεις κινητικότητας και ισορροπίας, μορφές άσκησης όπως yoga, tai chi, Pilates κ.α.) και προπονητικά μέσα (fitball, ιατρικές μπάλες, ιμάντες και λάστιχα, bosu, αλτήρες, δίσκους ισορροπίας, brick της yoga, foam roller κ.α.) ανάλογα με τους προπονητικούς στόχους και τις ιδιαιτερότητες - ανάγκες των ασκούμενων. |
2.1 2.9 |
προσαρμόζεται σε διάφορες καταστάσεις όπως: διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, αριθμός ασκούμενων, υπάρχων εξοπλισμός, εγκαταστάσεις, διαφορετικούς προπονητικούς στόχους. |
2.3 2.4 |
Γενικές και Ειδικές Ικανότητες |
|
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων: · Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών (δημιουργικότητα) · Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων · Ικανότητας συνεργασίας · Ικανότητας επικοινωνίας με μη-ειδικούς (στο πεδίο) |
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων: · Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης · Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη · Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη |
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1. Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων προπόνησης για την ανάπτυξη της δύναμης ΙΙ • Βασικές αρχές της προπόνησης δύναμης με αντιστάσεις. • Τεχνικές ασκήσεων δύναμης με αντιστάσεις. • Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων δύναμης με αντιστάσεις για διάφορες ηλικιακές κατηγορίες (ενήλικες, τρίτη ηλικία, αναπτυξιακές ηλικίες). • Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων χρησιμοποιώντας μηχανήματα δύναμης και ελεύθερα βάρη. 2. Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων προπόνησης για την ανάπτυξη της αερόβιας ικανότητας • Προπόνηση αερόβιας ικανότητας και υγεία - Βασικές αρχές της προπόνησης αερόβιας ικανότητας. • Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων αερόβιας ικανότητας για διάφορες ηλικιακές κατηγορίες (ενήλικες, τρίτη ηλικία, αναπτυξιακές ηλικίες). • Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων αερόβιας ικανότητας χρησιμοποιώντας διάφορες δραστηριότητες όπως μουσικοκινητικά προγράμματα άσκησης (aerobic dance, chair aerobic dance, λατινοαμερικάνικοι χοροί, Zumba, παραδοσιακοί - λαϊκοί χοροί), περπάτημα - τρέξιμο, ποδήλατο κ.α. • Καταγραφή - παρακολούθηση της έντασης της αερόβιας προπόνησης με το ομαδικό σύστημα “Polar Team Solution”. 3. Σχεδιασμός και εφαρμογή συνδυαστικών προγραμμάτων άσκησης • Συνδυαστικά προγράμματα άσκησης και υγεία - Βασικές αρχές για το σχεδιασμό συνδυαστικών προγραμμάτων άσκησης. • Σχεδιασμός και εφαρμογή σειριακών και εναλλασσόμενων συνδυαστικών προγραμμάτων άσκησης για διάφορες ηλικιακές κατηγορίες (ενήλικες, τρίτη ηλικία, αναπτυξιακές ηλικίες). • Σχεδιασμός και εφαρμογή σειριακών και εναλλασσόμενων συνδυαστικών προγραμμάτων άσκησης σε κλειστό χώρο και στο ύπαιθρο (διαδρομές parcourse) χρησιμοποιώντας διάφορα προπονητικά περιεχόμενα (μουσικοκινητικά προγράμματα άσκησης, θεραπευτική άσκηση, υπαίθριες δραστηριότητες, ασκήσεις ενδυνάμωσης, κινητικότητας και ισορροπίας) και προπονητικά μέσα (fitball, ιατρικές μπάλες, ιμάντες και λάστιχα, bosu, αλτήρες, δίσκους ισορροπίας, brick της yoga, foam roller κ.α.) ανάλογα με τους προπονητικούς στόχους και τις ιδιαιτερότητες - ανάγκες των ασκούμενων. 4. Προγραμματισμός προπόνησης ανάπτυξης της φυσικής κατάστασης • Βασικές αρχές προγραμματισμού της προπόνησης • Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων άσκησης σε επίπεδο: προπονητικής μονάδας, εβδομάδας και σε πιο μακροχρόνιο επίπεδο (κάποιες εβδομάδες). 5. Εναλλακτικές μορφές άσκησης για την προαγωγή της υγείας II: Tai chi και Qigong, Yoga, θεραπευτική άσκηση, Taekwondo, αναπνευστικές ασκήσεις και τεχνικές χαλάρωσης κ.α. |
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Στο γυμναστήριο |
||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και σύντομης ανάπτυξης ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής και Ατομικής Εργασίας (50%) |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: • Γεροδήμος, Β., Καρατράντου, Κ., Μάνου, Β., Πασχάλης, Β., & Κέλλης, Σ. (2013). Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης με στόχο την προαγωγή της υγείας. (Υπ. έκδοσης: Β. Γεροδήμος), Η άσκηση ως μέσο πρόληψης και αποκατάστασης χρόνιων παθήσεων (σελίδες. 4-111). www.exerciseforhealth.gr/uploads/Book.pdf • Γεροδήμος, Β., Καρατράντου, Κ., Μάνου, Β., Πασχάλης, Β., & Κέλλης, Σ. (2014). Άσκηση και υγεία. (Υπ. έκδοσης: Α. Κουστέλιος), Άθληση για Όλους. Οδηγός υλοποίησης προγραμμάτων (σελίδες. 5-57). http://www.athlisigiaolous.gr/index.php?mod=content&cid=sxediasmos_ylopoiis • Baechle T. and Earle R. (2009). Βασικές Αρχές της Προπόνησης με Αντίσταση. Αθήνα, Πασχαλίδης. • Corbin C., Lindsey R., Welk G. (2015). Άσκηση Ευρωστία Υγεία. Broken Hill.
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Age and Ageing, International Journal of Sports Medicine, Journal of aging and health, Journal of aging and physical activity, Journal of Geriatric Physical Therapy, Journal of Science and Medicine in Sport, Journal of Sports Science and Medicine, Journal of Strength and Conditioning Research, Journal of the American Geriatrics Society, Medicine and Science in Sports and Exercise κ.α. -Ηλεκτρονικές πηγές: www.healthykids.gr, www.exerciseforhealth.gr, www.healpworkers.gr, www.athlisigiaolous.gr, www.aap.org, www.cps.ca, www.who.int/en/, www.acsm.org/, www.bases.org.uk/, www.shapeamerica.org/, www.nsca.com/, www.americanobesity.org/, www.acefitness.org/ . |