.
Το PETIC είναι ένα ολοκληρωμένο έργο που στοχεύει να εξοπλίσει τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τις κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες για την αύξηση των επιπέδων διαπολιτισμικής ικανότητας των δικών τους και των μαθητών τους.
Η κοινωνική ένταξη αποτελούσε ανέκαθεν πρόκληση στην Ευρώπη, η οποία βασίζεται στο ευρωπαϊκό όραμα της δημοκρατίας μέσα σε μια πλουραλιστική κοινωνία που αποτελείται από άτομα διαφορετικών γλωσσικών και πολιτισμικών καταβολών. Σύμφωνα με την UNESCO «το κόστος της διαπολιτισμικής ανικανότητας είναι τόσο υψηλό, συμπεριλαμβανομένων όλων των κινδύνων σύγκρουσης και πολέμου . . . ακριβώς όπως το μέλλον μας εξαρτάται από την ικανότητά μας να αποκτήσουμε και να επιδείξουμε διαπολιτισμική ικανότητα σήμερα».
Φαίνεται ότι η ανάπτυξη διαπολιτισμικών δεξιοτήτων, σήμερα, είναι πιο ουσιαστική από ποτέ για να αποφευχθούν οι συγκρούσεις και η περιθωριοποίηση των πολιτών με βάση την πολιτιστική τους ταυτότητα. Σε αυτή την κατεύθυνση, η εκπαίδευση και η δια βίου κατάρτιση πρέπει να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο. Οι ανεπαρκείς πόροι στα σχολεία και η έλλειψη σχετικού εκπαιδευτικού υλικού και ικανού εκπαιδευτικού προσωπικού να ανταποκριθεί στις διαφορετικές ανάγκες των μαθητών και να προωθήσει το άνοιγμα στη διαφορετικότητα, είναι μερικά από τα εμπόδια που επηρεάζουν την ακαδημαϊκή επίδοση και την ευημερία των μαθητών, τα οποία πρέπει να ξεπεραστούν.
Όπως υπογραμμίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η έλλειψη επαγγελματικής κατάρτισης και εξέλιξης των εκπαιδευτικών σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης μπορεί να αποτελέσει βασική πηγή οποιασδήποτε δυσαρέσκειας σχετικά με την ποιότητα της διδασκαλίας τους και την ικανότητά τους να διαμορφώσουν μαθητές με τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις. Επίσης, μελέτες σχετικά με τη διδακτική πρακτική σε πολιτισμικά ετερογενή περιβάλλοντα, έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί είτε αδυνατούν να αντεπεξέλθουν επαρκώς, είτε αισθάνονται ανασφαλείς όταν έχουν να κάνουν με μαθητές από διάφορα πολιτισμικά υπόβαθρα.
Οι εκπαιδευτικοί είναι το κλειδί για τη βελτίωση της απόδοσης των μαθητών και, ως εκ τούτου, θα πρέπει να γίνεται μια συνεχής αναβάθμιση των ικανοτήτων που χρειάζονται για τη ζωή, ενώ βρίσκονται σε συνεχή επαφή με την έρευνα για διδασκαλία καινοτομιών, ενσωματώνοντας νέα ερευνητικά ευρήματα στις διδακτικές τους πρακτικές.
Τέλος, οι εκπαιδευτικοί είναι οι βασικοί παράγοντες για την αποτελεσματική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών. Ενώ η τεχνολογία έχει γίνει ένα ανώτερο όχημα για τη μετάδοση της γνώσης, οι ψηφιακές δεξιότητες θα πρέπει να αυξηθούν περαιτέρω ενώ οι σχεσιακές πτυχές της διδασκαλίας – το να είσαι καλός μέντορας – θα πρέπει να παραμείνουν ως ανθρώπινες ικανότητες διαρκούς αξίας. Οι μαθητές διαδραματίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια των εκπαιδευτικών για ενεργοποίηση καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας και ένταξης, καθώς και στη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας. Η ενεργός συμμετοχή και η δέσμευση των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, η συνδημιουργία και η συνεργασία, είναι βασικά στοιχεία που τα προγράμματα σπουδών και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να ενθαρρύνουν.
Για περισσότερες πληροφορίες για το PETIC, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα : https://eupea.com/petic-project-the-reinforcement-of-physical-education-teachers-intercultural-competence/