Accessibility Tools

Blog Listing

Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2024 23:57

ΑΝΑΤΟΜΙΑ

Γράφτηκε από τον

ΜΚ0102 ΑΝΑΤΟΜΙΑ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1. ΓΕΝΙΚΑ

                                                    ΣΧΟΛΗ

ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ  ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

                                                 ΤΜΗΜΑ

ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΚ0102

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

   1o

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΝΑΤΟΜΙΑ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

4

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ECTS

6

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

-

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ &

ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

             ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ

                                                     ECLASS

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΤΣΙΟΚΑΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ / ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΚΛΗΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΟ/EMAIL

2431047053/atsiokan@pe.uth.gr,  2431047006/tsaklis@pe.uth.gr

ΑΛΛΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

 

2.   ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

ΜΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•    Εφαρμόζει έννοιες της ανατομίας στην περιγραφή αθλητικών κινήσεων

1.2

•     Προβαίνει σε σχεδιασμό και εφαρμογή σχεδίων άσκησης με στοχευμένη ανάπτυξη συγκεκριμένων μυϊκών ομάδων

2.1

•     Αναλύει και να διορθώνει σημαντικά στοιχεία που άπτονται της απόδοσης του μυοσκελετικού συστήματος

3.2

•    Προβαίνει σε διδασκαλία δεξιοτήτων σε ασκούμενους με χρήση ανατομικών εννοιών

4.3

Γενικές και Ειδικές Ικανότητες

 

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

•    Ικανότητας παραγωγής νέων ιδεών

(δημιουργικότητα)

•    Ικανότητας επίλυσης προβλημάτων

•    Ικανότητας διαχείρισης σχεδίων εργασίας

(πρότζεκτ)

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω ειδικών ικανοτήτων:

•     Ικανότητας σχετικά με το περιεχόμενο της γνώσης

•     Ικανότητας για την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στη διδασκαλία/πράξη

•    Ικανότητας για τη διδασκαλία/πράξη

 

3.  ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

•      Γενικά Κύτταρο- Φυσιολογία

•      ιστοί-όργανα

•      Σπονδυλική στήλη

•      Κεφαλή-ωμική ζώνη

•      Βραχίονας-αντιβράχιο-άκρο χέρι

•      Πύελος-ισχίο-μηρός

•      Γόνατο-κνήμη-πόδι

•      Οστά-αρθρώσεις

•      Μύες

•      Χόνδρος

•      Τένοντες – Σύνδεσμοι

•      Δέρμα - ομοιόσταση

•      Αναπνευστικό και καρδιαγγειακό σύστημα

•      Κεντρικό και περιφερικό νευρικό σύστημα

•      Πεπτικό σύστημα

•      Γεννητικό και ουροποιητικό σύστημα

•      Ενδοκρινικό Σύστημα

 

4.   ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΧΩΡΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

52

Μικρές ατομικές εργασίες εξάσκησης

30

Αυτοτελής Μελέτη

68

Σύνολο Μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

150

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:

• Ερωτήσεις ανάπτυξης

Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

• Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους

• Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Παρουσίαση Εργασιών (30%)

5.ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Marieb, Wilhelm, Mallatt (2018). Ανατομία. Εκδόσεις Λαγός Δημήτριος

Peggy A. Houglum (2016). Brunnstrom’s Κλινική Κινησιολογία Εκδόσεις Παρισιάνου

Anne M. Gilroy (2019). Ανατομία του Ανθρώπου Εκδόσεις Ιωάννης Κωνσταντάρας. Μπαλτόπουλος Π. (2003). Ανατομική του ανθρώπου - Δομή και λειτουργία. Broken Hill Publishers LTD.

Sobotta. Ατλαντας ανατομικής του ανθρώπου

Drake R.L., Vogl W., Mitchel A. (2005). Gray”s Anatomy for students.

Whiting W.C, Rugg S.  Dynatomy, Dynamic Human A

pdf smallΔείτε το αρχείο με τις επιτροπές από ΕΔΩ

 

Σύνδεσμος εξεταστικής: 

https://forms.office.com/e/UeUmFdBy9u

      

Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές και τις φοιτήτριες όλων των Τμημάτων του, εφόσον το επιθυμούν, να δεχθούν ψυχολογική στήριξη και βοήθεια για προσωπικές τους δυσκολίες και ανησυχίες, αλλά και να εκπαιδευθούν στην απόκτηση δεξιοτήτων διαχείρισης και επίλυσης προβλημάτων που ενδεχομένως αντιμετωπίζουν.Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ ή και στη Γραμματεία του Τμήματος (g-pe@pe.uth.gr).’

  • Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
  • Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης
  • Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
  • Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

για το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου με τίτλο:

«Αθλητικός Εθελοντισμός, Αθλητισμός Αναψυχής και Άθληση για Όλους, Πνευματικός Αθλητισμός, Ηλεκτρονικός Αθλητισμός (e-sports), Εργασιακός Αθλητισμός και λοιπές τροποποιήσεις της αθλητικής νομοθεσίας»

Οι Κοσμήτορες των Σχολών (Σ.Ε.Φ.Α.Α.) και οι Πρόεδροι των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) θεωρούν ομόφωνα ότι το προτεινόμενο νομοσχέδιο:

  1. Υπονομεύει τη δημόσια υγεία και την ποιότητα ζωής των πολιτών καθώς και τη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση με την εισαγωγή του «Εκπαιδευτή» που θα εκπονεί και θα αξιολογεί προγράμματα άσκησης, μεταξύ άλλων, για παιδιά, εγκύους, ηλικιωμένους, άτομα χωρίς εμπειρίες άθλησης, άτομα σε ομάδες υψηλού κινδύνου νόσησης, άτομα με χρόνιες παθήσεις, ομάδες ατόμων με διαφορετικά σωματικά και ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά, αρκεί να έχει παρακολουθήσει σεμινάριο δήθεν πιστοποιημένου ιδιωτικού φορέα.
  2. Παραγνωρίζει ότι, για την ορθή εφαρμογή των προγραμμάτων άσκησης αναψυχής και άθλησης για όλους, απαιτούνται εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις για να μπορεί ένας επαγγελματίας άσκησης, να αναλάβει να γυμνάσει άτομα κάθε ηλικίας, με διαφορετικό αθλητικό και ιατρικό ιστορικό και διαφορετικά ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά, σε ατομικά ή ομαδικά προγράμματα σε γυμναστήρια, σε αίθουσες ή στην ύπαιθρο, σε δρομικές δραστηριότητες κτλ.
  3. Παραβλέπει ότι η άσκηση διαταράσσει έντονα τη φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού, και αν δεν γίνει στοχευμένα και με βάση τις καθιερωμένες επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, μπορεί να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στη σωματική, ψυχική και κοινωνική υγεία των ασκούμενων.
  4. Παραβλέπει ότι η άθληση και η άσκηση διεξάγονται σε κοινωνικά πλαίσια, όπου υπάρχει συνεχής κοινωνική αξιολόγηση, κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και μεταβαλλόμενες κοινωνικές δυναμικές, οι οποίες μπορεί να έχουν θετικές ή αρνητικές επιδράσεις στην ψυχοκοινωνική υγεία των ασκούμενων ανάλογα με το ψυχοκοινωνικό κλίμα που επικρατεί, στη διαμόρφωση του οποίου συμβάλλει καθοριστικά ο επαγγελματίας που σχεδιάζει, καθοδηγεί και αξιολογεί τα προγράμματα άσκησης με μεθοδικό τρόπο.
  5. Παραβλέπει ότι οι επαγγελματίες των προγραμμάτων άσκησης και αναψυχής για όλους χρειάζεται να είναι εφοδιασμένοι με επιστημονικές γνώσεις ανατομίας και φυσιολογίας για το πώς λειτουργεί το ανθρώπινο σώμα, να διαθέτουν παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια για να καθοδηγήσουν παιδιά και εφήβους με μεθοδικό τρόπο, να έχουν υψηλό επίπεδο γνώσεων στην ψυχολογία και στην κινητική συμπεριφορά για να κινητοποιήσουν τους ασκούμενους κάθε ηλικίας, με ή χωρίς προβλήματα υγείας, να γυμνάζονται δια βίου με υγιεινό και ασφαλή τρόπο. Γνώσεις που παρέχει μόνο ένα πανεπιστημιακό Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ).
  6. Δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την κατάργηση των προγραμμάτων άσκησης για όλους, τα οποία εδώ και τέσσερις δεκαετίες υλοποιούνται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και πρωτίστως απευθύνονται σε κοινωνικά ευάλωτες ομάδες. Εκφράζουμε τις επιφυλάξεις μας και για αρκετές ακόμη διατάξεις του νομοσχεδίου, για τις οποίες θα τοποθετηθούν αναλυτικά τα αρμόδια όργανα των πανεπιστημίων μας και σύλλογοι των αποφοίτων μας.

Επειδή,

  • Οι πτυχιούχοι των Τ.Ε.Φ.Α.Α., ως αυθεντικοί επαγγελματίες της άσκησης και του αθλητισμού, μπορούν να ανταποκριθούν στις διαφορετικές, πολλαπλές και πολύπλοκες απαιτήσεις του αθλητισμού αναψυχής και της άθλησης για όλους [άσκηση υπαίθριων δραστηριοτήτων εσωτερικών υδάτων (λίμνες, ποτάμια κτλ.), βουνού, θάλασσας, μικτών υπαίθριων δραστηριοτήτων, δρομικών δραστηριοτήτων, ατομικών και ομαδικών αθλημάτων αναψυχής], λόγω της διεπιστημονικής πανεπιστημιακής εκπαίδευσης που έχουν λάβει, καθώς και της ουσιώδους ανθρωπιστικής και κοινωνικής μόρφωσης που αποκτούν κατά τη φοίτησή τους, σε τετραετούς διάρκειας προγράμματα σπουδών που είναι πιστοποιημένα από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (Ε.Θ.Α.Α.Ε.).
  • Τα θέματα του οργανωτικού πλαισίου των προγραμμάτων άθλησης για όλους (Π.Α.γ.Ο.) και της αναψυχής έχουν ήδη ρυθμιστεί με τις διατάξεις του Ν.2527/8.10.2013/τεύχος Β΄ και Ν.1774/17.6.2016/τεύχος Β΄ όπου αναφέρονται οι διαφορετικού τύποι άσκησης για διαφορετικές ηλικίες, συνθήκες, χώρους κλπ., οι οποίοι καλύπτονται πλήρως από τις σπουδές που προσφέρονται στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της χώρας.
  • Στην ίδια νομοθεσία (Ν.2527/8.10.2013/τεύχος Β΄ και Ν.1774/17.6.2016/τεύχος Β΄), ο νομοθέτης αναγνωρίζει το επιστημονικό πεδίο του αθλητισμού αναψυχής και της άθλησης για όλους και αναφέρει ρητά ότι πτυχιούχοι Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού είναι αυτοί που αποτελούν το βασικό προσωπικό των προγραμμάτων άθλησης για όλους.

ΚΑΛΟΥΜΕ

  • Την Κυβέρνηση να αποσύρει τις προτεινόμενες αντιεπιστημονικές και επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία διατάξεις του νομοσχεδίου και να προβεί στις αναγκαίες τροποποιήσεις των άρθρων του νομοσχεδίου σε συνεργασία με τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) των ΑΕΙ της χώρας, που είναι οι αρμόδιοι επιστημονικοί φορείς αθλητισμού και άσκησης και, εκ της αποστολής τους, έχουν ιδρυθεί για να υπηρετούν τον αθλητισμό τόσο σε επίπεδο πρωταθλητισμού όσο και σε επίπεδο αναψυχής και άθλησης για όλους, προάγοντας την υγεία και την ποιότητα ζωής των πολιτών κάθε ηλικίας.

ΖΗΤΑΜΕ

  • Το Κοινοβούλιο να αναγνωρίσει ότι, για τον ορθό σχεδιασμό και την ορθή εφαρμογή των προγραμμάτων άσκησης αναψυχής και άθλησης για όλους (Π.Α.γ.Ο.), απαιτούνται εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις, οι οποίες παρέχονται στα πιστοποιημένα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού των ΑΕΙ της χώρας.
  • Την υποστήριξη κάθε Έλληνα πολίτη στο δίκαιο αίτημά μας, δηλώνοντας ότι είμαστε έτοιμοι να συμβάλουμε στη διαμόρφωση ενός νέου αθλητικού νομοσχεδίου που θα υπηρετεί την άσκηση αναψυχής και άθλησης για όλους (Π.Α.γ.Ο.) και θα εφαρμόζεται από κατάλληλα εκπαιδευμένους επαγγελματίες με στόχο την προαγωγή της υγείας και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων των πολιτών της χώρας.

Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2021

Οι Κοσμήτορες Σ.Ε.Φ.Α.Α. και Πρόεδροι των Τ.Ε.Φ.Α.Α.

Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

  • Τζέτζης Γεώργιος, Καθηγητής
    Κοσμήτορας Σ.Ε.Φ.Α.Α. Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
  • Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος, Καθηγητής
    Πρόεδρος Τ.Ε.Φ.Α.Α. Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
  • Νικολαΐδης Μιχάλης, Αναπληρωτής Καθηγητής
    Πρόεδρος Τ.Ε.Φ.Α.Α. Σερρών - Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

  • Δούδα Ελένη, Καθηγήτρια
    Κοσμήτορας Σ.Ε.Φ.Α.Α. Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

  • Καρτερολιώτης Κωνσταντίνος, Καθηγητής
    Κοσμήτορας Σ.Ε.Φ.Α.Α. Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

  • Παπαϊωάννου Αθανάσιος, Καθηγητής
    Κοσμήτορας Σ.Ε.Φ.Α.Α.Δ. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
  • Διγγελίδης Νικόλαος, Καθηγητής
    Πρόεδρος Τ.Ε.Φ.Α.Α. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Για να δικαιολογηθεί η απουσία φοιτητή από τα μαθήματα λόγω νόσησης από Sars-Cov-2, αρκεί η βεβαίωση θετικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test).

Σε περίπτωση θετικού τεστ COVID-19 (rapid test ή PCR), χρειάζεται να εφαρμοστούν τα εξής:

1. Εάν κάποιος φοιτητής έχει θετικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου (rapid test ή PCR) για COVID-19  συνιστάται να παραμένει στο σπίτι του για πέντε (5) ημέρες και μέχρι την υποχώρηση ή βελτίωση των συμπτωμάτων του και την ολοκλήρωση τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών σκευασμάτων). Απουσίες μετά από τις πέντε (5) ημέρες παραμονής στο σπίτι, δικαιολογούνται μόνο με πρόσθετη ιατρική βεβαίωση, την οποία στη συνέχεια προσκομίζουν  οι φοιτητές στη Γραμματεία του Τμήματος.

2. Ιδιαίτερα οι φοιτητές με υποκείμενα νοσήματα (π.χ ανοσοκαταστολή), που αποτελούν παράγοντες κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη του αναπνευστικού συστήματος, καθώς και με παρατεταμένη διάρκεια συμπτωμάτων και σοβαρή κλινική βαρύτητα της λοίμωξης, συστήνεται να αναζητούν ιατρική εκτίμηση, για τη αντιμετώπιση της νόσου τους και καθοδήγηση για το χρόνο άρσης της της απομόνωσής τους.

3. Κατά τη διάρκεια της περιόδου παραμονής στο σπίτι, που αντιστοιχούν και στις ημέρες της υψηλότερης μεταδοτικότητας, θα πρέπει να υπάρχει εγρήγορση για το ενδεχόμενο εκδήλωσης συμπτωμάτων που απαιτούν άμεση ιατρική αξιολόγηση και να γίνεται προσπάθεια εφαρμογής μέτρων για τον περιορισμό της μετάδοσης της λοίμωξης στα άτομα του στενού περιβάλλοντος, όπως: χρήση μάσκας κατά την παραμονή στον ίδιο χώρο με άλλα άτομα, περιορισμός, όσο είναι εφικτό, της επαφής με τα άτομα του οικογενειακού περιβάλλοντος, συστηματικός αερισμός των χώρων, αποφυγή χρήσης κοινής τουαλέτας και κοινών σκευών και προσωπικών αντικειμένων και εφαρμογή κανόνων ατομικής υγιεινής, υγιεινής των χεριών και καθαριότητας κοινόχρηστων χώρων και συχνά αγγιζόμενων επιφανειών.»

Σελίδα 1 από 6

Πληροφορίες

Ωράριο Λειτουργίας

Η Γραμματεία Λειτουργεί

Δευτέρα - Παρασκευή

8πμ έως 3μμ

Ώρες εξυπηρέτησης κοινού (θυρίδα)

11πμ έως 1μμ

Επικοινωνία

Βιβλιοθήκη

24310-47051
libphys@uth.gr


Γραμματεία
Μεταπτυχιακών

24310-47019
msc@pe.uth.gr